• בזכות הנשים שבחזית

    אילוסטרציה (צילום אודליה ש.)
    הגדלה

    שלום לך עלמה. מכירה מקרוב את הביטוי "יום אסל, יום בסל" (יום דבש, יום בצל)? את יכולה להיות רגועה, זה לא רק אצלך. כולנו עוברות לעתים ימים לא קלים – קשיים כלכליים, בעיות בריאות, המצב הביטחוני, ובכלל, יש קושי והתמודדות כמעט בכל תחום • לקריאה

    מאת: ריקי רוזן (עלון עלמה פרינסס חודש ניסן)

    שלום לך עלמה. מכירה מקרוב את הביטוי "יום אסל, יום בסל" (יום דבש, יום בצל)? את יכולה להיות רגועה, זה לא רק אצלך. כולנו עוברות לעתים ימים לא קלים – קשיים כלכליים, בעיות בריאות, המצב הביטחוני, ובכלל, יש קושי והתמודדות כמעט בכל תחום. אולי לחלק מאתנו קל יותר להתמודד, אך לכולן ברור שהמצב לא תקין.

    עברו כבר שנים של ציפייה לגאולה ולעתיד טוב יותר וקשה להאמין שזה יקרה מתישהו. זה נשמע מיושן אבל זה ממש כאן, מעבר לפינה. והחלק החשוב בכל הסיפור הזה הוא שזה תלוי בעיקר בנו – הנשים. הכוח הנשי כבר חילץ את עם ישראל מהגלות הקשה שהייתה במצרים, ובאותו כוח הוא יחלץ אותנו מהגלות שבה אנו נמצאים.

    אז על מה מדובר?

    הרבי מליובאוויטש מסביר שנשות ישראל לבשו במצרים "מדים" מיוחדים – מדים של אמונה וביטחון: הן ידעו שאלוקים הבטיח להוציא את עם ישראל ממצרים, ולכן גם כשהיה להן רע מאוד והמצרים הטביעו את התינוקות שלהן בנילוס הן לא הרימו ידיים ואפילו המשיכו להביט קדימה ולחכות לנס הגדול. האמונה והביטחון שלהן באלוקים היו כה חזקים עד שמעבר להמתנה לנס המיוחל הן המשיכו ללדת ילדים כנגד כל הסיכויים והשכל הישר: באורך רוח נכנסו להיריון, ילדו ילדים, החביאו אותם מעת לידתם וגידלו אותם במסירות נפש ובהתמסרות יומיומית. הן התעלמו לגמרי מהמצב הקשה מסביב, לא הפעילו שיקולים אישיים והמשיכו לצפות לגאולה שתתרחש, תוך הפגנת מעשים שהוכיחו כאמור את אמונתן זו.

    חשוב להבין, לא מדובר בציפייה של יום אחד או שנה שלמה, אלא בציפייה של שנים רבות! והנס הגדול אכן הגיע, ובזכותן.

    המסירות הזו הפכה להיות חלק בלתי נפרד מה-D.N.A של העם, ומדור לדור מועבר המסר המפורסם "בזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו ממצרים". לנשים יש כוח השפעה וכוח רצון שחזקים יותר מכל צבא או מלחמה שמאיימים עלינו. הנשים הובילו עם שלם של עבדים שהועסקו בעבודות פרך – גברים נשים וילדים – למצב של חופש וחירות! דווקא העקשנות שלהן הובילה לנס הגאולה של כל העם, שהודות לו אנו חוגגים החודש את חג הפסח.

    הרבי מסביר שכמו אז – גם היום יש לנו, הנשים, את האפשרות לשנות את המצב, ללכת בכוח האמונה ולהביא לסיום הגלות המרה הזו. כשנגלה את העוצמות שקיימות בנו, נחיה בביטחון באלוקים (שהוא בעל הבית על העולם), נחנך את הילדים לקיום תורה ומצוות, ננהל את הבתים שלנו ברוח זו ונעשה את מה שמוטל עלינו, הוא הטוב יעשה את שלו ויביא גאולה לעולם, לכולם.

    אגב, הרבי מסביר שבהתנהגות בדרך זו זוכים כבר עכשיו לראות ברכות בכל עניין, לנו, לבני הזוג שלנו וכמובן לילדינו.

    אז בין אם את ברגעים טובים שבא לך לחוות לנצח, ובין אם את במצב לא קל, תזכרי שגורל כל העם נמצא על הכתפיים שלך. לא סתם ניתן לך הכוח האטומי הזה. בטוח שתעשי משהו.

    (מעובד מתוך הספר 'אל נשי ובנות ישראל' – הרבי מליובאוויטש)

    מתוך עלון עלמה פרינסס 5 – חודש ניסן – לנשים

     

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    תגובה אחת

    1. יחי המלך…
      ט״ו בניסן ה׳תשע״ז (11/04/2017) בשעה 20:32

      מדהים!!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.