• קום והתהלך: נחל ראש פינה • המדריך ר' עדי דרויאן

    הגדלה

    ייתכן ורבים מכירים את נחל ראש פינה, והילדים מכירים מהטיולים עם בתי הספר, אבל כשמגיעים עם המשפחה, ההורים והאחים זה שונה לגמרי. הנחל הוא באמת פנינה אמיתית, הוא שקט, קרוב, עם מים, ובדרך כלל אין הרבה אנשים.• להסבר המלא

    על המקום: שביל הנחל הוא כנראה השביל שהמתיישבים מצפת ובראשם אלעזר רוקח (שרכש את הכפר ג'עונה ונכדו של ישראל ב"ק שהיה בעל הדפוס הראשון בצפת) ירדו והקימו את ראש פינה, בעזרתו של הברון רוטשילד.

    ניתן להגיע לנחל בשני אופנים, הראשון: לחנות את הרכב בסוף המסלול ואז להתחיל אותו ממקום אחר ולהגיע לסוף שלו. או באופן קווי: לחנות במקום מסויים, ואז לעלות ולחזור לאותו מקום.

    האפשרות הראשונה: מחנים את הרכב בקרבת בית העלמין של ראש פינה, חוזרים לצפת לנוף טלי'ה – בסוף השכונה פונים בפניה האחרונה ימינה, עולים בעליה, מגיעים לכביש ואז יש פניה שמאלה, שאחרי'ה ממשיכים בערך חמישים מטר עד למעבר בקר. שם מתחיל המסלול המסומן בשחור. ההליכה קלה ונעימה ומתאימה לילדים קטנים.

    אפשרות נוספת: לנסוע בנווה אורנים ברחוב ברקת, עד סוף הרחוב,  סימן היכר הוא מגדל מים מבטון בצד ימין. עוברים אותו, אחרי 50-100 מטר, רואים מעבר שחור של בקר, שם ישנה כניסה נוספת למסלול. ההליכה קלה ונעימה, ומתאימה גם לילדים קטנים.

    הצעידה היא במגמת ירידה – יורדים עם השביל למטה. יש נוף יפה, אין ללכת בזמנים שחם מידי. יש להצטייד בכובע, ומים. בסוף יש ירידה קצת מאתגרת, כדאי ללכת אותה לאט. (כל ההליכה סה"כ כשלוש קילומטר). מגיעים לשער ירוק, ושם מתחיל נחל ראש פינה. במקום מעיינות וגם בריכה קטנה.

    המעיין הראשון עובר מתחת לעץ תאנה גדול, ניתן לשמוע את הקול המים.

    את תחילת המעיין השני לא ניתן לראות היות והוא מתחיל בתוך מבנה סגור.

    מומלץ למצוא פינה שקטה, ומוצלת. בסיום יורדים למטה עד שמגיעים לבית העלמין של ראש פינה, לנקודה בה החננו את הרכב.

    המסלול הקווי: כותבים בוויז נחל ראש פינה, נוסעים כ-12 דקות מצפת. בסיום הירידה מצפת, בעיקול נכנסים שמאלה אחרי הקיוסק הראשון, לרחוב של אבנים מרוצפות – אחד מהרחובות הראשונים של גיא אוני. נוסעים כמה מטרים שמאלה, יש פניה שמאלה לתוך בית העלמין שנקרא גן הברון. ממשיכים עד הסוף, כמה שמתאפשר להמשיך עם הרכב. מתחילים לעלות, רואים שער ירוק, ממשיכים בעליה ורואים זרימה של מים. (אפשר לעלות עד למעלה, ואפשרי פשוט להשאר שם ליד המים).

    לקינוח, ניתן לקנות ארטיקים בראש פינה ומסיימים את הטיול בטוב ובנעימים.

    הרחבה: אלו המגיעים מראש פינה דרך הרחוב עם המרצפות, הבית הראשון משמאל הוא הבית של משפחת קלר [אחת המשפחות הראשונות שהגיעו עם אלעזר רוקח] שם שהה אדמו"ר הריי"צ לזמן קצר בביקורו בארץ ישראל, עד שתוקן הרכב בו נסע.

    למעוניינים, מהחניה ליד בית העלמין, ישנם מדרגות לראש פינה העתיקה לבית הכנסת העתיק.

    באדיבות 'עלון ליובאוויטש', קהילת צפת

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.