• פרי הגפן: "אור חיה" לכבוד הרבנית • גלריה

    11 | הצג גלריה

    טמפרטורות נמוכות במיוחד, גשם סוחף ורוחות עזות, לא מנעו מאלפי נשים ובנות מכל רחבי הארץ להשתתף ביום רביעי בהתוועדות הארצית לכבוד כ"ב שבט - יום הסתלקותה של הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא שניאורסאהן ע"ה.  הכנס נערך במרכז הקונגרסים בנייני האומה, בחסות עיריית ירושלים. • לכתבה ולגלריה

    טמפרטורות נמוכות במיוחד, גשם סוחף ורוחות עזות, לא מנעו מאלפי נשים ובנות מכל רחבי הארץ להשתתף ביום רביעי בהתוועדות הארצית לכבוד כ"ב שבט – יום הסתלקותה של הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא שניאורסאהן ע"ה.  הכנס נערך במרכז הקונגרסים בנייני האומה, בחסות עיריית ירושלים.

    ראש העיר, מר משה ליאון השוהה בבידוד בלט בהיעדרו, אך מעל הבמה נישא שמו בברכת תודה והערכה על פועלו ותמיכתו.

    הערב נפתח בברכת משנה לרה״ע  ושליח חב"ד בעיריית ירושלים הרה"ח הר' יעקב הלפרין, שבראשית דבריו הודה לראש העיר הנבחר מר משה ליאון על העזרה, התמיכה, והמשך מתן החסות לאירוע המיוחד. בהמשך, בירך את הגב' דניאלה גולן להמשיך בעשייתה כפליים לתושיה לרגל קבלת התואר המכובד יקירת ירושלים!

    הרב הלפרין דיבר אודות המשיח שעבודתו לזכך את החומריות של עם ישראל, זקוק לעשרות הגוונים שבו, משואב מימך… ועד לראשיכם, כדי להביא את הגאולה.

    לקריאת פרקי תהילים של הרבי והרבנית עלתה הגב' לאה וקסלשטיין, ידידת אור חיה.

    האירוע השנה עמד בסימן "פרי הגפן" – ונגזר משירו של המשורר החסידי צבי יאיר שטיינמץ ע"ה. סרטון קצר אודותיו והופעתה האצילית של בתו הרבנית יהודית לזאר אשר סיפרה אודות אביה, חשפו במקצת את דמותו החסידית.

    בשירו "סיפור על הארז ועל הגפן" מספר המשורר בלשון אמן את סיפור עלייתו של הרבי לכיסא הנשיאות והינו איגרת ניחומים לרבי לאחר הסתלקותה של הרבנית חיה מושקא ע"ה.

    מופע אומנותי של האומנית היוצרת הגב' ריקה רזאל סיפר את סיפורו של השיר.

    בערב זה הודגשו ארבעה ערכים הנלמדים מאישיותה של הרבנית.

    שער הקדושה נפתח בסרטון דוקומנטרי קצר אודות הקשרים החמים של הרבנית חיה מושקא עם משפחתה ולאחריו דיברה הגב' יהודית נפרסטק אודות יכולתן הייחודית של הנשים לחבר בכלל וחיבור בין קדושה וחיי היומיום בעיקר.

    שער האהבה הוביל אותנו היישר לגן הילדות של הגננת הגב' נעמי סגל. בדבריה סיפרה על הזכות לחנך את בנות הגיל הרך ועל האהבה שמלווה את העשייה. הפתעה מחממת לב ציפתה לגננת הוותיקה כאשר על המסך עלתה לשידור משפ' בן נחמיאס שהודו לנעמי על החינוך באהבה שקירב אותם לעבודת הלב, לתפילה, ולהמשך חינוכה של בתם בחינוך הדתי.

    בשלב זה עלו 100 בנות מקהלה בנות החוג של גב' חיה גלייזר ובהופעה מרגשת במיוחד שרו את השיר:  רעבצען בביצועה הנוגע של הסולנית הצעירה פריידי ברוד.

    גב' אסתר גולדשמיד חזרה בזיכרונותיה לביקור אצל הרבנית חיה מושקא ע"ה. סיפרה על אירוח לבבי וחם והתרגשה מחדש מהקירוב לו זכתה.

    שער ההידור לקח אותנו למטעי עצי הזית במשק משפ' חנניה. גב' חני לוינסון ויעל חנניה, סיפרו את סיפורו של גיבור הכוח,  החקלאי דני חנניה שבעידודו של הרב רפי לוינסון היה היחיד מבין כל חקלאי האזור אשר החליט לשמור על שנת השמיטה וראה פרי בעמלו תרתי משמע! המטע אשר ברשותו התברך ביבול למספר שנים יותר מאשר בכל המטעים באזור! מרגשת במיוחד הייתה עלייתם המשותפת לבמה של גיבורי הסיפור, מר דני חנניה והרה"ח הר' לוינסון.

    הרה"ח הר' יחיאל גלוכובסקי נכנס בשער הגאולה ודיבר אודות שמה של הרבנית המסמל את השילוב בין הורדת האור האלוקי לחיי המעשה. יש לפרסם את הניסים הפרטיים והכלליים כן יש לשתף ולספר בשורות טובות, מכיוון שכך מנכיחים את הקב"ה בעולם!

    על המסך עלתה דמותה של הגב' לאה כהן אשר עמדה על עניינה של השליחות האחרונה אשר נתונה בידי הנשים – להביא את משיח צדקנו בפועל ממש! והעלתה זיכרונות עם הגב' דניאלה גולן על אודות ימי הבראשית של אור חיה.

    גב' כהן סיימה את דבריה באומרה שלו היו לרבי עוד כמה "דניאלות" היה הרבי כבר כובש את העולם!

    הייתה זו הקדמה ראויה לנאומה של הגב' דניאלה גולן יו"ר אור חיה, אשר הודתה לראש העיר ושלחה לו את תודתה העמוקה וברכותיה, וכן לרה"ח הר' יעקב הלפרין בהיותו ידיד אמת למוסד החשוב אור חיה, ופעיל בלתי נלאה כשליח הרבי לעיריית ירושלים.

    גב' גולן הזכירה את הוראת הרבי להרים תרומה של 470 כמניין שמה של הרבנית חיה מושקא. לבסוף הודתה לצוות ההפקה ולנשים היקרות אשר יצאו בלילה סוער להתחמם בהתוועדות מיוחדת זו.

    עם צאתה מהבמה, פגשה גב' דניאלה גולן את גב' שרהל'ה גייקובס שהנחתה את הכנס בטוב טעם, אשר הודתה לה בחום. חתמו את האירוע ריקה רזאל ובנותיה מיכל והללי במחרוזת ניגונים.

    הפקת האירוע: מיכאל כפלין הפקות

    הפקת תוכן: גב' שרה איזנבך

    הפקה אמנותית: גב' הדסה שניאורסון

    עוזרת הפקה: גב' דושי בן שחר





















    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.