• נשות השורה הראשונה בביקור בשילה הקדומה

    17 | הצג גלריה

    הביקור בשילה הקדומה היה חוויה יוצאת דופן. מסע אותנטי אל ההיסטוריה, ישן שכרוך בחדש, משולב בטכנולוגיה מקורית, מתקדמת ועוצרת נשימה • נשות השורה הראשונה • לסיפור המלא

    בשילה הקדומה: חוג הידידות של ארגון נשי ובנות חב"ד "הנשים מהשורה הראשונה" במעמד מרגש

    ביקור בשילה הקדומה ובמקום המשכן

    האוטובוס ממוגן הירי אסף אל קרבו בשעת ערב את חברות חוג הידידות של ארגון נשי ובנות חב"ד, "הנשים מהשורה הראשונה", מגוון רחב וצבעוני של נשים שהתקבצו מצפון ומדרום.

    שילה הקדומה עוצרת נשימה, למרות החשיכה. קל לתארכמה היא יפה באור יום, שמורת טבע שיש בה הכול – נוף בראשיתי, הרים ונחלים, והוד קדומים טהור. הגב' שיפי נפתלין, הרכזת המסורה והבלתי נלאית, ארגנה את המעמד הזה בתוך פחות משבוע, וההיענות הייתה מרשימה. וזה רק נשמע בסוף העולם – אבל בעצם, לאחר שנאספו עוד נשים בדרך, לא ארך הרבה יותר משעה וקבוצת הנשים כבר ביעד.

    גב' ליליאן, מנהלת השיווק של האתר, שהזמינה את חברות חוג הידידות של ארגון נשי ובנות חב"ד כאורחות כבוד, מקבלת בחיוך את הבאות יחד עם המדריכות, וגם נציגוּת מרשימה של שליחות ונציגות נשי ובנות חב"ד במטה בנימין לצד בר עוגות ושתיה חמה. במקום נמצא גם מר אבי רואה, יו"ר מועצת יש"ע ויו"ר מועצת מטה בנימין, שנשא דברי ברכה, וסיפר על מועצת מטה בנימין, מהמועצות הגדולות בארץ, המיושבת באוכלוסייה מגוונת ורב מגזרית ומקפלת עבר, הווה ועתיד מתפתח.

    הנשים סיירו במוזיאון "דברי ימי שילה", וצפו הנשים בדגם משכן שילה, הבנוי על פי המקורות: עמודים, קלעים, אדנים, מזבח, כיור, מצופים זהב טהור, כסף או נחושת – בהתאם לאמור בתורה. וממקום המשכן –אל "מגדל הרואה" מגדל התצפית החדש, הבנוי בטכניקה מדהימה. המצפה הוא עגול, עשוי שתים עשרה רצועות זכוכית – כעין חלונות, מבעדן נשקפת תצפית מרהיבה סביב, על כל יישובי בנימין. בטכניקה מודרנית וייחודית מסוגה, הופכים שנים עשר החלונות השקופים – כנגד שנים עשר השבטים – למסכי לד עליהם מוקרן חזיון אור קולי מרגש, הממחיש את סיפורי התנ"ך שאירעו ממש כאן: השבטים העולים לרגל למשכן שילה, עלי הכהן ובניו, אלקנה, חנה ופנינה,השבטים מול בנימין, מלחמות הפלישתים והמשכן העולה באש. הסיפורים מומחשים באמנות ייחודית,מעניקים טעימה מההיסטוריה ומקבלים משמעות חדשה.

    אל האווירה העילאית, מצטרפים צלילים מרטיטים. על הגיטרה – בחור בשם יוחאי, מהישוב מירון, שהתחנך במוסדות אור מנחם חב"ד בצפת. הלבבות פתוחים,שעת לילה,במקום המשכן ההיסטורי, המקום בו חנה שפכה את נפשה לפני ה', וגם הנשים שופכות את נפשן בתפילה, באותו מקום ממש. תחת כיפת השמים, צמרמורת של התרגשות, וברקע צלילים רכים על הגיטרה, ניגוני נשמה ותפילה, המלווים את תפילות הנשים הישר לכיסא הכבוד.

