• אוקראינה אינה שונה… באמת!

    8 | הצג גלריה

    תשע עשרה חופות לזוגות שטרם נשאו כדת משה וישראל התקיימו בו זמנית בערב בדנייפרופטרובסק. היה זה אירוע חסר תקדים בתפוצות. אין ספק שהוא מהווה את גולת הכותרת של פעילות ארגון "אפריון"; ארגון התנדבותי בהפצת טהרת המשפחה. לדיווח ותמונות

    תשע עשרה חופות לזוגות שטרם נשאו כדת משה וישראל התקיימו בו זמנית בערב י"ט אלול תשע"ד בדנייפרופטרובסק. היה זה אירוע חסר תקדים בתפוצות. אין ספק שהוא מהווה את גולת הכותרת של פעילות ארגון "אפריון"; ארגון התנדבותי בהפצת טהרת המשפחה.

    בתחילת השנה ביקרה יו"ר הארגון, גברת רוחמה רוזנשטיין, בקהילות קייב ודנייפר. בעזרת ה' ובלווי צמוד של הרבי, בעקבות הביקור- התחדש וקיבל תאוצה תהליך עריכת חופות וקידושין לזוגות שטרם נשאו כדת משה וישראל. בדנייפרופטרובסק הוקם פרויקט "אוהלי ישראל" בפיקוח ישיר של הרה"ח שמואל קמינצקי, השליח הראשי של הרבי בדנייפרופטרובסק וסביבתה.  הפרויקט מופעל בזכות תמיכתם הכלכלית של משפחת ציצואשווילי, ואת ביצועו בפועל לקחו על עצמם "שירות המשפחה" של הקהילה, יצחק וחיה מלצב.

    התלהבות מפעילות ארגון "אפריון" בישראל ובתפוצות ,כמו כן האפשרות לשיתוף פעולה ושימוש בניסיון הרב של הארגון, תרמו בע"ה להצלחת הפרויקט הייחודי. חשוב לציין כי לאירוע זה אין תקדים בתפוצות, ואילו בארץ התקיימו אירועים מסוג זה לפני למעלה מעשרים שנה, במקומות שונים.

    כידוע, דנייפרופטרובסק היא עירו של הרבי. אביו של הרבי, הרב לוי יצחק שניאורסון נ"ע, היה רבה של העיר בזמן הדיקטטורה הסובייטית. במסירות נפש של ממש היה עורך אז את החופות במחתרת. ר' לוי'ק סלל את הדרך לשליחו של בנו- הרבי מלך המשיח- בדנפרופטרובסק… והנה בזמננו, בשנת 2014, אנשי הקהילה עורכים בו זמנית עשרות חופות לעיני כל העולם ומקדשים את שם שמים ואת שם ליובאוויטש!

    "זו הייתה חוויה שמימית!", מספרת רוחמה, אשר בתור אורחת כבוד זכתה להיות נוכחת בתשע עשרה החופות הללו. "פני בני הזוג מאירות, ואין זה משנה מהו גילם. בני 23 (הצעירים ביותר ) או בני…87! כולם קדושים! באופן טבעי ואוטומטי את מחפשת; "נו, איפה הרבי ,איפה המשיח?!"

    בסבב הראשון נערכו עשר חופות ובסבב השני, כעבור שעה, עוד תשע! לכל זוג- חופה, רב המקדש ושושבינים משלו. על פי פקודת המנחה בליווי המנגינה המרטיטה של ניגון ד' בבות, החתנים מגעים לכסות את פני כלותיהם. מכתב של הרבי לחתן וכלה מוקרא, שבע הקפות, טבעת. כתובה, שבע ברכות ושבירת הכוס ו…שמחה פורצת גדר!  מזל טוב! מזל טוב! מזל טוב!

    אגב, שני זוגות ברחו מיד אחרי טקס החופה שלהם…לעוד חופה. של ילדיהם! היו אלו זוג מדנייפרופטרובסק יחד עם המחותנים העתידיים ,אשר הגיעו לחופה של בתם מישראל ובהשגחה פרטית מיוחדת לפתע זכו בחופה משל עצמם- חזקה !!!! הצלחת הפרויקט גרמה להתעוררות רבה בעיר ובסביבתה. בעזרת ה', נוצר תור ארוך לחופות הבאות.

    הזוגות ה"צעירים" קיבלו מתנה מארגון "אפריון", את ספר הסיפורים המרתקים על טהרת המשפחה "בינינו, הנשים" שלוש כלות סיפרו לרוחמה על ההשפעה המכריעה שהייתה לספר זה על החלטתן הסופית להיכנס מתחת לחופה.

    בשבת ח"י אלול, אשר היה גם "שבת כלות" [עוד מושג ייחודי לארגון אפיריון…] בדנייפר, נערכה התוועדות רבתי, בה השתתפו מאתיים מנשות הקהילה. הגברת רוזנשטיין התוועדה עם הנשים ולימדה אותן את פרק ב' בתניא. הקטע על "הנפש השנית בישראל" הרשים ואפילו הקסים את הנשים! הייתה זו התוועדות ללא אמצעי הגברה- שבת… אך הנשמה שומעת! בסיומה של ההתוועדות נגשו אל רוחמה שתי נשים, אחת מהן עם בעלה, והודיעו על החלטתן לקיים חופה וקידושין..

    * * *

    בעזרת ה' ובהוראה ברורה של הרבי  ארגון 'אפריון' זכה להוציא לאור את הספר "בינינו, הנשים" -סיפורים עוצמתיים ומרתקים על טהרת המשפחה. הספר יצא לאור ברוסית ובתרגום לעברית הוא נקרא "שיישאר בינינו".

     הספרים חולקו בכנסים אזוריים להפצת טהרת המשפחה; כנסים נערכו במשך השנה בבני ברק, צפת, קרית מלאכי, פתח תקווה, מגדל עמק, מעלה אדומים, ירושלים ועוד.

    היום כבר ניתן לומר בוודאות כי הספרים פועלים את פעולתם הניסית והנפלאה.

    ממקומות רבים בעולם מגיעים אל  נציגי "אפריון" סיפורים על השפעתו של הספר… אז בעזרת ה' הספר הבא בדרך: "ספר על הספר"…!

    ניתן להשיג את הספרים "בינינו, הנשים" ברוסית, ו"שישאר בינינו" בעברית, במחיר סמלי בלבד.

    במספר: 0526761787  

     

    IMG-20140915-WA0001

    IMG-20140915-WA0004

    IMG-20140915-WA0007

    IMG-20140915-WA0008

    IMG-20140915-WA0009

    IMG-20140915-WA0010

    IMG-20140915-WA0011

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.