• אולי בסוף באמת נזכה כבר…

    הגדלה

    ידוע שמה שקורה בחב"ד משפיע על כל המגזרים ועל כל החוגים בכל העולם, מה שמעניין הוא, שבזמן האחרון רבו מאד האסונות בחב"ד ואז ממילא בעולם כולו. לא נרחיב את הדיבור על פשר האסונות, אבל בכל זאת ננסה להבין את העניין מנקודת מבט קצת שונה • מושקי ג בטורה השבועי • לקריאה

    ידוע שמה שקורה בחב"ד משפיע על כל המגזרים ועל כל החוגים בכל העולם, מה שמעניין הוא, שבזמן האחרון רבו מאד האסונות בחב"ד ואז ממילא בעולם כולו.  לא נרחיב את הדיבור על פשר האסונות, אבל בכל זאת ננסה להבין את העניין מנקודת מבט קצת שונה.

    העולם שלנו בנוי באופן שרובו ככולו רע, ומעט מעט ממנו טוב. ואת הרע עלינו לברר ולהפוך לקדושה. חשבת אולי פעם למה זה ככה? למה הקב"ה החליט לבנות משהו שבעיקרו הוא רע, וכל זה רק בשביל שנעבוד קשה פה בעולם?

    ועוד יותר לעומק, למה הקב"ה שלח את היצר הרע, שיפיל אותנו, שיכשיל ויתסכל, ועוד אח"כ מגיע כביכול בטענות "צודקות"- למה אנחנו מתפתים לייצר הרע, ולא עושים מה שצריך לעשות, ולא מקשיבים להוראות האלוקיות? ובעקבות כך גם נגרם עצב לקב"ה ושרשת שלמה של בעיות הנגרמות מכך, שבתכל'ס הקב"ה הוא זה שאחראי על העניין, ואנחנו סך הכל הנתינים שצריכים לנהוג למרות המלך, ולעשות דברים גם כשלא מתחשק לנו, ובעצם זה נראה רק רק רק לרעתנו…

    לפעמים מרוב שהרוע שולט כאן בעולם, אנשים מביעים את פליאת, עד כמה הקב"ה יכול להיות מקורי בדרכים שלו להראות לנו, שהוא כאן הבעל הבית האמיתי לעולם. ולנו לא נשאר, אלא רק לבכות ולחוש את הכאב, שאוכל ומכלה כל חלקה טובה וקטנה של קצת שלווה.

    אחד מתופעות הלווי של הדור הזה הוא, לנסות לנתח ולאבחן כל דבר ועניין. לייצר בעיות ועליהם לבנות תאוריות שלמות של דרכי התמודדות וטיפולים וכ'ו. בזמן האחרון יצא לי להתקל הרבה בסוגים שונים של קאונצ'יג ואימון אישי, שהבסיס שלהם הוא חשיבה וראיה נכונה של דברים.

    מכל דבר שמתרחש וקורה בעולם צריך ללמוד ולהבין איך זה נוגע לתהליך האלוקי שסוחף לקראת ביאת המשיח. אז בואו ננסה לצאת קצת מהתמונה המרובעת של הגלות והסבל שקיים פה בעולם ולנסות לראות את הדברים באור גאולתי- כמו שהרבי מסביר.

    בעצם אנחנו בנ"י ישראל- העם הנבחר והמיוחד שייך לקב"ה כמו אישה לבעלה. הקב"ה וכנסת ישראל חתמו את הברית שלהם במעמד הר סיני.

    איך החתונה התרחשה?

    בנ"י אומרים לקב"ה "נעשה ונשמע". נקבל על עצמינו בקבלת עול גמורה את כל הציוויים והחוקים שתביא עלינו באמת גם בלי לדעת למה אנחנו צועדים. אח"כ נלמד מהתורה ונבין מה בדיוק התוכן האמור בתורה. אבל קודם כל מקבלים בקבלת עול מוחלטת ושלמה את הרצון להידבק בקב"ה.

    ואם כן, למה כתוב "וכפה עליהם הר כגיגית?" הרי בנ"י בחרו מצד עצמם בקבלת עול, לקבל את תורתו של הקב"ה אז למה כפה עליהם?

    עונה על כך הרבי בהגיון פשוט, למרות שבנ"י רצו,ובחרו מתוך בחירה אישית וחופשית להדבק בקב"ה. הקב"ה בחר לכפות-"לאנוס" כביכול את עמ"י וכך יהיה מחוייב להם, גם אם יחטאו אח"כ ויעשו את כל הפשעים הכי חמורים וימרדו בו, לא תהיה לו ברירה, הוא לא יכול לשלחם. וזהו הדין על פי התורה. וכמו שידוע, שמה שכתוב בתורה קיים גם אצל הקב"ה. ולכן לא מתאפשרת מציאות אחרת.

