• מתכון: ארוחה בסיר אחד

    הגדלה

    אחד הדברים האהובים עלי זה ארוחות מהירות. כאלה שנראות סופר מושקעות אבל הם קלות להכנה (כולל כמות כלים מינימלית לשטיפה) הדבר הבא שאני אוהבת, זה שילוב של טעמים ומרקמים בביס אחד. אז הנה לכם שילוב כזה. עוף עם אורז (נשמע הכי בנאלי) עם תוספת צבעונית שמשביחה את הטעם והמראה. אתם יותר ממוזמנים לשנות אותו כפי העולה על רוחכם או לפי מה שיש לכם בבית • למתכון

    אנחנו נמצאים עכשיו בתקופת בין המצרים שמגיעה תמיד יחד עם החופש הגדול. הילדים בבית. הבלאגן חוגג. צורך תמידי בתעסוקה. ואוכל. אוכל אוכל אוכל. ואיך לא? כולם נמצאים בבית. לא כולם תמיד נמצאים באותו זמן. וגם כשכן, אנחנו מתעסקות הרבה מאוד סביב האוכל, יותר מבדרך כלל, להכין לפנות, לנקות. וחוזר חלילה.

    לפעמים זה נראה שזה לא ניגמר (גם החופש וגם ההתעסקות באוכל) וזה מעייף מאוד.

    כדאי לזכור שהכל עניין של הסתכלות. זמן החופש הוא זמן יקר. זמן שרצוי לנצל אותו. כי יש דברים שאנחנו פחות מגיעות אליהם ביום יום. אנחנו אחרי עבודה. הילדים במסגרות חלק נכבד מהיום. וכשהם חוזרים הם כבר עייפים ולא תמיד פנויים לכל מיני עניינים.

    ועכשיו, בזמן של חופש ובמסגרת של כייף אפשר להחדיר בבית הרבה עניינים של קדושה. לשים לב להתנהגות של הילדים. עם האחים, חברים ואיך הם מתנהלים. לראות מה אפשר לשפר ולשנות (כמובן ע"י עידוד, העצמה, סיפורים, הסברים).

    זאת הזדמנות טובה לשבת עם הילדים, לספר סיפורים, לפתח איתם שיחות על הרגשות והמחשבות שלהם. לשתף אותם בתהליך הבישול ותוך כדי ללמד אותם הלכות חשובות ורכישת ידע.

    לגבי האוכל. קודם כל בימים אלו אנו לומדות את הלכות בית הבחירה. נזכור שהבית שלנו הוא בית מקדש. ואנחנו כמו הכהן הגדול. מה עשו הכהנים בבית המקדש? בישלו ניקו. האם הם חשבו: עוד פעם הביאו קרבן? עד שניקיתי.. טוב נו.. להפך. הם שמחו. הם ידעו שהתפקיד שלהם זה הדבר הכי נעלה שיש. שזאת זכות מיוחדת שלא כל אחד מעם ישראל זכה לה.

    והמטבח? הרבי אומר שהתפקיד של האישה בלספק את האוכל עבור בני ביתה חדור בחסד.

    תחשבו כמה אפשר להכניס באוכל. גם שובע גם בריאות. המון אהבה. ותפילות. תפילות על הילדים שיגדלו להיות חסידיים, בריאים, שמחים וכו.

    אפשר כמובן להיות יותר מאורגנים. להכין תפריט. לשתף את הילדים בתפקידים. בהכנת הארוחות וכו. אבל דבר ראשון בואו נזכור את התפקיד שלנו. ונעשה אותו בשמחה.

    אחד הדברים האהובים עלי זה ארוחות מהירות. כאלה שנראות סופר מושקעות אבל הם קלות להכנה (כולל כמות כלים מינימלית לשטיפה)

    הדבר הבא שאני אוהבת, זה שילוב של טעמים ומרקמים בביס אחד.

    אז הנה לכם שילוב כזה. עוף עם אורז (נשמע הכי בנאלי) עם תוספת צבעונית שמשביחה את הטעם והמראה.

    אתם יותר ממוזמנים לשנות אותו כפי העולה על רוחכם או לפי מה שיש לכם בבית.

    אני אלמד אתכם את העיקרון ומפה השמים הם הגבול.

    העיקרון הוא פשוט. והקרדיט לחמותי היקרה: מבשלים את האורז במים שנשארו מבישול העוף. כך האורז סופג את הטעם שנשאר מהעוף. והנה לכם אורז בטעם מעולה וחיסכון בכלים במכה אחת. ניתן להוציא את העוף ורק אז לבשל את האורז או להוסיף את האורז לעוף שכבר בושל ולבשל ביחד. את התוספת מכינים בנפרד ומוסיפים לאורז בסוף הבישול. תוספות ותבלינים – עליכם!

    עוף עם אורז צבעוני בסיר אחד

    מתכון מעולה שהכנתי לחג הגאולה י"ב תמוז.

    6 חלקי עוף (שוקיים וירכיים)

    3 כוסות אורז בסמטי

    תבלינים: חצי כפית כורכום, פלפל שחור, מלח.

    חופן שמיר/ פטרוזליה/ כוסברה קצוץ דק דק (לא חובה)

    תוספות:

    בצל גדול קצוץ קטן

    2 גזרים מגורדים גס

    חופן חמוציות (רצוי ללא סוכר)

    100 גרם שקדים פרוסים/ גפרורים קלויים

     

    אופן ההכנה:

    מטגנים את הבצל עד שמשחים, מוסיפים את שאר התוספות.

    מעבירים לקערה.

    מטגנים את העוף באותו סיר (!) מתבלנים (תבלינים וירק) ומכסים במים. מבשלים כ-45 דקות או עד שהעוף רך. מוסיפים את האורז ומכסים במים+ ס"מ מעל האורז.

    מבשלים עד שהאורז מוכן. אם יש צורך מוסיפים עוד קצת מים. מוסיפים את התוספות ומערבבים.

    תרגישו חופשי לגוון עם הירוקים, התבלינים, התוספות. אפשר להוסיף ירקות קפואים כמו שעועית/ אפונה/ סויה וכו. אפשר לשים כל מיני פירות יבשים חתוכים קטן, אגוזים כל מיני סוגים. להוסיף בשר בקר (מטוגן ומפורר), ירקות מבושלים/ מטוגנים.

    אפשר לשלב חריף (כן, פלפל חריף) עם מלוח ומתוק וחמוץ. מה שנראה לכם. הכל מותר.

    אל תתקבעו. לכו לחנות תבלינים/ חנות טבע. יש מבחר עצום ברוך ה'. תטעמו, תבדקו ותתנסו.

    יש סופרים (בכשרות טובה כמובן) שמוכרים תוספות מוכנות לאורז. את אותו רעיון אפשר לעשות גם עם הממולאים.

    בהצלחה ושבת שמחה ומבורכת!

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.