• חפירה מסוג אחר • שרה רטובסקי

    הגדלה

    "השאלה שלה טילטלה אותי, אישה יהודיה לא יכולה לחיות חיי נישואין עם גוי, מי מדבר בכלל על שלום בית שברור מאוד שלא יהיה" - טור מיוחד ואקטואלי • לטור המלא

    ב"ה

    שלום חברה אהובה!

    זה זמן ארוך שלא כתבתי כאן. הייתי עמוסה בדברים טובים ופחות.. אני תוהה עם עצמי כבר הרבה זמן מה ואיך לכתוב? באופן הנכון והטוב. שלא תביני אותי לא נכון, יש המון! דברים שחשוב לי להביא על הכתב רק לא תמיד בטוחה על העיתוי המתאים.

    עד כאן הקדמה.

    הבטחתי לכתוב על החפירות שלי ועכשיו אולי אצליח לספר על אותן חפירות:

    היא ניגשה אליי בוקר אחד וביקשה עיצה טובה והדרכה איך לבקש ברכה מהרבי, בעניין אישי שלה. מתשובת הרבי היא הבינה שכדאי לבדוק את יהדות בעלה, היא בדקה ואימתה שבעלה גוי ,ה' ישמור! היא חוזרת אליי בדאגה: איך אפשר לחזק את שלום הבית ,בשעה שאני נשואה לגוי?! השאלה שלה טילטלה אותי, אישה יהודיה לא יכולה לחיות חיי נישואין עם גוי, מי מדבר בכלל על שלום בית שברור מאוד שלא יהיה… התחלתי לחפור לה על המהות של יהודי, יהודי הוא קדוש, הוספתי לחפור למשך זמן ארוך. הרגשתי מהשיחה ביניננו שהיא רוצה לעזוב את הגוי והיא מפנימה ש"יפה שעה אחת קודם" ובכל זאת, אין לי מספיק כלים לעבור משלב החפירה לשלב ה"נטיעה" ,אני לא יכולה "לשתול" אותה במקום המעשי שיעזור, אני לא פסיכולוגית, לא רבנית, לא פעילת יד לאחים. אני רק חופרת שרוצה לעשות טוב …רגע, חוט של מחשבה קרע את הרצונות שלי, כשחופרים בור ולא סוגרים אותו, זה מסוכן. אני צריכה לעזור לה להגיע לשינוי, עד שתעזוב את אותו נכרי.

    אז כן, הצעתי לקשר אותה עם אנשי מקצוע ומכאן, אני מפנה את מקומי לאחרים שימשיכו את החסד. כי אני טובה בחפירות בטוח "חפרתי" לך בשכל ממש. אני מחפשת כעת אותך ואותי להיות עכשיו הנוטעות! לנטוע אמונה שה' מסדר את העולם ולא עליי המלאכה- לסיים יחד נצליח, כל אחת וכישוריה שלה נפעל גאולה שלימה נאו. אז אם גם את עסוקה בחפירות? אולי, ביחד נפנים שהחפירה היא ההתחלה של הצמיחה.

    הלוואי ונזכה.

    שרה רטובסקי 0547235770

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.