• טמה חרושוכין משתפת • בדידי הווא עובדא

    הגדלה

    "מצבו הבריאותי אינו מאפשר לשחררו הביתה ואף רופא אינו מוכן לאשר להכניסו בבריתו של אברהם אבינו עליו השלום. היא מבינה, שאני חסידת חב"ד ושואלת אותי מה אני מציעה לעשות? הצעתי לה... את עצותיו של הרבי" • מרתק

    התינוק שזכה לברית מילה

    ה' אדר א' תשפ"ב.

    לפני מספר שנים, שתי נשים ניפגשו בחנות "באקראי" תוך כדי המתנה לקבלת שירות מהמוכרת. הן אינן מכירות אחת את השניה. כל אחת הגיעה לחנות מעיר אחרת. שתיהן מרקע שונה. הסיכוי שתיפגשנה שוב בעתיד, שואף לאפס.

    אך יש "מישהו  שמושך בחוטים", ו"מארגן" לפתע שיחה משותפת בין שתיהן. לימוד והפנמת הנושא של "השגחה פרטית" בתוכינו הם  בזכותו של כ"ק הרבי מליובאוויטש. אנו כחסידי חב"ד, למדנו בזכות הרבי "לפקוח את העיני'ים" ולראות את מאורעות החי'ים, כמכוונים בדיוק מדוקדק לפרטי פרטים, ללא החשיבה שהיתה רווחת בציבור על  מאורעות כ"מיקרי'ים".

    בספר היום יום*, בתאריך י' תמוז כתוב: "רבנו הזקן בתחילת נשיאותו אמר תורה; "מה' מצעדי גבר כוננו" – כשיהודי נקלע למקום, הרי זה מתוך כוונה שתעשה מצוה, הן מצוה שבין אדם למקום והן מצוה שבין אדם לחבירו. יהודי הוא שליח של מעלה.שליח, היכן שנמצא, הוא כוחו של המשלח. יתרון המעלה שבנשמות לעומת מלאכים – שבנשמות זהו על פי התורה."

    בזכות הנ"ל מבינים ש-ה-כ-ל בהשגחה פרטית. האשה האנונימית פונה אלי ומשתפת אותי בצער שלה ושל משפחתה. הנכד שלה, למרות שנולד לפני כמה חודשים, עדיין מאושפז מאז הלידה בבית הרפואה. מצבו הבריאותי אינו מאפשר לשחררו הביתה ואף רופא אינו מוכן  לאשר  להכניסו בבריתו של אברהם אבינו עליו השלום. היא מבינה, שאני חסידת חב"ד ושואלת אותי מה אני מציעה לעשות? הצעתי לה את עצותיו של הרבי. להצמיד לעריסה שלו את הסגולה לשמירה לתינוק  "שיר המעלות".  לבדוק  תפילין ומזוזות בבית ההורים ולאמר  פרק א' בתהילים לזכותו.

    שאלתי אותה אם כבר קנו עבורו אות בספר התורה של ילדי ישרא-ל. – "מה זה האות הזו"- היא עונה. הסברתי לה על בקשת הרבי כבר למעלה משלושים שנה, שיכתבו ספר תורה לזכות כל הילדים והילדות בעם ישרא-ל. סיפרתי לה,  שכשפנו לרבי בבקשת ברכה עבור ילד לא בריא, הי'ה שואל אם כבר קנו לו אות בספר התורה?

    הבינו מכך, שרצונו של הרבי שיקנו אות עבורו, ואכן כשקנו את האות – הילד היה מבריא. היא הסכימה בשמחה. התפלאה שהמחיר כל כך סמלי. מסרה לי את שמו ושם אמו  וזכיתי לטפל  בקני'ית האות בספר התורה של ילדי ישרא-ל  עבור הנכד. היא תרמה לזכותו לבית חב"ד אבן יהודה, ככלי לברכה. ב"ה זמן קצר אחר כך הוא שוחרר מבית הרפואה. ב"ה זמן קצר נוסף לאחר מכן הודיעה לי "ברוך השם! הברית היתה אתמול". לשמחת הוריו, סבתו וכל בני המשפחה.

    בדידי הווה עובדא.
    __________________
    *מלוקט משיחות ומכתבים מהרבי הריי"צ נבג"מ, שלוקט וסודר ע"י כ"ק אדמו"ר שליט"א מליובאוויטש.

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.