• ביקור בבית חנה • מנהלת מינהל החינוך ההתיישבותי

    הגדלה

    השבוע הגיעו לביקור בבית חנה צפת גב' אילנה נולמן - מנהלת מינהל החינוך ההתיישבותי ועליית הנוער יחד עם 10 אנשי צמרת משרדה. המינהל הינו הגורם המפקח על כפרי נוער ופנימיות • לתיאור המלא

    לפני  ארבע וחצי שנים, במפגש הראשון של גב' נולמן עם מנהלי פנימיות, הזמין אותה מנהל בית חנה צפת, הרב שלמה רסקין, שתבוא לביקור בבית חנה. היא הבטיחה. ואף קיימה.
    אדם ברמה שלה איננו מגיע לביקור בשביל רושם ולא כדי לעשות "וי". היא באה לעשות עבודה יחד עם אנשי משרדה. 4 שעות הם סיירו, שוחחו עם אנשי צוות ועם תלמידות ביה"ס, תלמידות פנימי', סמינר.
    זה הי' מרשים, יפה, מפעים, מעורר השראה. האורחים התרשמו  והתרגשו. וכך גם המארחים. המפגש עם תהליכי החינוך וההשגים בבית חנה הי'ה כל כך עוצמתי, שאפשר לדמותו  למעין עולם הבא.
    תלמידת "נעלה" – בת לשלוחים מכירגיזסטאן סיפרה, שלמדה כל השנים בביה"ס אינטרנטי בלי חברות. לראשונה הילדה חוותה את מושג "חברה" רק בהגיעה לבית חנה לכיתה י'. התודה על מסגרת "נעלה" שיצאה בקול סדוק מהתרגשות מפי התלמידה לא השאירה אף עיין יבשה בין קהל המאזינים.
    במילות סיכום  ציינה מנהלת המינהל בהתפעלות, שהיא ראתה בבית חנה את ההתגשמות של  משנתה החינוכית: אתם לא מוותרים על אף תלמידה ומצליחים לפעול עליה שגם היא – התלמידה לא תוותר על עצמה.
     התרוממות הרוח נמשכה אצל האורחים ואצל מקבלי הפנים עוד שעות אחדות לאחר הביקור.

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.