• הירדמות עצמאית של תינוק • דבר המומחה

    הגדלה

    אחת השאלות שהכי מעסיקה אימהות: איך ומתי מלמדים תינוק להירדם לבד?  - בואי ללמוד את הכללים לשינה האיכותית ביותר של התינוק • לקריאה

    ציבי פרקל – יועצת שינה מוסמכת

    הירדמות עצמאית

    אחת השאלות שהכי מעסיקה אימהות: איך ומתי מלמדים תינוק להירדם לבד?

    כלל ראשון-

    לא לפני גיל 4-5 חודשים. תינוק בחודשים הראשונים ממשיך את ההריון רק מחוץ לרחם. הוא עדיין צריך הרבה מאוד מגע, חום, תנועה, הוא לא רגיל לשכב לבד בעריסה קרה. זה בסדר גמור שתינוק קטן נרדם רק על הידיים ואין הקניית הרגלים בגיל כזה, ולכן אני לא אלמד תינוק הירדמות עצמאית בחודשי חייו הראשונים. הסתייגות קטנה- זה תקין שתינוק קטן נרדם על הידיים, אבל אם במקביל לכך הוא תינוק לא רגוע, נראה כאוב הרבה פעמים, ההרדמות מתישות ולוקחות הרבה זמן גם כשהוא על הידיים- זה הזמן לבדוק אם משהו מציק לו .

    כלל שני-

    הגענו לגיל 5 חודשים. האם ללמד עכשיו הירדמות עצמאית? אפשר, אבל זה לגמרי לא חובה. הירדמות עצמאית מלמדים כשלאמא או לתינוק כבר לא טובה ההרדמה בהנקה/ ידיים. כל עוד זה טוב לך כאמא אין סיבה ללמד הרדמה עצמאית רק בגלל העתיד או בגלל הדודות שמצקצקות. הרגלים תמיד אפשר לשנות. לא בטוח שזה יהיה קל, זה תהליך, אבל הוא לגמרי אפשרי!

    כלל שלישי-

    הירדמות עצמאית מלמדים את התינוק רק כשהשינה שלו כבר טובה ואיכותית. תינוק שעדיין לא ישן טוב צריך לבדוק למה השינה שלו לא טובה ורק אחרי שיש שיפור משמעותי נעבור ללמד הירדמות עצמאית, זהו השלב האחרון בתהליכי שינה.

    כלל רביעי-

    רק כשהתינוק מרגיש טוב. תינוק שלא מרגיש טוב, או שנמצא באמצע שינוי גדול כמו יציאה למסגרת, גננת חדשה או כל שינוי משמעותי אחר- הוא לא פנוי ללמידה והתהליך יהיה קשה יותר ולא אפקטיבי.

    אז אחרי כל הכללים- איך עושים את זה?

    יש לא מעט שיטות איך ללמד תינוק להירדם לבד, מה שחשוב לי כאמא וכיועצת שינה זה גם איך התינוק חווה את השינוי ומה עוד הוא לומד בדרך. יש שיטות כמו cry it out- התינוק סוכה עד שנרדם, ככה כמה ימים עד שהוא "לומד" ונרדם לבד מראש. שיטה דומה זו שיטת התזמונים, או 5 הדקות שבהם התינוק בוכה וההורים יוצאים מהחדר למספר דקות קצובות וחוזרים בחזרה. בפועל התינוק לא באמת מבדיל בין 5 דקות ל 20 דקות של בכי, אין לו מימד של זמן ובשניהם הוא בוכה ולא מקבל מענה. שיטות כאלה בעצם מלמדות את התינוק להתייאש, אין לך מה לבכות אתה לא תקבל מענה. אני חושבת שזו חוויה קשה מאוד לתינוק, מעורבים פה הרבה מאוד הורמוני מתח שימשיכו ללוות את התינוק עוד חודשים אחר כך בכל הרדמה. ולכן שיטה כזאת תהיה מוצא אחרון, רק אחרי שניסו הכל ולא לפני גיל שנה.

    אני עובדת עם שיטה שנקראת ניטרול התניות הדרגתי זוהי שיטה עדינה, שמכילה ומכבדת את התינוק ומלמדת אותו בצורה הדרגתית איך ללמוד התניות חדשות להירדמות בהדרגה, עד שהוא לומד הירדמות עצמאית.

    איך עושים את זה בפועל?

    בפעם הבאה 🙂

    לפרטים על סדנאות קרובות וייעוץ שינה:
    054-8484498
    או במייל [email protected]

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.