    שליחות במטה בנימין – עוצמה והעצמה

    לאחר צעידה חזרה, מצפים להן שולחנות ערוכים בארוחה חלבית עשירה ומגוונת, להתוועדות חסידית מעוררת, עם השליחות ונציגות ארגון נשי ובנות חב"ד במטה בנימין. גם המדריכות ומנהלת השיווק לא מוותרות על השתתפות בהתוועדות, סקרניות להכיר את ארגון הנשים של חב"ד ואת חוג הידידות הייחודי שלו.

    הגב' רחל בולטון, מפתחת שיטת תעצומות ויוזמת חוג הידידות, נשאה דברים מאלפים אודות כוחה של תפילת האישה. קרוב לעשרים שליחות ונציגות מרחבי מטה בנימין – מביתאל,מתלציון, מהישוב עלי ומהישוב שילה התוועדו עם חברות "הנשים מהשורה הראשונה".לאחר הצגת השליחות והנציגות במקומות שליחותן, לקול מחיאות כפיים, והענקת שי אישי לבחירת כל שליחה, שיתפו בסיפורי שליחות הגב' דבורה אלפרוביץ מתל ציון, הגב' ברכה אדמוני מהישוב שילה והגב' נעמי בקוש מבית אל. היה זה מעמד של עוצמה והעצמה הדדית, כשחוג הידידות עומד על פועלן המופלא של השליחות במסירות נפש, והנציגות זוכות לתמיכה ומשענת, במעמד של אחדות וחמימות, שמטעין אותן בכוחות להמשך השליחות.

    כולן פרצו בריקודי שמחה מדבקת. מנהלת השיווק של האתר התפעמה, ביקשה לעמוד על התופעה, ללמוד עוד על הנשים החב"דיות, והוזמנה לביקור גומלין בכפר חב"ד…

    הביקור בשילה הקדומה היה חוויה יוצאת דופן. מסע אותנטי אל ההיסטוריה, ישן שכרוך בחדש, משולב בטכנולוגיה מקורית, מתקדמת ועוצרת נשימה. תפילה עוצמתית, מתרפקת על רגעי הוד עתיקים, והיכרות עם חבל ארץ מפעים, בו סיפורי התנ"ך קורמים עור וגידים…

    המשובים הנרגשים לא מפסיקים להגיע, מהשליחות הנרגשות שיצאו מחוזקות, ומחברות חוג הידידות, שמבטיחות לשוב ולבקר במקום עם בני משפחותיהן, לחוות את החוויה בעוצמה של אור יום, ובמקביל מצפות למפגש המקורי הבא של "חוג הידידות", נחושות להכיר ולהעצים עוד שליחות ונציגות ברחבי הארץ.

    החוויה הנפלאה באדיבות הנהלת אתר שילה הקדומה, שהזמינה את חברות חוג הידידות כאורחות כבוד. האחראית על הלוגיסטיקה וההפקה- גב' שיפי נפתלין, רכזת "הנשים מהשורה הראשונה", שעמלה על ביצוע מושקע ומרשים, ממחשבה למעשה תוך זמן קצר, וכתמיד, עוררה את התפעלות והערכת חברות הקבוצה מחד, והנהלת ארגון נשי ובנות חב"ד, הגב' דבורה בוטמן והגב' צפורה וישצקי – יו"ר הארגון, מאידך.

    dav

     

    dav

     

    dav

     

    IMG-20161101-WA0040

     

    IMG-20161101-WA0042

    IMG-20161101-WA0050

    IMG-20161101-WA0053

     

    IMG-20161103-WA0028

     

    IMG-20161104-WA0016

     

    IMG-20161104-WA0020

     

    IMG-20161104-WA0021

     

    IMG-20161104-WA0022

     

    IMG-20161104-WA0023

     

    IMG-20161104-WA0025

     

    מגדל הרואה

     

    מוזאון1

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.