• זכרון להולכים: מרת פייגא רבקה חורושוכין ע"ה

    2 | הצג גלריה

    כ' טבת הוא יום היוארצייט של מרת פייגא רבקה השם יקום דמה, חורושוכין, בת הרה"ח הרה"ת הרב יצחק שמואל גאנזבורג ז"ל, ואשת הרה"ח הרה"ת הרב מרדכי חורושוכין השם יקום דמו • לתולדות חייה

    היא ובעלה חסידי חב"ד מגזע חסידי חב"ד מזמן אדמו"ר הזקן, רבי שניאור זלמן מליאדי, נירצחו בהאדיטש, מקום מנוחתו, ע"י הנאצים ימח שמם וזיכרם, בחודש טבת תש"ב, לפני 81 שנה.

    בחודש זה נכחדה כל קהילת חב"ד בהאדיטש. ( חלק מבני הקהילה נישארו ב"ה בחיים, היות ועזבו את המקום לפני פלישת גרמניה לרוסיה). קרובת משפחתנו( הדודה) מרת שפרה גאנזבורג ע"ה, היתה היחידה שברחה והצליחה להינצל. זכתה לעלות לארץ ישראל עם בנה ומשפחתו שיחיו'.

    בנה של מרת פייגא רבקה הי"ד, החסיד התמים ר' יוסף חורושוכין ז"ל גוייס לצבא הרוסי. הוא נלחם בחזית וניצל מהמלחמה בניסי ניסים. הוא סיפר שנודע לו, שהשכנים הגויים שאלו את מרת פייגא רבקה הי"ד, איך היא יכולה להמשיך לחיות עם הידיעה הברורה, שהנאצים ימח שמם ירצחו את כל היהודים. היא ענתה להם, שיודעת שנגזרה הגזירה עליהם. ( בעלה הרב מרדכי חורושוכין הי"ד נרצח חודשיים לפניה, ביום יד' חשון), אך בטוחה היתה באמונתה בהשם יתברך, שילדיה ישארו בחיים.

    ואכן, כך היה. שני ילדיה שרדו את המלחמה. חמי הרה"ח הרה"ת ר' יוסף חורושוכין ז"ל, הוא הבן שניצל ב"ה מגיא ההריגה. לא זכתה להיות בחופתו.

    דודה הרה"ח הרה"ת הרב מנחם מענדל הלל גאנזבורג הי"ד, מראשי קהילת חב"ד בהאדיטש, נרצח אף הוא ע"י הנאצים ימ"ח על קידוש השם בהאדיטש. היה משומרי הציון של אדמו"ר הזקן .

    אחיה הרה"ח הרה"ת הרב בנימין שלמה גאנזבורג ז"ל, היה שליח הרבי הריי"צ מליובאוויטש, שהפקיד בידיו פ"נ וביקש שיעתיר בתפילה עבורו בציון האדמו"ר הזקן, לפני קבלת הנשיאות.

    בעלי, שיבדל לחיים טובים ארוכים ולשלום, הוא הנכד של מרת פייגא רבקה הי"ד ובעלה מרדכי הי"ד , אותו הם לא זכו לראות מעולם.

    ב"ה שהגרמנים לא הצליחו במזימתם המרושעת להשמיד את כל היהודים מהעולם. הנקמה הגדולה היא, שכל צאצאיה שיבדלו לחיים טובים ארוכים ולשלום, ממשיכים את דרכה. ב"ה גם הנינים שיחיו זכו והתחנכו במוסדות חב"ד. ב"ה זכו והקימו בתים המושתתים על דרכי התורה בדרך ליובאוויטש. ומחנכים את ילדיהם בדרך הטהורה והקדושה הזו.

    ויהי רצון שזכות הסבא והסבתא שנהרגו על קידוש השם, תעמוד לזכות נכדה, בעלי שיחי' לאריכות ימים ושנים טובות. בבריאות איתנה ובשמחה, ולזכות משפחתנו ולזכות כל הצאצאים שיחיו. יה"ר, שניזכה בתוך כלל ישראל לגאולה האמיתית והשלימה בהתגלות הרבי לעיני כל העמים.

    בתמונה: בנה של מרת פייגא רבקה הי"ד, החסיד התמים ר' יוסף חורושוכין ז"ל



    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.