• ערב יום כיפור ביומנה של שליחה • מרגש

    11 | הצג גלריה

    זהו שקט, כל נדרי... מביטה בסידור מביטה סביבי... צריך להבין, כל חג כל ארוע של הבית חב"ד מה שאצלי דומיננטי זה הגשות סידורים אוכל עוד אוכל מלצרים חד פעמי. פתאום אני פה בתפילה, הגשמיות נקברה לי אי שם • השליחה במקסיקו, גב' לאה ברוד, ברשמים מרגשים וצרור תמונות

    ערב יוה"כ ממתין הציבור עם ר' לוי יצחק בפתח. הראש מורכן הכסף מוכן ניתן למשש את המפתח. ערב יוה"כ הוא היום!! אני חש שאני משתגע.

    ערב יוה"כ בבוקר, לאה ילדה מזל"ט!! להגיע לבית חב"ד. סיר לחץ איפה נרשמים מפה, חלוקת לקח משם, פדיון כפרות, אנשים. דורון במטבח, אני מתזזת עוגות, רשימות קניות אחרונה הכנת ארוחת בוקר ליולדת. מרגישה את אדמור הזקן מתלווה אלי. נוסעת עם מונית עם ארבעת היללדוס על הידים, אין רכב ואין כח אדם, מעבירה את האוכל מספיקה נשיקה וחיבוק ליולדת. הביתה בדהרה אוכל לצום לילדים. מקלחות בגדים, ארגונים אחרונים ולבית חבד.
    לחחחץ כמו תמיד. לארגן שולחנות להוציא ים סלטים מלא אנשים נכנסים ועוד ועוד מוציאים עוד אוכל מוציאים עוד כסאות אין מרווח פנוי. להעביר חלות עוד סלטים עוד אוכל. להעמיד עובדות להעיף את כל מה שיש במקררים. מי חושב על לאכול… בין לבין מנסים ללגום איזה כוס מים. בעלי מנסה להאכיל קצת את הילדים. שלפתי לבחורים תבנית עופות שהכנתי יום קודם. מלא אנשים, כולם רוצים אוכל בלחץ. רבע שעה לפני קצת מתרוקן מנשנשת קצת חלה עם סלט ושוב לחץ.
    נרות. לרוץ לאולם הבנות מחכות לי עוד לגימת מים. הילד עוצר אותי: אמא ברכת המזון. שניה דק של ברכה מעומק הלב רק החסיד הזה יכול לברך מילה במילה מכל הנשמה בערב יוהכ עוד שתי דק מתרגש החג.
    מגיעים לאולם. החברה עפים לסדר כסאות. היה איזה בלגן השנה. כלום לא מוכן מחכים לנרות. מוצאת אותם באיזה שקית, מסדרת נייר כסף שמה את כל הנרות. חמישים בנות כבר מחכות לי. מה הברכה? לא הדפסתי מראש. בנות בא נדליק כולן ונברך ביחד אני אומרת. מושקא נדחקת פתאום גם אני!! הן מדליקות נר ועוד נר ועוד אחד…
    כולם הדליקו הבר מנצנץ באור של 100 נרות מיוחדים. אני שמה יד על העניים לא רואה כלום. מברכת והד של חמישים בנות מחרה אחרי בקול ובהתרגשות. נותנת עוד כמה דקות לנפש להתפלל על הילדים על שנה חדשה על מליון דברים שזה הרגע שלהם. מורידה את הידיים והתרגש החג. נשימה עמוקה הוא נכנס. זהו, הכסאות מסתדרים, האנשים נוהרים לאולם. כולם כבר עם שלים ומחזורים בידים, מסתדרים הכסאות על הרצפה ובכל מקום אפשרי. האולם מתמלא בעם ישראל צדיקים. אני עם מחזור שוב מתזזת להראות לכולם, ה' שלח לי קבוצת בנות שלא עוזבת את גאולה לשניה, ומלא חברה עם הגדולים.
    זהו שקט, כל נדרי… מביטה בסידור מביטה סביבי… צריך להבין, כל חג כל ארוע של הבית חב"ד מה שאצלי דומיננטי זה הגשות סידורים אוכל עוד אוכל מלצרים חד פעמי. פתאום אני פה בתפילה, הגשמיות נקברה לי אי שם עם העובדות בבית חב"ד, ההכנות נגמרו בהדלקת נרות. רק קדושה באויר ועשרות בנות סביבי, קהל קודש! התרגשות מיוחדת! שונה, יש רגעים עם כל הקושי , הבעיות הקטנות של היום יום…
