• מרגש: הזמרת המפורסמת שרה עם חיה מושקא

    7 | הצג גלריה

    חיה מושקא היא ילדה חב"דית בת 12. בזמן שחברותיה לכיתה אוספות זיכרונות ילדות מתוקים, חיה מושקא מתמודדת עם אתגר לא פשוט. לפני כשנה וחצי, קרסו כליותיה של חיה מושקא באופן פתאומי. בשנה שעברה, כחלק מחגיגות חנוכה של הארגון, הגיעה לבקר במחלקת הילדים אישיות שמפורסמת בציבור הכללי - הזמרת נינט טייב, או בקיצור - נינט. לסיפור המלא ולתמונות

    חיה מושקא היא ילדה חב"דית בת 12. בזמן שחברותיה לכיתה אוספות זיכרונות ילדות מתוקים, חיה מושקא מתמודדת עם אתגר לא פשוט. לפני כשנה וחצי, קרסו כליותיה של חיה מושקא באופן פתאומי, ומאז היא סובלת מאי ספיקת כליות ונזקקת לטיפולי דיאליזה קבועים.

    היא אושפזה במחלקת הדיאליזה של בית החולים 'שניידר' והחיים סטו ממסלולם הרגיל, כשחיה מושקא ובני משפחתה מנסים לעכל את המציאות החדשה. בין רגעים של ייאוש לתקווה, סימני שאלה ברקע והמון אמונה, הגיחה לפתע קרן אור בדמות ארגון מיוחד בשם "תקווה ומרפא" שמטרתו לחבק את ילדי הדיאליזה.

    בין פעולותיו החשובות, מעניק הארגון לילדים הזדמנות נדירה: לקראת יום ההולדת, כל ילד יכול להביע משאלה ובארגון יעשו הכל כדי להגשים אותה.

    כשחיה מושקא נשאלה מה המתנה שתרצה לקבל לכבוד יום ההולדת שלה, היא ענתה ללא היסוס: להקליט שיר לבת המצווה.

    בשנה שעברה, כחלק מחגיגות חנוכה של הארגון, הגיעה לבקר במחלקת הילדים אישיות שמפורסמת בציבור הכללי – הזמרת נינט טייב, או בקיצור – נינט.

    אמא של חיה מושקא, אפרת, מתארת כיצד נינט עברה בין ילדי המחלקה והצליחה להעלות חיוך על פניהם.

    כשחיה מושקא בקשה להקליט שיר, הן נזכרו בנינט, אותה הכירה לראשונה במסיבת החנוכה, ובחיבור המיוחד שנוצר איתה והחליטו לקחת את זה צעד אחד קדימה.

    האם מספרת כי היא פנתה לדבורה אגסי, מנהלת "תקווה ומרפא" והציגה לה את הבקשה יוצאת הדופן. "דבורה שמעה את זה ואמרה: 'זה הזוי'" נזכרת אפשרת בחיוך. לבסוף, דבורה יצרה קשר עם האמרגנית של נינט, כדי לברר איתה אם העניין בר ביצוע בכלל.

    "כאשר נינט שמעה על כך היא זכרה את חיה מושקא ונענתה בשמחה. היא הסכימה מיד", אומרת אפרת, "שלחנו לה את השיר והיא התלהבה מאוד".

    רינת גלינר, "מפיקת החלומות" של הארגון, נכנסה לתמונה וגייסה את אלי סורני, שנידב בלב רחב את אולפן ההקלטות שבבעלותו ואת קובי דרזי שהתאמץ והשיג פלייבק מקצועי של השיר.

    ביום רביעי האחרון הגיע הרגע.

    חיה מושקא נכנסה לאולפן, מלווה באמה, בנשות הארגון; דבורה, רינת, בת שירות מהמחלקה והמאמנת המוזיקלית יסכה חריר.

    "אז מה אנחנו הולכות לשיר?" שואלת נינט, אחרי קבלת פנים חמה ומחבקת.

    חיה מושקא משיבה: "לשיר קוראים 'נעלמת מסתתרת'. הוא נכתב על הרבנית חיה מושקא, אשתו של הרבי מליובאוויטש, על שמה אני נקראת".

