• אתהפכא: איפור שנות ה20

    הגדלה

    דבורה לאה לוי חוזרת אלינו עם טורה הפופלארי והפעם: איפור שנות ה20 • אין כמו נוסטלגיה מתוקה מהעשורים הקודמים של המאה הקודמת, בהם ידעו באמת להתלבש, היה טעם טוב איכותי וצנוע • לטור המלא

    אין כמו נוסטלגיה מתוקה מהעשורים הקודמים של המאה הקודמת, בהם ידעו באמת להתלבש, היה טעם טוב איכותי וצנוע.

    כלה שמחליטה ללכת על סטייל מהמאה הקודמת חשוב שתתאים גם איפור בסגנון. היום נדבר על איפור בסטייל שנות העשרים, ובפעמים הבאות איפור בשנות הארבעים והחמישים.

    שנות ה-20.

    איפור עיניים- המראה הוא של עיניים גדולות ועגולות. העישון רחב יחסית ומעוגל. במראה מאד מתוק, בובתי ותמים, השתמשי בצלליות בגווני חום, שזיף, זית וגווני אפור בעישון קל רק על העפעף העליון.

    הריסים חשובים במראה הזה אך הם עגולים ולא מאורכים לצדדים. אגב, אייליינר לא היה עדיין בשימוש בתקופה ההיא אך אתן יכולות להשתמש בו כדי לתת נגיעה עכשווית.

    בשנות ה-20 המראה שהלך הוא גבות עגולות ודקיקות, עד כדי שנשים מרטו את גבותיהן עד כדי פס דק ועגול, ואת השאר היו מציירות, לכן אם יש לך כאלה זה יעזור לך לטוטאל לוק של שנות ה-20.

    -סומק עגלגל בגוון ורוד רך.

    השתמשי במברשת סומק קטנה ומרחי סומק ורדרד בהיר על תפוחי הלחיים כך שיתן נגיעה מאד עדינה של חיות ללחיים, אך עדיין תהיה כמעט בלתי מורגשת. אם אין לך את הגוון שאת רוצה, תוכלי להשתמש בליפסטיק שלך במריחה עדינה על הלחיים.

    -איפור שפתיים-השפתיים של שנות ה-20 נראו כמו לב קטן במרכז הפנים. בשנות ה-20 בלטו צבעי הבורדו וגודל השפתיים היה שפתיים קטנות ומהודקות, בצבעי יין, מצוירות קטן יחסית לפנים, בנוסף זוויות הפה החיצוניות לא מאופרות, מה שגורם לשפתיים להראות קטנות יותר.

    ליצירת קשר עם דבורה לאה לוי:

    0527395770

    לחצי כאן

    או דרך כתובת המייל: [email protected]

    תגיות: ,

    6 תגובות

    1. בתי
      ב׳ במרחשוון ה׳תשע״ה (26/10/2014) בשעה 15:25

      בס"ד

      טור מדהים!תמשיכי ככה.
      רק חבל מאד שאין המחשה עם תמונות…או לפחות להראות משהי מאופרת ככה משנות ה-20…

      • דבורה לאה
        ב׳ במרחשוון ה׳תשע״ה (26/10/2014) בשעה 19:32

        הי בתי, לצערי התמונות להמחשה לא תמיד צנועות והאתר לא מאשר

    2. דבורה לאה
      ב׳ במרחשוון ה׳תשע״ה (26/10/2014) בשעה 11:42

      כל מילה בסלע!
      יעס!

