• קום והתהלך: הבניאס • המדריך ר' עדי דרויאן

    הגדלה

    מחפשת מסלול לצאת עם הילדים? מוזמנת להכיר את "הבניאס – משניר לשאר ישוב". הבניאס הוא אחד משלושת מקורות הירדן, בנחל זרימה מדהימה ושוצפת, לצד צמחי נחלים. מסלול מרענן במיוחד לימי הקיץ החמים. ישנם שני אפשרויות מסלול עם בוגרים או עם קטנים ועגלות • למסלול המלא

    קום והתהלך

    הבניאס – משניר לשאר ישוב

    על המקום: הבניאס הוא אחד משלושת מקורות הירדן, בנחל זרימה מדהימה ושוצפת, לצד צמחי נחלים. מסלול מרענן במיוחד לימי הקיץ החמים.

    עלות: חינם

    ישנם 2 אפשרויות למסלול:

    עם הילדים הבוגרים ממולץ לעשות את המסלול משניר לשאר ישוב, היות והירידה לנחל מעט תלולה ואתגרית.

    עם ילדים קטנים ועגלות מומלץ להתחיל בשאר ישוב.

     

    המסלול לבוגרים:

    מגיעים לקיבוץ שניר. בכניסה לקיבוץ מצד ימין גדל עץ אלון גדל שקשה לפספס, מחנים שם את הרכב. מתחילים עם שביל כורכר לבן באורך כ-50 מטר עד שמגיעים לבית הקברות של הקיבוץ. בנקודה הזו פונים שמאלה כ-180 מעלות ומתחילים לרדת לכיוון הנחל. מגיעים לפיצול שבילים ירוק-כחול. יורדים ימינה עם השביל הירוק ולאחר מס' דקות מגיעים עד לנחל למטה. (שמאלה זה לכיוון הטנק הסורי).

    בשלב זה נלך לצד הנחל, (הסימון מתחלף לשחור) ניתן למצוא פינות חן להיכנס בהם למים. המים זורמים ונעשים יותר ויותר גועשים ושוצפים. לאחר 1 ק"מ מגיעים לגשר, איתו חוצים לצידו השני של הנחל ממשיכים ללכת במורד עד שמגיעים ל"מזלג" – פונים בימני (עם הסימון האדום). אחרי 1.5 ק"מ הסימון האדום מתחבר לשחור עד שמגיעים ל"שאר ישוב", שם נגלה בריכה גדולה ודי עמוקה, ניתן לשבת על גדותיה או לשחות.

    נתקדם משם כ-20 דקות בהליכה רגועה, עד לקיוסק מקום שהחננו את הרכב השני. במקום: שירותים, דשא וספסלים להפגה ומנוחה.

    אורך: 3.8 ק"מ. כשעתיים-שלוש בהליכה סבירה. אפשר גם הרבה יותר – תלוי כמה תחליטו לעצור בצידי הנחל ובתוכו.

    מומלץ אך לא חובה, להגיע עם שני רכבים את הרכב הראשון יש להחנות בשאר ישוב בסמוך לקיוסק, ולחזור עם הרכב השני לתחילת המסלול בקיבוץ שניר.

    המסלול הקליל:

    במסלול זה ניתן ללכת עם עגלות, היות וישנו שביל סלול.

    הגעה: נכנסים לשאר ישוב, פונים שמאלה ונוסעים עם הגדר עד שמגיעים לקיוסק לצד דשא, שירותים. מחנים את הרכב, עוברים שער צהוב ומתחילים לרדת לכיוון הנחל מרחק של 150-200 מטר של הליכה נעימה, עד שנגיע לשער מצד שמאל נכנסים לשדה והולכים עד סופה ומגיעים לבריכת הנחל.

    באדיבות 'עלון ליובאוויטש', קהילת צפת

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.