• התפרצות השפעת: אישה נפטרה, שתיים במצב קשה

    הגדלה

    אישה נפטרה אמש כתוצאה מהידבקות בשפעת החזירים בבית הרפואה בילינסון בפתח תקווה. החולה, בשנות החמישים לחייה, שסבלה ממחלות רקע שונות, הועברה לבילינסון לפני כחודש וחוברה למכשיר האמו. היא נפטרה אמש לאחר שצוותים רפואיים נלחמו על חייה במשך מספר שבועות • לסיפור המלא

    נעמה אנגל משאלי, חופי עמוס ואמרי סדן, nrg

    אישה נפטרה אמש כתוצאה מהידבקות בשפעת החזירים בבית הרפואה בילינסון בפתח תקווה. החולה, בשנות החמישים לחייה, שסבלה ממחלות רקע שונות, הועברה לבילינסון לפני כחודש וחוברה למכשיר האמו. היא נפטרה אמש לאחר שצוותים רפואיים נלחמו על חייה במשך מספר שבועות.

    הבוקר פורסם כי חמש נשים, מתוכן שלוש נשים בהריון, פנו בימים האחרונים לבתי הרפואה שערי צדק בירושלים וסורקה בבאר שבע, ואובחנו כחולות בשפעת החזירים (שפעת מסוג H1N1). מצבן של שתיים מהנשים המאושפזות בדרום קשה והן מאושפזות במחלקת טיפול נמרץ בסכנת חיים ממשית.

    לבית הרפואה סורוקה בבאר שבע הגיעו ארבע נשים עם סימפטומים של מחלת השפעת, ואובחנו כחולות בשפעת החזירים. מצבן של שתיים השתפר והן מאושפזות בבידוד, שתיים נוספות מוגדרות במצב קשה. בבית הרפואה שערי צדק מאושפזת אישה שלקתה בשפעת החזירים. אישה נוספת מאושפזת גם היא בשערי צדק ונבדק חשד להידדקות בנגיף המסוכן.

    אחת הנשים המאושפזות בסורוקה, אישה בהיריון בת 25, מוגדרת במצב קשה ונזקקה להנשמה. היא מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ פנימי. לאור מצבה הקשה, היא הוכנסה אתמול לניתוח קיסרי בחודש השביעי להריונה. התינוק הועבר במצב יציב לטיפול ביחידה לטיפול נמרץ פגים. בנוסף, אישה בת 57, עם גורמי סיכון, מאושפזת אף היא ביחידה לטיפול נמרץ פנימי. היא מורדמת ומצבה מוגדר קשה. כל ארבע הנשים שהגיעו לבית החולים סורוקה לא חוסנו בפני שפעת.

    משרד הבריאות בודק את התפשטות המחלה בירושלים במרכז הארץ ובדרום, ומזכיר כי החיסון הרגיל נגד שפעת כולל גם את נגיף H1N1 שזוהה עם שפעת החזירים. בשנה שעברה אושפזה תושבת חיפה בת 38 במצב קשה מאוד בבית הרפואה רמב"ם לאחר שלקתה בשפעת החזירים. "האישה סובלת ממספר מחלות רקע, וככל הנראה נדבקה מאחד מבני משפחתה", מסר דובר בית הרפואה דוד רטנר.

    לפני שש שנים, התפרצה מגפת שפעת החזירים בצפון אמריקה, בקנדה, במקסיקו ובארצות הברית. הנגיף התפשט במהירות והגיע גם לישראל, ומספר חולים, רובם עם מחלות נוספות וגורמי סיכון, נפטרו כתוצאה מסיבוכי המחלה. בעקבות המגפה הועלתה רמת הכוננות במשרד הבריאות ונרכשו תרופות נגד המחלה באופן מסיבי. בהמשך החלה לפעול בנתב"ג מרפאה מיוחדת בה נבדקו השבים ארצה וצוותים רפואיים איישו את המרפאה 24 שעות ביממה.

    בשנים האחרונות התגלו מספר מקרים נוספים של הידבקות בשפעת החזירים, אך לא בסדר הגודל שהתרחש לפני שש שנים. נשים הרות, ונשים בארבעה השבועות הראשונים לאחר הלידה נמצאות בקבוצת סיכון ללקות בשפעת החזירים, זאת מכיוון שמערכת החיסון של האישה ההרה חלשה יותר.

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.