    הקהילה מתחילה להכנס אחד פה אחד שם… אני מקבלת את האנשים ובעלי בתפילה. לב ישראל ער הוא!!  רואה אותם נעמדים  בבית כנסת עטופי טלית לבנה או ביציע משוחחים בינהם לא יודעים בית כנסת מהו אבל הם באים. הנשמה!! לרגע הזה שווה כל השליחות שלי. בית כנסת בעיר, בית כנסת חי נושם אלוקי.
    התפילה נגמרת עשרות יוצאים  כולם עם פנים עדינות. גמר חתימה טובה. שיירת אלוקות ברחובות הומי אדם מסיבות וזוהמה, לא ליום אחד הם מתנתקים הם לא שם!
    יום אחרי כל היום חבר'ה בבית חב"ד מנסים להעביר את הצום, ובבית כנסת עם ישראל קדוש!!! למה לצום?? אבל הוא מן קשה לו העידוד מסביב מתגבר! ואני נפעמת שורדת את היום מגיעה תפילת נעילה. עומדת סביבי , כולם שם, הקיבוצניק הזה בעל הפלפל עם כיפה מבריקה, נדב הגבוהה יושב ומתסכל סביבי, רן רסטות, צחי עם כל כך הרבה מעידות ונפילות מתכוון בכל תפילה, לורנ , ולוליתה כל כך רחוק לא מבינות כלום, עם סידורים ביד, ה' הוא אלוקים קולו של גילי האב הטרי מרעיד את פינות הלב של כולם. שירלי נרגשת היא הלכה שעה וחצי ברגל!!! לזכות להגיע לתקיעת שופר. פעם בשנה שהיא שומרת. כולם פה עם ישראל צמים וקשה להם. לא כולם עוקבים אחרי המילים, לא כולם מבינים את הנאמר, אבל כולם באו לפה להנעל איתך!
    את האמת רק הנשמה זועקת והנשמה הזו שמתגלגלת ברפש כל השנה, מה הם עושים בפלאיה אני חושבת אלוקים? מה הם עושים פה?
    והערב יורד. חשיכה מכסה את היקום, קולות רחוקים של מסיבה מתחילה היבובי אורות ופה באולם מאולתר וענק של קניון צועקים 300 יהודים: ה' הוא אלוקים! בחרנו בך
    אחרי כל הבלגן והריצות והוצאת העוגות ופירות ושוב היסחפות לגלגל של מכבסה מים חמים, מים קרים, עוד פירות. לרוץ לבית חב"ד להכין את הארוחה להעיף אוכל עוד אוכל. איזה ברכה בעיסה מה קורה כאן בכלל?
    במיטה, מושקא אומרת לי: אמא בשופר כשאבא תקע התפללתי חזק שלכולם תיהיה שנה טובה ומתוקה.
    מכאן בשמחה יש רק דרך אחת לגאולה.
    עם ישראל ריגשתם אותי
    מוקדש באהבה לכל אחיותי השליחות שמרגישות יחד איתי וחוות את אותם רגעי אור. שנזכה כבר לגאולה שלמה!!!
    IMG_2204

    IMG_2210

    IMG_2216

    IMG_20141003_170157

    IMG_20141003_170158

    PANO_20141003_160721

    PANO_20141003_160739

    PANO_20141003_165927

    PANO_20141003_170023

    PANO_20141003_170053

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    2 תגובות

    1. 770
      י״ג בתשרי ה׳תשע״ה (07/10/2014) בשעה 16:12

      ייאאא לאה וחייםם אין עליכםםם!!!!!

    2. מוסיא
      י״ב בתשרי ה׳תשע״ה (06/10/2014) בשעה 17:53

      איזה יופי! התרגשתי!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.