• מסיסמאות למעשים • עטרת חיה

    הגדלה

    פסח כבר כאן! הרבה דרכים יש להגיע לחג, אך מהי הדרך הכי מהירה, אני שואלת? אילו רק הייתי יודעת… הגאולה כבר כאן! הרבה דרכים יש להגיע אליה, אך מהי הדרך הכי מהירה, אני כבר עונה - אני יודעת!  מושקא קורנט ופריידי סגל מורות לנו כיצד! • לכתבה המלאה

    שרה גלרמן, עטרת חיה

    את הסיסמאות הורדנו לפסים מעשיים, פניתי לשליחות היקרות פריידי סגל ומושקא קורנט והצגתי בפניהן את השאלות הבאות: איך ואיפה הגאולה תופסת אצלך מקום בחיים? איך לדעתך ניתן לחיות גאולה בחיי היום־יום ברמה הפרקטית?

    כשחדורים מטרה, הרבי דואג לפרטים! הגב׳ פריידי סגל, גננת ושליחה בשדה החינוך משיבה: ״דבר ראשון, הגאולה לא רק תופסת אצלי מקום בחיים. הגאולה היא החיים בעצמם! בשביל לחיות גאולה בחיי היום־יום צריך לזכור שאנחנו בשליחות, אנחנו לא חיים לעצמנו. כל פעולה הכי יום־יומית שלנו, החל מהקימה בבוקר, התארגנות, עבודה, לימודים, בישולים, כביסות… מקדמת ומובילה אותנו למטרה. וכך גם אם עובר עליי יום מתיש וקשה, כאשר אני חדורה בשליחות ובמטרה שלשמה אני עושה הכל – קבלת פני משיח צדקנו – אז הכל נראה אחרת לגמרי! וכל הבעיות מסתדרות.

    בשביל לראות בכל דבר ועניין את החלק הגאולתי שבו, צריך לזכור בשביל מה אנחנו פה ולהיות ממוקדים ב׳איך אני ממלאת את השליחות שלי בצורה הטובה ביותר׳. ״אני יכולה לשתף במקרה אישי שאירע לי לאחרונה, היה לי שבוע קצת קשה בעבודה, הייתי צריכה להתמודד עם כל מיני מקרים לא נעימים שצצו פתאום ובמקביל הייתי צריכה להמשיך בעבודת השליחות שלי בשכונה בארגון שיעורים וכו׳… והרגשתי שאין לי את הכוח לעשות זאת. הייתי במצב רוח מדוכדך ולא ידעתי איך אני יוצאת מזה. התיישבתי לכתוב לרבי מה"מ, פירטתי את המצב בו אני נמצאת וביקשתי ברכה להצלחה בכל העניינים וכן שאצליח לחיות ולהרגיש גאולה גם במצב הזה.

    במכתב שפתחתי הרבי כותב (ציטוט חופשי): ׳הצטערתי לשמוע על כך שלא נותנים לו את היחס הראוי במקום שליחותו, במפעל השליחות בו מתעסק. וכיוון שאני הנני מלווה אותו בכל צעד ויודע מכל המתרחש שם, מברך אני אותו בהצלחה מרובה ועליו להמשיך לפעול עם כל השטורעם!׳

    קראתי את המכתב פעם ופעמיים ונדהמתי. הרבי דואג להזכיר לי מי מנהל את העניינים… אני בסך הכל שליחה. החלטתי להפוך את החשיבה שלי לחשיבה חיובית והתמקדתי בטוב שאני יכולה לעשות, תוך כדי שאני משליכה את כל הדאגות על הקב״ה והרבי ועושה כל שביכולתי כדי שהדברים יצליחו.

    יצאתי לקנות כיבוד לשיעור ׳דבר מלכות׳ שאני מארגנת בביתי (במאמר מוסגר, שיעור 'דבר מלכות' הוא גם כן אחת הדרכים לחיות ולהחדיר גאולה לחיי היום־יום שלנו…) למרות המצב הכלכלי בחשבון שלי שלא היה מזהיר, בלשון המעטה.

    חזרתי הביתה ונכנסתי לחשבון הבנק כדי להעביר סכום כסף למישהי וכשפתחתי את החשבון נדהמתי לראות את הסכום שהיה רשום שם. היו שם 10,000 ש״ח נוספים(!) שלא היה לי מושג מהיכן הגיעו ולא זכרתי כלל שאמורים להיכנס לי לחשבון… אך ראיתי במוחש שכאשר עושים את השליחות שלנו בקיום ההוראות של הרבי עד הסוף – זוכים לראות איך הרבי דואג לנו עד לפרטים הקטנים ועוזר לנו להמשיך בעבודת השליחות לקבלת פני משיח צדקנו!

    עם חשיבה חיובית וכשחדורים בנקודה פשוט רואים איך הכל מסתדר, ממש כמו בסיסמאות… רק שצריך לחיות וליישם את העניין, להוריד את זה לתכל׳ס ואז זוכים לראות איך זה קורה״.

