• ישיש עלייך אלוקייך

    הגדלה

    מה ה' רוצה מאיתנו?!? כמובן תורה ומצוות, שניתנו לנו כדי שנוריד את השכינה, ונביא את העולם לגאולה, שהיא מטרת העל!! לא מספיק!! מה לשם שמיים רוצה מאיתנו?!?• לטור המלא מאת יפעת עוז

    ב"ה

    מה ה' רוצה מאיתנו?!? כמובן תורה ומצוות, שניתנו לנו כדי שנוריד את השכינה, ונביא את העולם לגאולה, שהיא מטרת העל!!

    לא מספיק!! מה לשם שמיים רוצה מאיתנו?!?

    שומרות שבת, טהרת המשפחה, כשרות והכל תוך עבודה אינסופית על המידות ועוד!

    מה עוד?!?

    פרשת ניצבים (ל  ט) "כי תשמע בקול השם אלוקיך, לשמור מצוותיו וחוקותיו הכתובה בספר התורה הזה  (עד כאן זה ברור וידוע!!) כי תשוב אל ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך…" את הלב השם רוצה. את ההרגש, את החלק הכי פנימי בינך לבינו יתברך. חיבור שיוצר רגש והתרגשות ממפגש עם אלוקות. ולאלוקות – תדרים משלה. ל"מתקרבות" זכורה ההרגשה המיוחדת, ההתפעמות מכל ברכה, מכל למידה. אך השם רוצה את הלב גם היום, כשאנו עמוק בתוך התורה והמצוות. אך זה גם לא מספיק אם הלב שלנו לא ממש שם, אלא את "כל לבבך" כמו בעסק פרטי שלך, שבו את משקיעה את כל יישותך. כל תשומת לב הכי עדינה נפנה אל תוך מפגש במצווה ובלמידה, אליו יתברך.

    אך זה לא מספיק עדיין..  מה עוד?? "ובכל נפשך" (שם) אף את הנפש, את החיות השם רוצה, שניתן לו, כלומר: שניתן לעצמינו!! איך את הנפש אתן ? מבחינתי, בהתמקדות בשלושת לבושי הנפש: מחשבה, דיבור ומעשה ככל שיכולה, בכל מצווה, בכל נקודה. כשאני ממוקדת בשלושתם, ולא רק בשניים או אחד מהם,  אזי אני מצליחה לעורר את הנפש ולהשפיע עד הלב פנימה.

    ובזכות ח"י באלול, יום שבו זכינו לשק גדוש מלא בכוחות וחיות לשנה החדשה הבאה עלינו לטובה ולברכה, ניתן לעצמינו להתמסר בלב רוגש לתכלית חיינו – להיות יהודיות בכל רמ"ח איברינו ושס"ה גידינו.

    תכלס, ככה חיים חיים של אלוקות. זה לא ליד, זה לא לפעמים ולא בערך. זה ממש!!

    ומעבר לחיבור שמח ופנימי לקב"ה נקבל ברכות יפות מתוקות (ל  ט) "והותירך ה' אלוהיך בכל מעשה ידך בפרי בטנך ובפרי בהמתך ובפרי אדמתך לטובה…" כך שיישאר לנו לטובה ולברכה מהשפע שניתן לנו. ונבקש שנתברך גם בשנה זו שתהא טובה ומתוקה, שנה של לב חי ונפש שמחה, עד כי "ישוב ה' לשוש עליך לטוב כאשר שש על אבותיך". ונזכה לימי ששון ושמחה של גאולה שלימה אמן כן יהי רצון.

     

    לע"נ אימי האהובה אילנה רגינה ז"ל בת נתן משה שנפט' בט' בכסלו ה'תשע"ט ת נ צ ב ה

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.