• הרבי רואה למרחוק • סיפור מיוחד

    הגדלה

    "במשפחתנו התקבלה החלטה סודית, ללא ידיעתי. להעניק לי במתנה כרטיס טיסה לרבי, שכביכול "עלה  בגורל", על מנת שגם אני אזכה  להיות ב"770". שנים אחדות לא עליתי על ה"טריק" הזה..." • מרתק

    ב"ה כ"ה אלול תשפ"ב

    מעשה שהיה – מופת מהרבי

    מספרת ידידת נפשי גב' עדיני תחי' ;
    "הואיל וימים אלו של חודש אלול,  הם  ימי הרחמים כמשמעם,  ברצוני להביא בפניכם אירוע יחיד ומיוחד  במינו, אותנטי לחלוטין, אמת לאמיתה מכלי ראשון. האירוע התרחש בחודש אלול, קרוב לראש השנה.  (כמדומה בשנת תשמ"ז). כבר באותן שנים,  היה נהוג בחסידות חב"ד, לערוך הגרלות לנסיעה לרבי ל – "770". כל משתתף העולה בגורל יטוס ללא עלות כלל, הן בהלוך והן בחזור.

    במשפחתנו התקבלה החלטה סודית ללא ידיעתי. להעניק לי במתנה  כרטיס טיסה לרבי,  שכביכול "עלה  בגורל" על מנת שגם אני אזכה  להיות ב"770"… שנים אחדות לא עליתי על ה"טריק" הזה. לבסוף ניחשתי… חלק מבני המישפחה  שלי לא הבינו מה לי ולטיסה, מה לי ולעזוב את הבית – וסרבו להסכים לכך. רק לאחר שכנועים רבים נעתרו ובשעה טובה טסתי ל"בית חיינו"  – "770" !

    בני שיחי',  שהיה באותו הזמן ב"קבוצה" המתין לי בזמן נחיתת המטוס. הכינו לי "בייסמנט" לזמן שהותי. סירבתי לעצותיהם של ידידים במקום, ולא הסכמתי לטייל בארה"ב. "הרי זו הזדמנות מיוחדת" – טענו. כל חפצי היה להסתופף בחצר הרבי מה"מ ולהשתתף באירועים שקשורים לרבי. כן הוזמנתי ע"י קרובי משפחה רחוקים להתארח אצלם בארוחות שבת. יחד עם זאת, הסכמתי לתור  באטרקציות המיוחדות שם כגון,  "האמפייר סטייט  בילדינג" ו- "פסל החירות". הקדושה, הסיפוק וההנאה שספגתי שם הזינו את נפשי, שנים.

    הגיעה העת לשוב  הביתה.

    נאמר לי לעמוד בפתח היציאה האחורי של ה"זאל"- ממנו יוצא הרבי מה"מ ל"אוהל". וכך עשיתי. לפתע יצא הרבי מה"מ ולידו, המזכיר המסור הרב לייבל  גרונר ז"ל, שאמר באידיש " הושיטי ידך –  קבלי צדקה".  המומה,  עשיתי כך וקיבלתי מהרבי מטבע. כעבור שניה,  אני שומעת את הרבי אומר  באידיש ; "א גוט געבענטש יאר". כלומר; "שנה טובה ומבורכת". נפעמת, עניתי באידיש כשהמשמעות היא "תודה רבה. תהיה בריא". ונעניתי מהרבי,  הפעם  בעברית :"גם את" !

    ברכה זו,  ברך אבי משפחתנו ז"ל  בערב ראש השנה את בני ביתנו . ידע הרבי מה"מ  מי העומדת לפניו ואותי ברך בדיוק  בברכה זו. הבחורים שבאו להתברך מהרבי טרם צאתם חזור, שמעו מהרבי את הברכה בנוסח הקבוע; "פאר געזונט" – "סעו לשלום". מעולם לא שמעו  את המילים הללו, בהן ברך אותי הרבי,   כשנפרדו ממנו לשלום.

    לאחר כמה חודשים, ( נישט יעצעט געדאכט),  שהשם יציל וישמור אותי  בבריאות איתנה לעד, ניפצעתי בתאונת דרכים. והודות לברכתו הקדושה של הרבי יצאתי בנס מהאירוע והחלמתי. שוב נוכחתי לדעת מה כוחה של ברכת צדיק שנאמרה מראש. בבחינת "להקדים תרופה למכה". הרבי צפה למרחוק את שעתיד לקרות. רק אחר כך הבנתי, מה ראה לנכון הרבי לשנות את נוסח הברכה כשברך אותי, מנוסח הברכה  שנהג לברך את כולם.

    אגב, המטבע הקדושה מהרבי נמסרה  מיד ( מחוסר ידיעתי,  שמותר לי לשמור את המטבע אצלי),  לאחד ממלקטי  הצדקה שעמדו בחוץ. לו היה נישמר בידי….

    "שיהי' לו לברכה ולהצלחה". אמן !

     

    כתיבה: טמה חורושוכין

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.