• מתכון קליל לסוף החופש: פופקורן מתוק

    הגדלה

    כדי שגרעיני התירס יהפכו לפופקורן הם צריכים חום מאוד גבוה, וכמובן מכסה שישמור על החום. רק מה, המכסה משאיר את האדים בפנים וכך הפופקורן יוצא פחות פריך. לכן רצוי במקום מכסה להשתמש ב-2 שכבות של נייר כסף מחורר. כך גם החום ישמר וגם האדים יצאו החוצה • חיה אביטל

    חודש אלול הגיע וזה הזמן להגיד תודה לרבי. תודה שאנחנו חסידים, תודה שאנחנו חב"דניקים. תשאלו אנשים בציבור הכללי, החרדי. חודש אלול זה אווירת יראה ופחד וקצת אוף.. צריך לחזור בתשובה כדי שיהיה לנו שנה טובה וכו וכו.

    באחת הפעמים שההיתי אצל הרבי ב770 התוועד אחד המשפיעים עם הבחורים בערב ר"ה על הזמן הזה בישיבות ליטאיות ועל ההבדל בישיבות שלנו. האם אלול זה רשי תיבות אוי לי ואבוי לי או שזה המלך בשדה, ראש השנה שעניינו המלכת המלך. ואז הבנתי איזו זכות יש לנו. בתור משהי שכל שנה מספרים לה מחדש על המלך בשדה וכבר דיי רגילה לשמוע את זה פתאום היה כאן חידוש.

    חודש אלול. המלך בשדה, מאיר לנו פנים, מחכה שנתקרב אליו. לא מיראת העונש או מרצון לתגמול אלא באהבה ובשמחה. להתקרב ולהחדיר בתוכנו את המציאות של המלך. לשוב בתשובה מתוך השמחה ועל ידי הכוחות המיוחדים שאנו מקבלים מכך שאנו קרובים כל כך למלך (תחשבו עלינו בתור הורים. האם אנחנו רוצות שהילדים שלנו יעשו את מה שאנחנו אומרים להם מתוך פחד/ לקבל פרס או מרצון להתקרב אלינו וכי הם יודעים שאנחנו אוהבים אותם ורוצים את טובתם באמת).

    אני פותחת בבוקר את החלון ומרגישה את האווירה המיוחדת הזאת של אלול. רוצה שתישאר בתוכי ותלווה אותי כל היום וכל השנה. להיות ולחיות בתוך המציאות של הביחד עם המלך.

    החופש עדיין לא נגמר. נישאר עוד טיפה זמן לביחד עם הילדים. לפני שהם חוזרים לגנים ולבית ספר, לאווירת הלימודים המחברות והתיקים. בואו ניתן להם קצת מהחוויה האישית שלנו של אלול. נספר להם על אלול במילים שלהם. נעביר להם קצת מההתרגשות האישית שלנו. ננשום איתם ביחד את האווירה. הרי החינוך הוא קודם כל שייך לנו, הוא התפקיד שלנו, לפני המורים והצוות החינוכי.

     

    מתכון קליל וטעים לסוף החופש – פופקורן מתוק

    אם גם אתם מכורות לפופקורן המתוק ש שהטעם שלו לא משתנה כבר שנים, תסתכלו על רשימת הרכיבים שעל האריזה אולי זה יוריד לכם את החשק.. הוא מלא במרגרינה..

    אבל האמת שכל כך פשוט להכין אותו בבית, בלי מרגרינה, הרבה יותר זול וכמובן טעים!

    מה שצריך זה פופקורן טרי שהכנו כבר עכשיו, לא זה שהכנו לפני שבוע. האריזות שמכינים במיקרו לא באות בחשבון כי יש בהם מלח ואנחנו רוצים פופקורן מתוק.

    פופקורן אפשר להכין בסיר או במיקרוגל (הכי קל). פשוט שמים קצת שמן וכמות לא גדולה של גרגירים סוגרים את המכסה ומחכים עד שהפופקורן כמעט מסיים לקפוץ.

    לבנתיים מכינים את הרוטב המתוק ושופכים ישירות על הפופקורן החם. מחכים שיתייבש ואוכלים בהנאה..

    ועכשיו חידה: מי יודעת מה מברכים על פופקורן? "אדמה" או "שהכל" (שינה את צורתו) לעונות נכון מובטח פופקורן מתוק 🙂

    פופקורן מתוק

    איך מכינים פופקורן פריך? נשמע פשוט אבל..

    קצת הסבר מדעי: כדי שגרעיני התירס יהפכו לפופקורן הם צריכים חום מאוד גבוה, וכמובן מכסה שישמור על החום. רק מה, המכסה משאיר את האדים בפנים וכך הפופקורן יוצא פחות פריך. לכן רצוי במקום מכסה להשתמש ב-2 שכבות של נייר כסף מחורר. כך גם החום ישמר וגם האדים יצאו החוצה. יש עוד אפשרות, להשאיר את המכסה ממש קצת פתוח.

    (לפופקורן מלוח אגב, כדאי להשתמש באבקת מלח= מלח שנטחן במעבד מזון כדי שהמלח יתפס בקלות בפופקורן. אפשר גם להוסיף לו תבלינים כמו פפריקה ואפשר גם חמאה מומסת או שמן זית לאחר ההכנה כך הוא ישאר פריך לאורך זמן)

    רצוי להכין את הפופקורן בסיר כבד ולטלטל מדי פעם כדי שלא ישרף. כדאי להכין בכמויות קטנות כל פעם (כחצי כוס גרעינים עם 1-2 כפות שמן). כשקולות הפצפוץ כמעט מפסיקים, מכבים את האש, מחכים כמה דק' ומעבירים לקערה.

    שופכים מעל את הרוטב החם ומערבבים. אם יש ברשותכם שקית נייר (ממאפיה למשל) תוכלו להכניס את הפופקורן המצופה, לקפל את פתח השקית ולהכניס לדקה למיקרוגל, להוציא ולנער ולתת עוד חצי דקה חימום, לנער שוב ולהגיש. זה ימנע את הידבקות הפופקורן כגוש אחד.

    לרוטב המתוק:

    ממיסים במחבת קטנה:

    50 גרם חמאה

    רבע כוס סוכר חום

    כפית נס קפה

    כף דבש

    חלווה (בגודל קופסת גפרורים)

    ניתן ורצוי להוסיף לפופקורן המוכן כוס אגוזי פקאן (לפני ששופכים את הרוטב)

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    4 תגובות

    1. תהילה
      י״ז בתשרי ה׳תשע״ט (26/09/2018) בשעה 17:05

      כמה פופקורן להכין?(כוסות)

    2. דבורה לאה
      ג׳ באלול ה׳תשע״ה (18/08/2015) בשעה 14:44

      מתה על זה.

    3. חי וקיים!!!
      ב׳ באלול ה׳תשע״ה (17/08/2015) בשעה 18:33

      מה אם רוצים פרווה וללא מרגרינה? אפשר עם שמן?

      • חיה
        ג׳ באלול ה׳תשע״ה (18/08/2015) בשעה 14:00

        שאלה טובה. לא ניסיתי. תנסי שמן קוקוס. בקירור הוא מתקשה

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.