    3. דבורה לאה
      א׳ במרחשוון ה׳תשע״ה (25/10/2014) בשעה 23:05

      שלום לך מלכה יקרה

      קראתי את תגובתך ואני מודה לך על הכנות.
      ב"ה יש המון אתרים וספרים שעוסקים בתורה בקדושה ותוכן ערכי ופנימי וכן שעוסקים במבצעים. ואין ספק שהאתר של נשי ובנות חב"ד עוסק בפרסום מבצעים ותכנים חסידיים וערכיים ופנימיים. אך הוא בהחלט יכול להכיל גם תכנים אחרים כל עוד הם בגדר הצניעות אם זה מתכונים ואם זה איפור, סטיילינג, הום סטיילינג וכו..
      אני מקבלת המון המון פידבקים גם כאן באתר וגם של נשים שניגשות אלי ומודות לי שזה משמח אותן מלמד אותן והן מאוד מתחברות. אני חושבת שזה שליחות לכתוב באתר חבד"י תכנים כאלה, כדי שהן לא יצטרכו להיכנס לאתרים לא חסידיים ולהיחשף מעבר לתוכן הנ"ל לעוד תכנים מאוד לא מתאימים.
      אני מצטטת לך פה מתוך הכתבה הראשונה שלי מהמילות פתיחה :
      בספר שמות פרשת ויקהל רש"י מפרש "המראות הצובאות" – לבנות ישראל במצרים היו מראות שבהן היו מתקשטות, והן הציעו את המראות למשכן. משה רבינו מאס בהם כיון שהיו מראות תאווה.

      אמר לו הקב"ה: "קבל, כי אלו חביבין עלי מן הכל" שעל ידיהם העמידו נשות ישראל צבאות רבות במצרים. כשהיו הבעלים יגעים בעבודה במצרים, היו הנשים משדלות אותם בדברים, ונעמדות מול המראה ואומרות אני יותר נאה, ומביאים את הגברים לידי תאווה. וכך היו מורידים לעולם נשמות והעמידו דור ישרים.
      ודווקא ממראות הצובאות הללו רצה הקב"ה שיעשה מהם הכיור.
      זאת אומרת להקב"ה חשוב שנשים תהיינה יפות ומטופחות.
      תחשבו על זה , אם היה לכם יהלום יקר, הייתן שומרות עליו כעל בבת עיניכם עוטפות אותו בעטיפה יוקרתית, ולא בסמרטוטים פשוטים וזולים וכמובן שלא מראים אותו לעיני כל. ככה בת ישראל, ראויה לשמור על עצמה בצניעות, להתלבש ולהתקשט בבגדים יפים ומכובדים כיאה לבת של מלך.
      קראתי למדור שלי בשם "אתהפכא"- המייקאובר החסידי. מייקאובר הוא בעצם מהפך- מהפך תדמיתי. להפוך את התדמית שלנו, להראות טוב יותר, לעשות שינוי על ידי טיפים קטנים וחשובים.
      לא סתם רצה הקב"ה שדווקא ממראות אלה יעשו את הכיור! לא אתר נשי ובנות חבד אלא את הכיור! אחד הכלים הקדושים בבית המקדש! תתפלאי אבל להקבה וגם לרבי מלך המשיח זה חשוב.
      ןתאמיני לי אשתף אותך בסיפור אישי, אני חוזרת כעת מבית חיינו 770 וכשהגעתי לשם הרגשתי שאני מתעסקת מידי בחיצוניות ציפורניים, שיער איפור הלבשה ודאגתי מזה כי אני ב770 ואני לא רוצה לאכזב את הרב (ועוד קבלתי מתנה מהרבי זכיתי בכרטיס טיסה) ואת יודעת מה היתה לי חברותא קבועה עם אחת הבנות המדהימות שם כל יום לשיחה של הרבי.
      וכל יום איכשהו הנקודה של השיחה נגעה בכך שפנימיות הולכת עם חיצוניות. כל שיחה בהשגחה פרטית!
      איך את מסבירה אתזה? הרעבע כאילו אמר לי "הכל בסדר, זה חלק ממך זו את! זו האישיות שלך1 זה לא אומר שאני מונחת רק בחיצוניות אבל זה בהחלט חשוב לי וזה אמור להיות חשוב לכל אישה באשר היא.

      מקווה שתשובתי תניח את דעתך
      יחי המלך!