    את הבחירה דווקא בשיר זה, מסבירה חיה מושקא בכך שלרבנית לא היו ילדים, היא הייתה בודדה. אבל היא לא חשבה על טובתה האישית ואפשרה לרבי להתמסר לחסידים. "לרבנית היו הרבה מעלות ואני רוצה להתנהג כמו שהיא התנהגה" מחייכת חיה מושקא.

    אחרי מספר חזרות ותרגילים לחימום הקול, נגשו חיה מושקא ונינט למיקרופון ובטבעיות מדהימה, שרו יחד. אחרי הכל, דואט כזה לא רואים בכל יום וההתרגשות הייתה גדולה.

    מה הרגשת בזמן ששרת?

    "הרגשתי כיף. מאוד התרגשתי לשיר", אומרת חיה מושקא. היא חושבת קצת לפני שהיא ממשיכה, "במיוחד כשראיתי שנינט באמת רוצה לשיר איתי, ולא כי היא עושה לי טובה, זה גרם לי ליותר ביטחון. בגלל שראיתי שהיא אוהבת אותי ומאוד אכפת לה שהשיר יצא טוב ויפה".

    בתור אם חרדית, איך מבחינתך מתאפשר החיבור הזה, בין ילדה חרדית לזמרת מפורסמת?

    "מרגע שקיבלנו את ההיענות החיובית מנינט הרגשנו שיש בידנו הזדמנות לשליחות וזה היה נר לרגלינו לאורך כל הדרך. להיות המשפיעות ולא המושפעות", אומרת אפרת. "הגישה היא שנינט תשיר את השיר של חיה מושקא ולא להיפך. אדרבה, העובדה שנינט המפורסמת והמתוקשרת הסכימה לשמח ילדה מעולם כל כך שונה משלה, מעיד כמה אהבת ישראל יש בדמותה המיוחדת של נינט ולמכנה משותף זה יש כוח לאחד ולפעול רבות".

    "עם זאת", מדגישה אפרת, "לא הייתי חושפת את שאר בנותיי לסיטואציה כזאת ולאתגרים כאלה. אך כיוון שמדובר בילדה שמתמודדת יום יום עם כל כך כל כך הרבה ניסיונות וסבל, היא זקוקה לחוויות מעצימות. אין ספק שזה תרם לה הרבה".

    "אני מאוד מודה לנינט. היא הכניסה שמחה ובריאות בבת שלי. זה מראה עד כמה יש מקום לחיבור בין שני העולמות. בזכות הנתינה והאהבה" אומר אפרת ומציינת כי "בגלל שחיה מושקא לא מכירה את נינט, היה לה הרבה יותר קל להתחבר אליה ולהיפתח על ידה".

    בסיום ההקלטות, הגישה חיה מושקא לנינט מתנה, אותה מגדירה האם "גשמית ורוחנית", מארז פירות יבשים לכבוד ט"ו בשבט וספר תהילים מעור עליו חרוט שמה, 'נינט טייב'. לצד המתנה, הקריאה חיה מושקא ברכת תודה ארוכה לזמרת שהקדישה מזמנה כדי לשמח אותה.

    לפני הפרידה, כשברקע מתנגן השיר, נינט העניקה לחיה מושקא חיבוק חם והבטיחה לשוב ולבקר, בעזרת השם.

    המסקנה של אפרת היא אחת: "כל הסיפור הזה מלמד אותנו לא לפחד להעז לעשות דברים בגדול, כי אי אפשר לדעת איך זה יתקבל בצד השני".

    "תודה רבה לדבורה", אומרת אפרת וקובעת: "בדיאליזה, מרפאים את הגוף והם, תקווה ומרפא, מרפאים את הנפש של הילד".

    "אנחנו רק מבקשים", מוסיפה האם, "שכל מי שיקרא את הכתבה, ישתדל להתחזק בהחלטה טובה או ביראת שמים לרפואתה הקרובה והמהירה של חיה מושקא בת אפרת".

