• הפרשת חלה בנשר: התוועדות וברכות

    8 | הצג גלריה

    לכבוד כ"ב שבט, התקיים בבית משיח - נשר ערב הפרשת חלה מקסים. את השולחנות הערוכים מילאו כ- 25 נשים מתעניינות, שנהנו מסיפורים מפי ליאת גביש אודות הרבנית. לאחר מכן, ניגשנו למלאכת הכנת החלות. כל הנשים התחילו בניפוי הקמח - כשהן מעבירות את הנפה מאחת לשנייה. בינתיים, שוחחנו על משמעות ניפוי הקמח מבחינת הכשרות וכן על משמעות הניפוי הרוחנית - מה אנחנו מבקשות לנפות מהחיים שלנו • לתמונות

    לכבוד כ"ב שבט, התקיים בבית משיח – נשר ערב הפרשת חלה מקסים. את השולחנות הערוכים מילאו כ- 25 נשים מתעניינות, שנהנו מסיפורים מפי ליאת גביש אודות הרבנית.

    לאחר מכן, ניגשנו למלאכת הכנת החלות. כל הנשים התחילו בניפוי הקמח – כשהן מעבירות את הנפה מאחת לשנייה. בינתיים, שוחחנו על משמעות ניפוי הקמח מבחינת הכשרות וכן על משמעות הניפוי הרוחנית- מה אנחנו מבקשות לנפות מהחיים שלנו. הנשים שיתפו ברגשותיהן ותיארו רגשות שאינן רוצות לחוות, כגון כעס, חוסר סבלנות וכדומה. והנהגות שרוצות לשנות בביתן.

    לאחר הניפוי, בשלב הכנת הבצק והלישה – שגם היא נערכה ע"י כל הנשים- חשבנו ביחד על תוכן רוחני שאנו רוצות להכניס לבית, מעין "לחם רוחני" שאנו מעוניינות שילדינו יאכלו.

    את הזמן שהבצק תפח ניצלנו ללימוד חלק מפרק ט"ו בתניא – המדבר על מיהו עובד השם – כל המוסיף על רגילותו. הנשים מאוד התרגשו לשמוע על כח של כל מצווה שהן מוסיפות, שמעלה אותן עשרת מונים מעלה.

    בינתיים נהנו הנשים מארוחה חגיגית וטעימה. בסיום התקיים מעמד הפרשת החלה. בעת רצון זו כל אחת ביקשה וברכה את בני משפחתה וכולנו ברכנו אחת את השנייה. ועד הברכה העיקרית – שנזכה תיכף ומיד לביאת המשיח.

    זמן קליעת החלות היה נעים ומגבש כאחת, כל אחת עזרה לחברתה לקלוע חלה אישית, שאותה תקח לביתה.ביחד עם החלה קיבלה כל אישה מגנט מהודר עם נמתכון לחלות וברכת הפרשת חלה, שיזכיר לה את המצווה החשובה בכל עת.



    IMG_0132

    IMG_0135

    IMG_0148

    IMG_0174

    IMלG_0124

    מגנט

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    2 תגובות

    1. חיהלה
      א׳ באדר ה׳תשע״ג (11/02/2013) בשעה 15:29

      יפה!

    2. איילת
      ל׳ בשבט ה׳תשע״ג (10/02/2013) בשעה 17:11

      הרבנית ליאת,
      איזה יופי! מקווה שיהיו עוד הרבה ערבים כאלו
      נהנתי מאוד ותודה!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.