• ברכות לדורי דורות • בדידי הווא עובדא

    הגדלה

    "השנים חלפו. באחד מהימים דפיקה נשמעה על דלת ביתנו. כשהצצתי בעינית הדלת, ראיתי את נער הבר מצוה, שב"ה גבה והפך לבחור חסון. הוא הביט בחשש לעבר דלתות דירות השכנים בכניסה. שהשכנים לא יבחינו, שבחור ליטאי נכנס לדירתנו..." • מרתק

    ב"ה ראש חודש תמוז תשפ"ב

    ברכות לדורי דורות

    הסיפור האמיתי שלפנינו, הוא סיפור בהמשכים. סיפור מרגש שרק הקב"ה יתברך יכול לחולל. "התסריט" שלו מפתיע ומרטיט את הנשמה, ונמשך על פני למעלה משלושה עשורים, במשפחה אחת לדורותיה. ברוך השם, זכינו בחודש סיון בשנת תשמ"ח, לטוס ולחלות את פני כ"ק הרבי מליובאוויטש. לחזות בזיו פניו ובדמותו המאירה והקדושה.להודות על ברכותיו הקדושות ולהתברך. להתרומם מעל פני המציאות.

    כשחזרנו לארץ הקודש, שיתפנו בהתרגשותנו את מכרינו וידידינו. ביניהם היה זוג מהזרם הליטאי. תגובת האשה היתה מסוייגת ו"צוננת כקרח" בלשון המעטה. באחד מן הימים נודע לנו מהם, שאם המשפחה ל"ע חלתה. גידול התגלה בראשה, השם ירחם. הדאגה העצומה שלהם חילחלה גם בנו. ניסיתי לברר אצלם בעדינות,  מה שמה ושם אמה כדי לבקש את ברכת הרבי לרפואתה השלמה. הם הפתיעו אותי וסיפרו שבעלה כבר טס לרבי, ואף הספיק לקבל דולר לברכה בחלוקת הדולרים ביום ראשון.

    לשמחתנו התבשרנו שהיא הבריאה, ואף היינו רואים אותה מידי פעם. זמן נוסף חלף, והבחנתי במכרה כשהיא דאוגה ועצב עמוק נסוך על פניה. כששוחחתי עמה סיפרה שב"ה  היא נפקדה שוב. אך  סובלת  מכאבים עזים כתוצאה מבעיה רפואית חדשה. הרופאים הזהירו אותה שבהתקפת הכאבים הבאה,  יאלצו לבצע  היל"ת הפסקת הריון ולנתח אותה , היות וחיי האם קודמים לחיי העובר.  מחשבה מהירה עלתה בראשי,  לבקש עבורה את ברכת הרבי אך חששתי לספר לה על כך. שאלתי מה שמה ושם אמה והיא שתפה פעולה וענתה לי.

    כתבתי פ"נ לרבי וביקשתי את ברכתו הקדושה עבורה. שתלד בעתו ובזמנו כשורה ובנקל זרעא חי' וקיימא,  מתוך בריאות איתנה שלה ושל העובר. את מכתב הפ"נ לקחה עמה  הרבנית גערליצקי תחי' שליחת הרבי לתל אביב, כשטסה לכינוס השליחות העולמי במרכז חב"ד – 770, ב- כב' שבט תשנ"ב.

    ב"ה ברכת הרבי התקיימה בה, ונולד תינוק בריא ושלם.

    שלוש עשרה שנים חלפו, ולרגל הבר מצוה שלו סיפרתי לו,  שהוא נס רפואי, שזכה להיוולד בריא ושלם בזכות ברכת הרבי מליובאוויטש. הוא היה מופתע מאד מהגילוי, ושאל אותי בספונטניות – "סיפרת לאמא שלי" ? שתקתי. הזיכרון של התגובה הצוננת שלה, כשחזרתי מרוגשת מהטיסה לרבי – עדיין הדהד במוחי.

    השנים חלפו. באחד מהימים דפיקה נשמעה על דלת ביתנו. כשהצצתי בעינית הדלת, ראיתי את נער הבר מצוה, שב"ה גבה והפך לבחור חסון. הוא הביט בחשש לעבר דלתות דירות השכנים בכניסה. שהשכנים לא יבחינו, שבחור ליטאי נכנס לדירתנו, שעל דלתה מצויה מדבקה "בית חב"ד". הוא סיפר שהוא כבר בגיל שידוכים. עוברת שנה ועוד שנה,  והוא עדיין לא התארס. הוא ביקש מאתנו,  שנכתוב  לרבי ב"איגרות קודש",  שיזכה לשידוך טוב בקרוב ועשינו כבקשתו.

    התרגשתי מאד ואמרתי לו: "אתה תיראה ! ב"ה אנחנו נשתתף בחתונה שלך" ! ב"ה ברכת הרבי התקיימה בו, וזמן לא רב חלף והתבשרנו שמגיע לו "מזל טוב" ! שמחתנו היתה כפולה. זכינו לבקש את ברכת הרבי עבורו פעמיים. הוא העובר שחייו ניצלו, והוא שזכה עתה להתארס ועומד לבנות בית נאמן בישראל.