    טיפולי הדיאליזה שעוברים הילדים הם ניסיון קשה. לצערנו, המקרה של חיה מושקא אינו היחיד. דבורה אגסי, מנהלת "תקווה ומרפא" אומרת "פירושו של המושג 'דיאליזה ילדים' הוא שברגע שהילד נכנס למחלקת הדיאליזה משתנה כל עולמו. הוא נכנס לשגרת מאבק על החיים, רדיפה סביב המחלה, רדיפה אחר אי תפקוד הכליות, שמירה מדוקדקת על משקל גוף תקין, סרט חיים אפרורי שסופו לא נראה באופק. הוא נכנס למעגל חיים של זריקות, תרופות, דקירות, אשפוזים ויד על הדופק. כאן אנחנו נכנסים לתמונה, נותנים להם אור ותקווה, שמחת חיים, מסיבות, טיולים, אטרקציות, כדי שחוויית הילדות שלהם לא תפגע".

    ארגון "תקווה ומרפא" מחבקים את ילדי הדיאליזה 24 שעות ביממה: מעניקים להם תמיכות לחג, חונכים, הסעות לדיאליזה וכל מה שהם צריכים. בואו תהיו חלק ממשפחה זו – הקליקו כאןעזרו למושקי לחזור לשגרת חיים כמו כל ילדה בת 12.

    (באדיבות אתר כיכר השבת)

    צילום: ציפי שאער:

    i14ftzqe__w470h313q80

    hh103kgf__w470h313q80

    zpbdnbi2__w470h313q80

    2f5zepzo__w470h346q80

    pyyn2ott__w470h313q80

    c6c1b92a__w470h313q85

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    8 תגובות

    1. זכיתי להיות חבדניקית :)
      כ״ב בשבט ה׳תשע״ד (23/01/2014) בשעה 21:42

      ריגשתם אותי מאווודד!!!
      גם חיה מושקא וגם נינט..

      חיה מושקא את נשמעת ילדה מיוחדת!! בעז"ה שתזכי להבריא ולחיות כילדה בראה שמחה ומאושרת שמהוה דוגמא חיה לרבנית..
      ונינט…. אשרייך!!! לשמח ילדה יהודיה. ועוד חולה. זו זכות עצומה!! כל הכבוד שהסכמת לזה. שתזכי תמיד להיות בריאה ושמחה ולשמח אחרים! 🙂

    2. מתגעגעת ל-770!!
      י״ט בשבט ה׳תשע״ד (20/01/2014) בשעה 16:17

      וואו!! איזה מתוקה!! תעלי ת'שיר…

    3. משיח נאו
      י״ט בשבט ה׳תשע״ד (20/01/2014) בשעה 14:58

      ריגשתם מאד אשמח כמו כולן לשמוע את השיר !!
      אני התרגשתי במיוחד מהעוצמה של הילדה שהיא החליטה לאמץ דווקא את הרבנית חיה מושקא כדמות, בשיר שלה!!

      רפואה שלימה יקרה!!

    4. משיח וגאולה
      י״ט בשבט ה׳תשע״ד (20/01/2014) בשעה 14:23

      מרגש מאוד מאוד ולמושקי היקרה תהי' חזקה את מחזקת אותנו אם בחרת את השיר של הרבנית הצדקנית אז את בדיוק כמוה זה פשוט מדבר אליך בריאות שלימה הרבי מלך המשיח כבר מתגלה ואת עוברת את הניסיון שלך אשריי'ך חמודה

    5. מקושרת
      י״ט בשבט ה׳תשע״ד (20/01/2014) בשעה 4:22

      חיה מושקא ….תחילה רפואה שלימה ובריאות איתנה ברנ"ב אבריך ושס"ה גידייך…
      המשיכי בדרך העולה מעלה ללא נסיונות ובהתקשרות מלאה ללא פשרות ברבינו משיחנו ותראי ישועות תיכף ומיד נאו!!!

    6. נחמה
      י״ט בשבט ה׳תשע״ד (20/01/2014) בשעה 0:13

      רוצים לשמוע את השיר!

    7. בת של רעבע!
      י״ח בשבט ה׳תשע״ד (19/01/2014) בשעה 21:23

      אין אפשרות שיעלו לכאן את השיר?
      חיה מושקא יקרה, שתהיה בעז"ה רפואה שלמה -בריאות איתנה מתוך שמחת חיים וארך ימים ושנים טובות!!!!

    8. יחי המלך המשיח!!
      י״ח בשבט ה׳תשע״ד (19/01/2014) בשעה 19:18

      מרגש…

      אולי אפשר להשמיע את השיר באתר?

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.