• היכן שהו עשרות אלמנות בשבת נחמו?

    10 | הצג גלריה

    ארגון 'נפלאות' קיים בשבת האחרונה בכפר חב"ד שבת ייחודית וייעודית לנשים אלמנות מכל רחבי הארץ. זאת במסגרת פעילות 'מתגברות נפלאות' של הארגון. בשבת שנקבעה במיוחד לשבת נחמו שקביעותה השנה הייתה בט"ו באב, זכו המשתתפות לחוויה מעצימה ומלאה בשפע גשמי ורוחני • גב' רחל בולטון: "גם אחרי הלילה האפל והארוך ביותר, השמש זורחת" • לכתבה המלאה  

    שעות ספורות לפני כניסת שבת פרשת נחמו התכנסו בכפר חב"ד כחמישים נשים מתגברות נפלאות מכל רחבי הארץ. נשים מתגברות נפלאות הן אלמנות שאיבדו את בעליהן במרוצת השנים. היו שם נשים מהצפון ומהדרום, מירושלים ומבני ברק, מקרית מלאכי ומלוד. כולן באו לחוות שבת מאחדת ומעצימה בבירת חב"ד בארץ הקודש.

    בקבלת הפנים שנערכה בשעת אחר צהרים מוקדמת בעזרת הנשים של בית הכנסת 'בית מנחם' שעוצבה בעיצוב מרשים במיוחד לקראתן, חיכו לנשים הנפלאות מגשי פירות טריים, עוגות מאפה בית ושתייה קרה וחמה. זמן ההתכנסות הקצר נוצל ללימוד המשנה במסכת תענית "לא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב וכיום הכיפורים". למשתתפות הוצבה משימה ייחודית לשבת ט"ו באב – להפוך את השבת הזו לכזו עליה ניתן יהיה לומר "לא היו ימים טובים כשבת הזו שהיינו ביחד בכפר חב"ד". לפני תחילת השיעור שהציב את התשתית לקיומה של שבת נפלאה, קיבלה כל משתתפת מארז שי ובו אצבעות שוקולד, בקבוק שתייה אישי, ברכון וזמירות לשבת, עיתון אשת, דף לימוד מעוצב ממסכת תענית ותוכנייה. היה זה פתיח שרמז לשבת המיוחדת והמושקעת שחיכתה להן.

    השבת עצמה הייתה מלאה בשפע גשמי ורוחני והסתיימה בשמחה של חמישה עשר באב בערב הרקדה ושירה. כל הארוחות וההתוועדויות נערכו בעזרת הנשים של 'בית מנחם' וניכר היה שהושקעו מאמצים רבים בתכנון, בעיצוב, בארוחות כיד המלך, בתכנים ובתוכניות. בנפלאות הציבו יעד "שכל אלמנה תצא מהשבת כשהיא מלאה וגדושה בשמחה", ועמדו בו. חלק מהמשתתפות הן תושבות הכפר אך רובן הגיעו מחוץ לכפר ואותן אירחו חברותיהן המתגוררות בכפר ואף משפחות יקרות מהכפר שנרתמו להכנסת אורחים. כל מארחת קיבלה עציץ פורח ועוגת גבינה כאות הערכה. "לא שאנחנו חושבות שזה מספיק, אך זה מסמל את ההערכה הרבה שאנו חשות אליהן", אמרו בנפלאות בסיום השבת.

    השבת הייתה גדושה בתוכן ובמהלכה השתתפו הנשים בשיעורים והתוועדויות, למדו על חמישה עשר באב, שמעו סיפורי ניסים ונהנו מישיבה בצוותא עם נשים כמותן. בביתה של הגב' רחל בולטון הקשיבו האלמנות להרצאה מעצימה אודות מעלתה של השמחה בתקופות של ניסיונות דווקא. בולטון חתמה את שיחתה המאלפת בעובדת חיים בסיסית שאנו נוטים לשכוח לעיתים קרובות: תמיד, אבל תמיד, גם אחרי הלילה הארוך והחשוך ביותר – תזרח השמש. אסור לאבד את התקווה! בהמשך התוועדו הנשים עם הגב' ציפורה מיידנצ'יק ובצאת השבת השתתפו בסעודת מלווה מלכה חסידית בהשתתפות רחלי אליהו מפלורידה שסיפרה מעדות ראשונה על הנס שהתרחש באסון קריסת הבניינים במיאמי והעלתה על נס את מעלתה של התוועדות חסידית ואת ערכה הסגולי.

    את ארגון הנשים נפלאו"ת (נשים פועלות למען אחדות וקירוב לבבות) הקימה מירי שניאורסון והיא זו שארגנה את השבת המעצימה והמרגשת לאלמנות בכפר חב"ד. הפעילות עם האלמנות היא חלק ממגוון פעילויות שמטרתן אחת – להביא לימות המשיח באמצעות אחדות וקירוב לבבות על־ידי ובקרב נשים מכל החוגים. שניאורסון אמרה השבוע: "רצינו ליצור משהו מיוחד ושונה דווקא בשבת הזו שמסמלת חיבור ואהבה. רצינו והצלחנו בעזרת ה' לתת לנשים היקרות האלה הרגשה של 'ימים טובים' לישראל. זה רצונו של הרבי וזו המטרה של ארגון נפלאות. שנשים יחוו שמחה ויפעלו גאולה למרות כל האתגרים, הצרות ובעיות הגלות".

    בהנהלת נפלאות ביקשו להודות לכל העוזרים והמסייעים בגופם וממונם לפעילות הארגון בכלל ולפעילות 'נפלאות מתגברות' במיוחד. "תודה לר' אייל ואיריס חיון מתומכי הארגון, שטרחו ועמלו לאורך כל השבת לטובת האלמנות. לעטי פלדמן שהשקיעה מזמנה, מרצה והונה בארגון ובמחשבה לפרטי פרטים כך שהשבת תצא לפועל על הצד הטוב ביותר. תודה גם ל'חסד מנחם מנדל' שע"י כולל חב"ד, לקייטרינג ריבקין, לקול שָר, מגזין אשת, היפר ליפסקר, כריכיית רובר, ולעוד תורמים נדיבים החפצים בעילום שמם".

     

     



















    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.