• בין בחירת חתן לקניית דירה • לקריאה

    הגדלה

    עונת החתונות המתחדשת לאחר תשעת הימים פרצה בסערה - וזה הזמן לחשוב על מה 'בין בחירת חתן לקניית דירה' - למרות שההשוואה נשמעת מעט הזויה... בטור שלפניכן תיווכחו בעצמכן... ובעת הזו: איחוליי לכל המחכות לקריעת הים סוף שלהן - שתגיע במהרה • לקריאה

     

    מאת: רחלי בן חיים

    ב"ה את שלב בחירת החתן כבר עברתי ותודה לקל, אנו נשואים וכמה ילדים כבר מגדלים, הגיע הזמן לעבור שלב, ולחשוב על דירת קבע…

    מלאי מרץ טוב, ששים ושמחים יצאנו אל השטח של שוק הדירות – הרי היום אנו רוצים לקנות דירה, מי לא יגיל וירנן למכור לנו דירתו הטובה והמתאימה?!

    אפילו לא ניסחנו לעצמינו מה חשוב לנו בדירה ועליו לא נוותר, בטוחים היינו שנמצא בקלות! הרי אנו אנשים טובים, מתכוונים לשלם בעזרת המשכנתא את כל הסכום – וה' יהא בעזרינו!

    אך… לאחר ביקור בשש דירות כבר הבנו שדרכינו לא תהא קלה, רבים הרוצים לקנות ורבים הרוצים למכור, אך בין הדירה המפורסמת ומה שרואים בשטח – הבדל תהומי!

    כאשר כתוב: מציאה! דירת 3.5 חדרים, משופצת, נוף יפהפה, מיקום נוח, קומה נוחה, מחיר גמיש. הפירוש הוא: 2 חדרי שינה פצפונים ששתי מיטות בקושי ייכנסו בהם… עוד מסדרון שעליו הכריז בעל הבית שאם נרצה נוכל לסגור אותו לחדר, וסלון קטן מחובר למטבח – שניהם לא יצליחו לארח משפחה ברוכת ילדים בסעודת השבת… תאמרו, נו לפחות משופצת? אכן, צבעו את הדלתות ואת הקירות לפני כמה שנים (רק שמאז הם התלכלכו מאד) – אבל המטבח, האמבטיה, החלונות, הרצפה – הכל זועק הצילו…! הנוף: הכביש הסואן מתחת ביתנו שמשני צדיו שורת עצים – בהחלט נוף פורח… מיקום נח – קרוב לכביש ולתחבורה – אכן. קומה נוחה? אם לקומה חמישית תקראו נוחה כשאין מעלית ויש לסחוב עגלות? נו, בעל הבית אומר שהוא סוחב את הקניות בצ'יק צ'אק ללא עזרה. חבל שהוא לא מוכן להיות העוזר שלנו בסחיבת המשאות, הילדים והעגלות בכל יום למעלה ולמטה… ובל נשכח את שקי הזבל שידרדרו במורד הקומות ויגיעו שלימים עד לפח בחסדי ה'…

    אז עצרנו לערב אחד, והתיישבנו לכתוב לעצמנו על מה לא נתפשר ובמה נתעקש ולא נוותר: דירה משופצת כחדשה, נראית טוב, קומה לא יותר משניה, מקום שקט יותר, קרוב למוסדות החינוך של הילדים, אזור חרדי, צמוד למכולת וסופרמרקט וירקן, שלושה חדרי שינה – לא פחות, בגודל נורמלי וסלון ומטבח בגודל המתאים לאירוח.

    ושוב הסתובבנו וחיפשנו וראינו – המשופצת לא הלמה את המחיר בכיס, המוזנחת הייתה נוראית, ועד שהייתה דירה נאה וגודלה טוב, היא הייתה רחוקה מאד מכל האזורים שאנו זקוקים להם מידי יום (וללא רכב).

    ושוב עצרנו וחשבנו לעצמינו – מה יהא לנו הכי קריטי?

    ושוב התאמנו ציפיות ושוב יצאנו לחפש, ובסוף מצאנו את דירת חלומותינו! בסביבה חרדית וטובה, קומה נוחה, שכנים טובים, גדולה ומרווחת לשכן בה משפחה ברוכת ילדים, קרובה למוסדות הילדים והעיקר מתאימה לכיס שלנו!

    ואם תשאלו כמה היא משופצת? כמה היא יפה? אז נכון… היא לא משופצת, וזקוקה להשקעה כדי להיות דירת פאר – אבל כרגע על זה התפשרנו, בעזרת–ה' כשירחיב השם גבולנו נשפץ אותה, את הבסיס החשוב ביותר יש. ואת כל התוכן אנחנו ניצוק לבית והוא יהיה בית פאר! של שמחה, יראת שמים, הרבה התקשרות לרבי, אירוח ו… גם יפה!

    תצחקו, אבל בכל התקופה הזו נזכרנו בתהליך הארוך ששמו – שידוכים… יוצאים אל 'עולם השידוכים' ששים ושמחים בטוחים שעומדים לתפוס את כל העולם: בחור כליל המעלות, משפחה עשירה, בדיוק גדול מהכלה בשנה, הורים תומכים, עבר מסלול לימודים ושליחות מסודר, והרשימה עוד ארוכה.. אך השם מעביר אותנו תהליך מושלם של חיפוש ותהיה, חישוב מסלול מחדש ושיקלול המצב בשטח, התבוננות במצבי העכשווי והחלטות מחודשות של מה לא אתפשר ומה בעדיפות ב'. ושוב בודקים ושוב מעבדים את הנתונים ומגיעים למסקנה שעל בחור טוב, יראת שמיים, מידות טובות, מקושר לרבי, שמח ופעיל בענייני הרבי – לא מתפשרים.. כי זה מה שהכי חשוב! ואז בחסדי השם מוצאים את המיועד, ועושים חנוכת הבית בדירה המושכרת החדשה לתפארה מיד לאחר החתונה J

    ועוד מסקנה לסיום: עם כל השווה, יש שוני תהומי בין דירה לחתן, בדירה עוד יש דברים מסויימים שאפשר להתפשר ואחרים יחפו עליהם, בעניינים המהותיים בבן זוג שישפיעו לאחר מכן על חוסנו ורוחניותו של כל הבית שנבנה – לא…

    בהצלחה לכל אלו שעדיין בשלב החיפוש, שתצליחו להגיע במהירה לשלב המציאה הטובה בלי התפשרות על המהות!

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.