    אה מה, אז איך בכל זאת אנחנו חוטאים? ולמה אנחנו סובלים אם זה בחירה של הקב"ה לשלוח את הסטרא אחרא? הרי הקב"ה בעל של עמ"י, למה שיבוא בטענות אליהם?

    ועל זה ממשיך הרבי ואומר, שיהודי לא יכול לעבור עבירה אלא א"כ נכנסה בו רוח שטות. ובפועל יהודי לא(!!) עובר עבירה אף פעם! ואיך הוא לא עובר עבירה? אחרי שנים של גלות וייסורים, כבר כל הדברים הכואבים והמייסרים מאחורינו. עברנו הזדכות אמיתית! זהו. אין יותר לכלוך וטשטוש. כולם זכים וטהורים.

    ובכל זאת, אם נעבור עברה, זהו הרצון של הקב"ה בלבד!!! הוא שלח את היצר, או דאג לכל הקליפות הטמאות והרע, והוא גם נושא באחריות של עבירותנו, אחרת לא היה כופה עלינו הר כגיגית.

    ועם זאת, הקב"ה הוא אב רחום. והוא אוהב את העם הנבחר, יתור מכל העמים. וכשתבוא הגאולה נראה באמת את כל הטוב הנעלם.

    אבל כל עוד אנחנו בגלות, הקב"ה צריך לתת לנו את כל השפע והטוב שמגיע לנו באמת!! כי כמו שבעל צריך לתת לאישתו מתנות ודברים יפים ויקרים לפי היכולות שלו, קל וחומר, שאנחנו העם הנבחר- כנסת ישראל אשת, מלך מלכי המלכים, אין סוף וגבול לטוב שהקב"ה יכול להשפיע ולתת לנו. צריך לדרוש ולבקש את המשיח!

    ובמילים של הרבי – לדפוק על השולחן, ולדרוש את המשיח!!! אין יותר שום סיבה שנשאר בגלות בזאת. זהו. נגמרו התירוצים והסיבות. לא מגיע לנו כל הגלות והרע הזה. צריך רק להחליט החלטה שרוצים משיח ודי.

    ולסכום הדברים' עלינו לנהוג כדרך שמתאים לאשת המלך של העולם. בדרך הטובה והישרה. בחיזוק ובהידור על קלה כבחמורה. בלי פשרות! כי יש עלינו אחריות. וגם אם נחטא נדע שזהו הרצון של הקב"ה שבעצם מעמיד אותנו רק במבחן הזמן, כי עכשיו זה רגעי ההישרדות האחרונים שנותרו לנו עוד להחזיק מעמד בגלות הזאת.

    למרות שנראה קשה ולא קל, חזקה על תעמולה שאינה חוזרת ריקם. ודבריו של הרבי שליט"א לא יאכזבו.

    וממקום של נפילה, נתרומם עוד יותר מעלה, בידיעה שהנה הנה ממש עכשיו הרבי עומד להתגלות ונראה אותו כבר בעיננו הגשמיות. ואיך נוכל לעמוד לפניו בבושת פנים כזאת אחרי שהיינו שקועים בבוץ גלותי וסמיך? לכן נקפוץ ונרוץ עכשיו ממש להוסיף בעוד מעשה ועוד אחד. ובעז"ה נזכה עוד לפני הכל לגאולה אמיתית ושלמה עם הרבי מלך המשיח נאו!

    יחי אדוננו ומורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועוד!

    (על פי שיחה של הרבי ש"פ בהעלותך תשמ"א)

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    2 תגובות

    1. חיה
      כ״ה באדר ב׳ ה׳תשע״ד (27/03/2014) בשעה 21:38

      מ ד ה י ם !! (-מדהימה)
      שנזכה לפעול כמו שצריך וה' כבר יתן פקודה לרבי שליט"א להתגלות!!!
      משיח נאו.

    2. 770
      כ״ג באדר ב׳ ה׳תשע״ד (25/03/2014) בשעה 19:17

      זו לא סתם כתבה שקוראים ומעבירים הלאה.
      זה פשוט חודר פנימה!!!
      יישר כוח:)
      שתמשיכי בעזרת ה' לפעול עם הכישרון המדהים הזה..להשפיע,לחזק.
      nowשיח.

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.