    4. מלכה
      כ״ט בתשרי ה׳תשע״ה (23/10/2014) בשעה 16:25

      לאחרונה התוודעתי לטור בנושא האיפור. אני המומה וכואבת מאוד.
      האם לשם כך נוסד על ידי הרבי אירגון נשי ובנות חב"ד?
      אין לי שום טענה אל דבורה לאה לוי ,זוהי פרנסה נצרכת לכלות , לארועים , לשמחות וכו;
      אבל באתר נשי ובנות חב"ד כולנו מצפות לתוכן ערכי ופנימי כמו הנחיות וטיפים איך לצאת מכובד ומחובד למבצעים,
      איך להתחזק בכיבוד הורים , טיפים להתחזק בתפילה ועוד.. הכוונה שלי ברורה.
      נכון שכל אחת מאיתנו רוצה להראות יפה וצריכה להראות יפה. אבל הסיגנון וההדגמות וההשקעה בחיצוניות לפי הנחיות
      הגוי מפריז ? זה עבר את גבול הטעם הטוב. שם הטור הוא "אתהפכא" לזה הרבי התכוון "חושך כפול ומכופל" !
      אבל , ב"ה שאפשר לתקן .
      אם יש צורך אני מוכנה לחתום את שמי.

      • חיה
        א׳ במרחשוון ה׳תשע״ה (25/10/2014) בשעה 22:47

        מלכה יקרה וכל המגיבות למינהן…!
        אתר נשי חבד נוצר לתת מענה לכל מיני דברים שמעניינים את הנשים בחב"ד. זה לא הארגון עצמו שמתעסק בארגוני כנסים וכו אלה אתר. אם אני מבינה נכון.
        אחד התחומים שמעניינים וחשובים לנשים זה נושא האיפור והלבוש.
        אומנם זה דור שהנושא החיצוני מאוד מעסיק אותו, אבל כבר בתורה זה מוזכר..
        רשי כותב על המראות הצובאות שמשה התפלא שה' אמר לו להכין מהמראות הצובאות את הכיור, שזהו הכלי שמהווה הכנה לכל עבודות המקדש גם לעבודות הכי נעלות במקדש עצמו.
        ומשה התפלא כי מראות אלו נועדו לתאוה. אז ה' אמר לו: אלו חביבין עלי יותר מכל שעל ידם העמידו ישראל צבאות במצרים.
        שהנשים במצרים היו מתאפרות ומתקשטות לכבוד הבעלים שלהם שחזרו מעבודת הפרך ומראות להם את עצמם מול המראה ואומרות להם אני נאה ממך. (הניסוח כמעט מדוייק. אפשר לפתוח רשי ולראות).
        זאת אומרת שהמראה החיצוני אינו נושא זניח. להיפך. חלק חשוב בבית היהודי והשמירה שלו זה תלוי באישה (ובמיוחד בדור פרוץ כמו שלנו שכשהבעל יוצא החוצה יש מלא נשים יפות ולא תמיד צנועות..). וכשבעל חוזר הביתה ומחכה לו אישה יפה אז זה גם שומר עליו וגם עושה רק טוב לזוגיות שלהם.
        ובטור המקסים הזה שרואות נשים ובנות שהולכות להיות נשים, יש המון טיפים איך להתאפר יפה ולהוסיף איזה פריט נחמד שישדרג את המראה שלנו.
        וחוץ מזה שאישה שכשהיא נראת טוב זה גם עושה לה טוב. כי ככה אנחנו הנשים ולא צריך לטשטש את התכונה הזאת שנתן לנו הבורא.
        ובמיוחד שכשאישה רוצה להראות יפה וגם צנועה אז אם יש לה אפשרות ללמוד ולדעת איך היא יכולה לשדרג את המראה שלה ועדיין להשאר צנועה אז אדרבה. גם ככה נושא הצניעות הוא לא נושא שקל להרבה נשים ובנות. אז מה שמותר במסגרת ההלכה לא צריך למנוע.
        נכון. לא צריך לחכות את המראה הגויי אבל גם לא צריך להיות בקיצוניות השניה והגיד מה שהם לובשים/ מתאפרים זה לא בשבילינו. זה בסך הכל לימוד איך להדגיש כל אחת את הצדדים היפים שבה. (הפנים לא הגוף..)
        מקווה שהבנת. משיח נאו.

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.