• ה-מטרה • במת הגולשות

    הגדלה

    פעם המורה שלי לחשבון ניסתה להסביר באיזה שלב הפרבולה מתחילה לעלות או לרדת...והיא אמרה משפט כזה חזק:" בנקודה הכי גבוהה או הכי נמוכה מתחיל השינוי" לפי דעתי זה תקף לגבי כל דבר ולא רק לגבי פרבולות. בסופו של דבר את השאלה הזאת שואל כל אדם במשך חייו או בנקודה הכי גבוהה או הכי נמוכה.. • לקריאה

    פעם המורה שלי לחשבון ניסתה להסביר באיזה שלב הפרבולה מתחילה לעלות או לרדת…והיא אמרה משפט כזה חזק:" בנקודה הכי גבוהה או הכי נמוכה מתחיל השינוי"

    לפי דעתי זה תקף לגבי כל דבר ולא רק לגבי פרבולות. בסופו של דבר את השאלה הזאת שואל כל אדם במשך חייו או בנקודה הכי גבוהה או הכי נמוכה…

    מה המטרה שלי בחיים? במילים אחרות מה אני רוצה להשיג להיות או לעשות.

    ויש גם תשובה:
    בוא נתחיל בכלל מההגדרה של המילה מטרה:מטרה-(א)  הסיבה שלישמה משהו נעשה או נוצר (מהמילון)(ב)מה שרוצים להשיג להיות או לעשות(גם זה מהמילון)

    א.
    הסיבה שלשמה יהודי נעשה או נוצר זה 4 דברים:
    אלוקים
    רבי
    גאולה
    עמ"י
    זה 4 דברים הכי מרכזיים בחיים של יהודי שלשמם הוא נוצר!! (אין צורך בהסבר כל אחד מבין)

    ב.
    בעצם האדם מחפש מטרה.
    האדם מוכן למות בשביל המטרה שלו, כי הוא מוצא לעצמו מטרה נצחית, שהוא מוכן להקדיש את חייו אליה ועליה הוא יודע שגם אח"כ היא תמשיך להיות
    בעצם מטרה זה סוג של חלום ההבדל ביניהם זה המציאותיות- כמו אדם שחולם להיות ינשוף… למה זה נחשב חלום ולא מטרה הרי הוא רוצה להיות כזה, אבל זה לא מציאותי (אני לא מכלילה את כל החלומות. יש חלומות שהם כן מציאותיים אבל הם רחוקים מהמציאות, ביחס למטרה שהיא יותר קרובה) לעומת זאת אדם שרוצה להיות פרופסור זה מטרה כי זה מציאותי (שוב אני לא מכלילה זה בגדול. ויש אנשים שבשבילם להיות פרופסור זה לא מציאותי…)

    בד"כ אנשים שואפים למטרות שגם אחרי שהם כבר לא יהיו בין החיים המטרות האלה שהם הקדישו להם את החיים ימשיכו להיות קיימות ומה שהם עשו בשביל להגיע למטרה יהיה קיים ונצחי.ולכן אדם מוכן להקריב את חייו למען מטרה למות לשם האידיאל של החיים שלו כי הוא יודע שגם אחרי שהוא ימות בשביל המטרה וימסור את נפשו עליה זה יעזור לה להתקיים וזה יהיה לנצח!

    ניקח לדוגמא את אותו חייל שמסר את הנפש שלו וקפץ על הרימון למה הוא היה מוכן לעשות את זה? כי הייתה לו מטרה!! המטרה שלו הייתה שכל החיילים שלידו ימשיכו לחיות, ומהם יצאו דורות, דורות של ילדים שבעצם יביאו לקיום נצחי של עמ"י הוא ידע שהוא מוסר את עצמו למען מטרה נצחית למען מטרה שגם אחרי שהוא כבר לא יהיה פה המטרה תשאר לנצח!!

    לסיכום:(סוג של)
    האדם מחפש מטרה.
    האדם מוכן למות בשביל המטרה שלו, כי הוא מוצא לעצמו מטרה נצחית, שהוא מוכן להקדיש את חייו אליה ועליה
    הוא יודע שגם אח"כ היא תמשיך להיות.

    הדברים היחידים בעולם שהם נצחיים זה 4 דברים:
    אלוקים
    רבי
    גאולה
    עמ"י

    אם אנחנו רוצים מטרה ניצחית זה 4 דברים האלה שהם לא יפסקו לעולם!!

    אז בואו נתחבר ל4 דברים נצחיים אין סופיים שלשמם נבראנו. ונקדיש אליהם ועליהם את חיינו!
    ניקח את זה בתור מטרה!

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    תגובה אחת

    1. חיוש
      ה׳ באלול ה׳תשע״ה (20/08/2015) בשעה 0:09

      יפה מאוד! תודה!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.