• מה עושים כשגבר מתיישב לידך במטוס?

    הגדלה

    את עולה למטוס, או לאוטובוס (פחות מרגש, קצת יותר שגרתי...) ולפתע מתיישב לידך גבר. מה עושים? קמים? נשארים במקום? מזעיקים את צוות הדיילים המורחב ואולי גם את את הטייס? • בפנים: הרב חיים פרוס מכפר חב"ד משיב • באדיבות 'עלון אחות התמימים'

    את עולה למטוס, או לאוטובוס (פחות מרגש, קצת יותר שגרתי…) ולפתע מתיישב לידך גבר. מה עושים? קמים? נשארים במקום? מזעיקים את צוות הדיילים המורחב ואולי גם את את הטייס?

    תשובת הרב פרוס, רב מורה הוראה בכפר חב"ד: באוטובוס, העניינים גמישים יותר, לכן כדאי לעבור מקום במידת האפשר או להעביר את המשך הנסיעה בעמידה. כמובן שיש לעשות זאת בחכמה ובטקט כדי להרבות בקידוש שמיים ולא חלילה להיפך.

    במטוס מטבע הדברים הכל קשה יותר לשינוי, בפרט שלעיתים מדובר בדיילים שאינם דוברי עברית או אינם מבני ברית ולא מבינים את הבעיה. אם אפשר בקלות לעבור מקום עדיף אך אם הדבר נראה בלתי אפשרי, ולאחר ניסיונות בדרכי נועם ודרכי שלום, אז יש להשתדל במידת האפשר לשים תיק וכדו' כדי שיחצוץ. וכמובן להתנהג כראוי לבת חסידית בכל הענייניים ולא להיכנס לשיחה וכדו'.

    באדיבות עלון אחות התמימים

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    2 תגובות

    1. חימשיח
      כ״ז באלול ה׳תשע״ד (22/09/2014) בשעה 14:48

      נכון,אך עדיין לא מרגישים בנוח לשבת ליד גבר,במיוחד שזה ישיבה במטוס שהיא יותר מתמשכת..

    2. Хабаровчанка)
      כ״ז באלול ה׳תשע״ד (22/09/2014) בשעה 7:16

      אני טסה הרבה, ובדרך כלל אני נרשמת לטיסה כדי לבחור מקום בצד, כדי לא להיות בין 2 גברים. יצא לי פעם אחת לשבת ליד גבר, ופשוט לא דיברתי איתו כמובן וסתם התעסקתי בדברים שלי. בדרך כלל אנשים לא מתחילים לדבר (רק הישראלים אוהבים … הרוסים ממש לא), מקסימום מבקשים לעבור וזהו..

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.