• מעלת העבודה מול בריאה מושלמת • מושקא שהינו

    הגדלה

    בחיינו אנו חווים קשיים ונפילות, וגם בחיי הקדושה כאשר אנו עסוקים ברצון השם , לפתע נופלים בליבנו דברים שאינם קשורים כלל, ואנו לא מבינים איך זה קרה לנו בכלל ? ומה זה אומר עלינו ? זוהי פרשת נח. הבריאה המושלמת שהשם ברא ,יורדת אל החיים שלנו פה בעולם הזה הגשמי • לטור המלא

     

    בחיינו אנו חווים קשיים ונפילות, וגם בחיי הקדושה כאשר אנו עסוקים ברצון השם , לפתע נופלים בליבנו דברים שאינם קשורים כלל, ואנו לא מבינים איך זה קרה לנו בכלל ? ומה זה אומר עלינו ?

    בפרשת נח הרבי מדבר על ההבדל בין שבוע של שבת בראשית לשבוע שבת נח.

    בבראשית השם ברא את העולם. זה מצב של הבריאה המושלמת, כפי שהיא נבראה , אין נסיונות אין נפילות ,בריאה מושלמת.
    אך מה קורה כאשר הבריאה יורדת מהדרגה שלה – כאשר 'היצר הרע' משתלט ?

    זוהי פרשת נח. הבריאה המושלמת שהשם ברא ,יורדת אל החיים שלנו פה בעולם הזה הגשמי. שם כבר יש נסיונות התמודדויות ,נפילות וקשיים.
    האם זה אמור להפיל את רוחינו ולהכניס בראשינו את המחשבה 'לאן הגענו ' ?

    לא ! זוהי העבודה האמיתית ,פה מתחיל התפקיד ש-ל-נ-ו לגלות את הכוחות שקיבלנו בבראשית ולהוריד אותם בפועל לתוך ההתמודדויות היום יומיות שלנו.

    זה התכלית. זה המטרה.
    ואז הבריאה מגיעה לדרגה נעלית יותר שהיא יכולה להגיע אך ורק על ידי עבודתנו. דרגה שבה היא מסוגלת להכיל את הנפילות שלנו, אך כאשר אנו מתגברים , היא קופצת בעין ערוך יותר, בבריאה עצמה נוצרת מעלה שלא היתה בה קודם , מעלת ההתגברות דוקא בירידה , להכניס את הקדוש ברוך הוא גם בחיי השגרה האפרוריים כביכול , היום יומיים, ואפילו בנפילות.

    שנזכה ו'ננוח' תיכף ומיד בגאולה האמיתית והשלימה .

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.