    קדימה, לגאולה

    ״מסופר על ה'חוזה מלובלין' שהיה לו שעון מיוחד שבכל פעם שהיה מצלצל היה ה'חוזה' אומר בשמחה שהנה התקרבנו בעוד שעה לגאולה! במקום להראות את הזמן שעבר, השעון היה מראה שעה פחות בגלות…

    אם נאמץ לעצמו את הגישה הזו נוכל להרגיש שזה לא באמת מקום של קושי. כל רגע בחיים, גם אם הוא נראה מאתגר, מקדם אותנו לעבר המטרה. ואם נעשה את רצון השם בשמחה וחיות, נזכה להרגיש גאולה ולהחדיר אותה לכל רגע בחיים.

    נצא מהמיצרים והגבולות, נפרוץ גדר וכך בעזרת־ה' נוכל להגיע רחוק ולקבל פני משיח!״

    חיים של שחרור

    הגב׳ מושקא קורנט, מורה ושליחה:

    ״לחיות גאולה מבחינתי זה אומר לחיות חיים משוחררים. בשיחות ה׳דבר מלכות׳ מבאר הרבי שגאולה משמעותה שחרור. מתי החיים שלנו באמת משוחררים, רגועים ונינוחים? מתי שאנחנו באמונה מוחלטת בקב״ה שהוא זה שמושך בחוטים, והעול של ניהול החיים לא מוטל עליי.

    כמובן שאת ההשתדלות שלי אני צריכה לעשות, אבל המתח שלנו הוא בדרך כלל בדברים שפחות תלויים בנו… אנחנו דואגים מה יקרה, איך יקרה, והאם מה שאנחנו רוצים יצליח – צריך לזכור שכל הדברים האלה לא מונחים בידיים שלי. אמנם אני עושה את מה שאני צריכה לעשות אבל בעצם הכל נמצא בידיים של הקב״ה והוא יודע מה הכי נכון וטוב בשבילי, יש לו את התכניות האלוקיות הכי מדהימות עבורי ובכל עניין ופרט בחיים הוא משגיח עליי ומנהל את חיי בהשגחה פרטית מדויקת.

    כשאני חיה בתודעה כזו, זה בעצם מוריד ממני את העול של ׳לנסות להחזיק את מה שאני לא באמת יכולה להחזיק ולעשות׳ ואז אני פנויה לחיות חיים של שחרור, חיים של רגיעה וביטחון שזה בעצם חיים של גאולה.

    ״חשוב לזכור שלחיות גאולה זה לא משהו שעובדים עליו פעם אחת וזהו, אנחנו בתוך זה. אין פה נוסחת קסם. גם אם בתחום מסוים עבדתי על ביטחון בה' ושם אני כבר רגועה ונותנת לקב״ה לשלוט ומרגישה משוחררת – אז מתגלה תחום חדש שהקב״ה רוצה שאזכור שהוא מנהל אותו. ולכן זה כל הזמן עבודה, כל פעם בתחום חדש או בחיזוק תחום שכבר קיים אצלי. לפעמים נדרש מאיתנו לתחזק משהו שחשבנו שסיימנו איתו, חשבנו שכבר הצלחנו להגיע לדרגת הביטחון הנדרשת וזהו, אני יכולה להמשיך הלאה והכל בסדר… ואז פתאום מגלים שלא. אני שוב נופלת. ושוב אני במתח מהסיפור, או לא מספיק משחררת… ושוב צריך לתחזק״.

    לחיות ולהחיות

    ״מלבד הביטחון והאמונה, מה שעוזר לי באמת לחיות את הגאולה השלימה כמו שהרבי מבאר ולהצליח להרגיש שמשיח מגיע – זה בפירוש העובדה שאני מפרסמת את העניין לאנשים אחרים. בין אם זה בחלוקת נרות שבת, או ב׳מבצעים׳ אחרים – השנה ב'מבצע פורים' חילקנו משלוחי מנות עם חומר גאולתי ודיברנו עם התושבים בשכונה על כך שמשיח הולך לבוא והרבי אומר שהגאולה נמצאת כבר כאן וכו׳… כשמפרסמים את העניין הזה לאנשים אחרים בסופו של דבר אנחנו בעצמנו יוצאים הרבה יותר חדורים בעניין. רואים במוחש איך שזה מחייה גם אותנו.

    ״בהקשר הזה אני ממליצה לכל אחת לבדוק עם עצמה לאיזה תחום היא יותר מתחברת ולבחור דרך כלשהי שבה היא מפרסמת משיח, כל אחת ב׳מבצעים׳ השייכים לה… זה יכול להיות בנסיעה באוטובוס – לדבר עם מי שיושבת לידי, זה יכול להיות ביציאה לנש״ק, בקירוב אחת מהשכנות בבנין או בכל צורה אחרת. הרעיון הוא לקחת תחום כלשהו שבו אני מפרסמת משיח לאחרות וכך אני גם חיה את העניין הרבה יותר בעצמי ומחדירה אותו לחיי היום־יום שלי״.

    שנזכה לחיות ולהרגיש באמת את הגאולה השלימה בהתגלות הרבי שליט״א מלך המשיח ברגע זה!!!

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.