    לא רחק הזמן ובתיבת הדואר שלנו ביצבצה מעטפה חגיגית. גילינו בהתרגשות,  שזו הזמנה לחתונה שניתנה מהחתן בעצמו, מתוך כוונה אמיתית,  שנשתתף בשמחת לבבו. באחד מהימים פתחתי את אחת המגירות בביתנו. מה רבה היתה פליאתי, שכל ניסיונותי לסגור אותה כראוי,  לא צלחו  בשום פנים ואופן, למרות שלא הוספתי דבר לתכולתה. הבטתי לעומק המגירה והבחנתי בערימת ניירות מקופלים. הסקרנות גברה עלי ונטלתי את המכתב הראשון שבראש הערימה. בהשגחה פרטית מרטיטה גיליתי, שאני אוחזת עותק מהפ"נ המקורי,  שכתבתי לרבי לפני כעשרים ושלוש שנים ! בו ביקשתי מהרבי את ברכתו הקדושה עבור המכרה הליטאית,  שחששה מהפסקת הריון כאזהרת הרופאים.

    הרגשתי כמו מסר משמים, שמטרתו להזכיר לי בתיזמון מדהים כעת, כעשרה ימים לפני החתונה. איך ניצלו חייו של החתן בהיותו עובר בסכנת חיים,  בזכות ברכת הרבי. בצהרי יום החתונה, מחשבותי היו נתונות  בנס הכפול,  שאירע לחתן בזכות הברכות הקדושות של הרבי. התרגשותי התעצמה, עד שנטלתי בקבוק משקה איכותי ודפקתי על דלת הוריו, לשגר עמם בקבוק "לחיים" – שישמח את משתתפי החתונה המיוחדת הזו.

    הפעם, שלא כהרגלנו,  הקדמנו להגיע  לאולם השמחה לפני מועד החופה. חיכיתי לשמוע את צלילי התיזמורת שילוו את החתן בהליכתו לקראת הכלה. להפתעתי,  נקראתי להגיע לפתע פתאום לחתן,  שנמצא בעזרת הגברים, שביקש מבעלי וממני לברך אותו לפני החופה. בהשגחה פרטית מיוחדת,  בארנק השמחות שאחזתי בידי, היה שמור   דולר מבורך שניתן מידו הקדושה של הרבי. נתנו לחתן להחזיק את הדולר, וברכנו אותו ; "יהי רצון,  שכל הברכות שהרבי ברך כשנתן את הדולר,  יחולו עליך". אביו הפתיע וסיפר,  שהזוג יגורו מול בית כנסת בדוגמת בניין 770 !!!

    כשהתזמורת ניגנה את הניגון הקדוש, ליבי הלם בהתרגשות עזה,  כאילו אנו מלווים בן משפחה, דם מדמנו – לחופה. התרוממות רוח נוספת ניגרמה לנו,  כשראינו את הסבתא של החתן משתתפת בחתונתו. עדות חיה מרגשת,  להתממשות ברכת הרבי לרפואתה השלמה מהגידול שהיה בראשה. חלפו כחמש שנים מהחתונה, אך הזוג שחיכה לילדים עדיין  לא נושע. באחד מן הימים,  דפיקה נשמעה על דלת ביתנו. מכרנו החתן הגיע וביקש,  שנכתוב את שמותיהם לברכה לרבי ב"איגרות קודש" שיפקדו בזרעא חי' וקיימא.

    הזכרנו את בקשת הרבי לזוגות שביקשו את ברכתו להיפקד בילדים, לבדוק תפילין ומזוזות ולדקדק בדיני טהרת המישפחה. בנוסף על כתיבת הפ"נ עבורם,  מסרנו לו בקבוקון יין קטנטן מבורך מהרבי מזמן חלוקת "כוס של ברכה" להפקד בזרעא חי' וקיימא. ב"ה ברכת הרבי התקיימה בהם,  ושמחנו לבשורה הטובה שנולד להם בן בכור בשעה טובה ומוצלחת. רציתי מאד לקנות לתינוק אות בספר התורה של ילדי ישראל אך לא ידעתי מה שמו.

    באחד מימי שישי,  הודיעו לי הודעה מצערת על לויה של בת ידידים,  שנפטרה ל"ע במיטב שנותיה. התלבטתי מאד אם ליסוע ללויה היות והתקיימה בישוב מרוחק מאד. האם אספיק ליסוע ולחזור בקלות לפני שבת ? החלטתי לקחת מונית,  להתאמץ ולהשתתף במיצות "חסד של אמת". בהשגחה פרטית בדרכי חזור הבחנתי בזוג מוכר, שמוביל עגלת תינוק. לשמחתי גיליתי, שזה הזוג מיודענו, שעבורם ביקשתי את  ברכת הרבי.  ב"ה זכיתי וראיתי את התינוק הניסי. ב"ה השלמתי את משאלת ליבי וקניתי עבורו אות בספר התורה של ילדי ישראל.

    אפילוג:

    לפני כשבועיים, בהיותי בנסיעה באוטובוס, התיישבה במושב הפנוי שלידי  אשה. בהשגחה פרטית מרגשת זיהיתי,   שזו  הסבתא משכבר הימים, שהבריאה בברכת הרבי מהגידול בראשה. התפתחה שיחה ביננו. העלינו זיכרונות והתחדש  לי עכשיו לראשונה ממנה,  שזכתה וקיבלה נוסף על הדולר גם  יין מבורך מהרבי מחלוקת "כוס של ברכה" מאחרון של פסח.  זכתה משפחתם לאורך ארבע דורות להתברך בארבע ברכות קדושות !!!

    מודה אני לך בוראי, על הזכות העצומה שזיכית אותי. להבחין במצוקתם, לבקש את ברכת הרבי עבורם ולראות את הניסים שחוללת במשפחתם !

    בדידי הווא עובדא

    טמה חורושוכין

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.