• ועידת האקלים היהודית • טור אישי

    הגדלה

    "בשישי האחרון תוך כדי ההכנות לשבת שמעתי ברקע צעקות וקולות רמים", מספרת מינדי שמרלינג, השליחה מתל אביב שגרה מול כיכר רבין. ״תהיתי על מה מפגינים עכשיו, הרי כבר התחלפה הממשלה. הילדים שלי שמחו מכל ההמולה • טור מיוחד לפרשת תולדות • כנסי להתחבר לפרשה

    "בשישי האחרון תוך כדי ההכנות לשבת שמעתי ברקע צעקות וקולות רמים", מספרת מינדי שמרלינג, השליחה מתל אביב שגרה מול כיכר רבין. ״תהיתי על מה מפגינים עכשיו, הרי כבר התחלפה הממשלה. הילדים שלי שמחו מכל ההמולה – הבנים שמחו שעכשיו תהיה להם יותר פרנסה רוחנית עם תפילין והבנות עם חלוקת ׳נש״ק׳ (נרות שבת קודש). רק בשבת, כאשר התארחה בביתי אחת הנשים מהפגנת האקלים, התוודעתי לנושא. האורחת הצהירה שהיא באופן אישי נגד השימוש בכלים חד פעמיים, אך כאשר ראתה את כמות האורחים והמנות שהגשתי הודתה ש״כאן זה הכרחי״. אם נסתכל בראייה רחבה יותר, ״ועידת האקלים״ וכמוה ״הפגנת האקלים״ הקבילה לוועידת השלוחים וכינוס השלוחים העולמי שהיה השבוע בניו-יורק. ההקבלה באה להזכיר לנו שאנו כיהודים מזככים את העולם על ידי תורה ומצוות. נכונות ההקרבה של השלוחים מגיעה מהסתכלות הייחודית של הרבי על כל ישראל אחים, מהגדול שבים ועד הקטן והמרוחק – אנשים אחים אנחנו, ולמען אחיי אני מוכנה להקריב הכול. זאת הסתכלות משנה חיים. השלוחים הם חוד החנית, אבל כל אחת יכולה לקחת אחריות, להסביר לעצמה, למשפחתה ולסביבתה מה זו בשבילה גאולה, וכפי שהרבי אומר: ״סי קומט און שוער״ – זה הולך קשה!

    היחיד שלא יצא את גבולות הארץ, גם בעיתות רעב, הוא יצחק אבינו. וזאת לאור הציווי האלוקי: "אל תרד מצרימה… גור בארץ הזאת ואהיה עמך ואברכך". יצחק אבינו הוא "עולה תמימה". אל לו להתלכלך בגלות ובמקומות ירודים, כמו שאומר זאת רש"י – "אין חוץ לארץ כדאי לך". יצחק נשאר בארץ וכולם באו אליו. נאמר בגמרא כי בגאולה העתידה יאמרו ליצחק "כי אתה אבינו". כלומר, יש עניין מיוחד ביצחק דווקא שקשור בגאולה. יצחק אבינו לא יצא מהארץ מעולם, לא לנסיעת עסקים בלונדון, לא לנופשון באנטליה, ואפילו לא להשתטחות על קברי צדיקים באומן, ולכן הוא "סימן לבנים". יצחק מסמל את המעמד השלם של עם ישראל, שמקומו האמיתי אינו בגלות, בחוץ לארץ, אלא דווקא "על שולחן אביהם", במצב של גאולה, בארץ ישראל.

     

    לכאורה חזרנו מהגלות אך כמו שאומרים, אפשר להוציא את היהודי מהגלות, קשה מאוד להוציא את הגלות מהיהודי. אחרת, איך אפשר להסביר את מי שגדל כאן בארץ ישראל והחליט בגלל מילקי, לימודים, ייאוש פוליטי או כל סיבה אחרת לעזוב לתמיד את הארץ? יתרה מזאת, רוב עם ישראל נמצא עדיין בגלות. מה הפתרון?

    בזמן הגלות עם ישראל פועל בשיטתו של אברהם. הוא נודד ממקום למקום, מגיע לכל קצווי תבל, מתוך מטרה לפרסם את שם ה' ולהשכין קדושה בכל מקום על ידי קיום התורה והמצוות. אבל לאחר הגאולה יקרין העם היהודי את הקדושה בדרכו של יצחק – הוא יימצא בארץ ישראל, ואילו הקדושה שתתגלה דרכו, ודרך בית המקדש השלישי, תמשוך אליה את כל הגויים, ככתוב: "ונהרו אליו כל הגויים… כי מציון תצא תורה".

    שיטתו של אברהם – זה מה ששליחי חב"ד בעולם עושים, ועלינו לדאוג לחזק את מידת יצחק אבינו. להגביר את הקדושה הפנימית, לחזק את אחיזתנו בארץ מתוך אמונה כי "לזרעך נתתי את הארץ הזו" ולא בגלל הבטחות של פוליטיקאים, ובעיקר, להתכונן לתקופה שבה "כי ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים״.

     

    הכותבת: מירי שניאורסון-מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת.

    מרצה מנחה ושליחה בתקשורת  לכניסה לאתר לרכישת הספרים "פרשה באהבה" לחצו כאן    mail: [email protected]   טלפון 054-9292901

     

     

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.