• הרב גוטניק: הנשים חדורות באמונה יוקדת!

    הגדלה

    "...תיכף יצא הרבי מהיכל קודשו ויוביל אותנו ואת כלל ישראל לארצנו הקדושה. ואני אצטרף אליכן ממלבורן שבאוסטרליה ובידי אשא שלט שעליו יהיה כתוב 'בזכות נשים צדקניות נגאלנו' ובסוגריים אוסיף: 'אגודת נשי ובנות חב"ד' ואודה לכן על הזכות לשאת את השלט לפניכן." • נאום חוצב להבות

  • הרב חיים גוטניק ממלבורן  נוטל את הרמקול ונושא נאום מרגש:

    "...מן הרגע הראשון כששמעתי מעברו השני של קו הטלפון את ההתלהבות של האישה שדיברה איתי אודות הכינוס שמתקיים פה הערב. התעוררה בי הרגשה של מחויבות גדולה יחד עם זהירות.

    מחויבות – בגלל חשיבות הנושא, אנו עוסקים כאן בנושא רציני. מראשית ההיסטוריה היהודית עם ישראל עורג ומשתוקק לביאת המשיח, מדובר על נושא שהוא התכלית של כל בריאת עולם.

    כמו שהתורה לא מדברת מפורשות על ביאת המשיח כיוון שגודל המעמד נעלה ונשגב מכל מה שמילים יכולות להביע, אפילו מילים של תורה. כך אני חש, כשאני – בשר ודם, ניגש לדבר על התגלות משיח צדקנו בדורנו זה.

    כבר מראשית ההיסטוריה היהודית משיח היה נושא שהעסיק את אבות האומה. לפני שיעקב נאסף אל אבותיו הוא פונה אל ילדיו ואומר להם: 'היאספו ואגידה לכם את אשר יקרא אתכם באחרית הימים'.

    אני זוכר שכשהייתי ילד בחיידר ולמדתי את הפסוק הזה עם המלמד שלי, הלב שלי החל לפעום מהתרגשות. וכי דבר קטן הוא, יעקב אבינו הולך לגלות לנו מתי יהיה הקץ. אח"כ כשקראתי את המשך הפסוקים ראיתי שיעקב מברך את בניו, אבל שום דבר על הקץ. שאלתי את המלמד איפה התגלות הקץ? והמלמד השיב חכה כשנלמד את רש"י. כשלמדנו את רש"י התאכזבתי מאוד. רש"י אומר: 'ביקש יעקב לגלות את הקץ לבניו ונסתלקה ממנו'.

    כשבגרתי ולמדתי יותר, ראיתי דבר מעניין. יעקב אומר לבניו 'האספו ואגידה לכם את אשר יקרא אתכם באחרית הימים', יקרא כתוב עם אלף, לכאורה היה צריך להיות יקרה בהא. למה התורה כותבת יקרא באלף. אני חושב שהתשובה היא שכשיעקב הבין שהוא לא יוכל לגלות את הקץ לבניו הוא נתן לנו רמז איך להביא את משיח...

    יעקב אבינו מעביר מסר לדורות הבאים, אתם רוצים לדעת מה יקרה באחרית הימים? ה'יקרה' בהא תלוי ב'יקרא' באלף. תתבוננו מסביב מה גורם לאנשים להתעורר? מה גורם לאנשים להתרגש? מה הפך לשיחת היום? אם אתם רוצים את אחרית הימים, את ביאת המשיח, אז תדברו על זה, תצעקו את זה, תעירו ותעוררו את העולם. לדעתי יעקב מלמד אותנו שצריך לחיות בלהט עם משיח (מדארף קאכען זיך אין משיח).

    כבר אמרו רבותינו ז"ל 'בזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו ממצרים ובזכותן עתידין להגאל'. למה הנשים שבאותו הדור היו צדקניות? בגלל שאמרו תהילים כל היום?! הגמרא אומרת 'הללו עובדי ע"ז והללו עובדי ע"ז'. אלא מה שעשה אותן נשים לצדקניות היה 'תחת התפוח עוררתיך'.

    האנשים, איבדו את האמונה בגאולה, מקוצר רוח ומעבודה קשה. היו שם אנשים שעבדו קשה, הם התעסקו בעבודת קודש בהפצת המעיינות, היו להם מוסדות להחזיק, ובשביל המוסדות צריך לאסוף כסף ולכן חששו מה הגביר הזה יאמר ומה הקהילה הזאת תחשוב... ולא הייתה להם יכולת לקבל את דברי משה רבנו.  והנשים, מה הנשים עשו? הן היו חדורות באמונה יוקדת ובכוח אמונה זו דחפו את הבעלים להאמין שמשיח יבוא, ויבוא עכשיו!"

    "...אני יודע שעוד מעט יגידו תודה הרב גוטניק על המילים המשפיעות, לסיום אני רוצה להודות לכן על ההזדמנות שנתתם לי לשאת דברים כאן, הערב מוצש"ק מברכים חודש שבט, אני מקווה שבקרוב ממש 'מחר יהיה האות הזה' בקרוב מאד! יצא הרבי מהיכל קודשו ויוביל אותנו ואת כלל ישראל לארצנו הקדושה.

    ואני אצטרף אליכן ממלבורן שבאוסטרליה ובידי אשא שלט שעליו יהיה כתוב 'בזכות נשים צדקניות נגאלנו' ובסוגריים אוסיף: 'אגודת נשי ובנות חב"ד' ואודה לכן על הזכות לשאת את השלט לפניכן."

    תגיות: , ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.