• יוזמה חב"דית בעפולה: בית קפה-מדרש לנשים בלבד

    הגדלה

    "הרעיון שמאחורי המיזם שלנו הוא מקום לבילוי ולמנוחה באווירה נעימה לכל אישה המבקשת ליהנות מזמן איכות עם חברות", מספרים בני הזוג הלוי, "המקום משלב פעילות העשרה יהודית עם חוגי יצירה לילדים, סדנאות בישול ובריאות, הכנה ללידה, מושגים ביהדות, והכל - בדגש על העצמה נשית. כמובן, יש גברים שמעוניינים לבלות בבית הקפה שלנו, אבל בינתיים הדבר אינו אפשרי" • לסיפור המלא

    מאת: דני ברנר, ישראל היום

    מי שמתמלא כעס כשהוא נתקל בגילויים של הדרת נשים, אולי ישמח לבקר ב"קפה מדרש – אתחלתא" בעפולה. שם הוא לא ייתקל בהדרה, אבל בהחלט ימצא נשים. רק נשים, ליתר דיוק.

    מדובר בבית הקפה הראשון בישראל שמיועד לנשים בלבד. ברחוב משה שרת, אחד הרחובות המרכזיים בעפולה, הוקמה לפני שלושה חודשים מדרשה לנשים, שכוללת את בית הקפה הייחודי וגם מרכז העשרה רוחני לגיל הרך.

    את המקום הקימו הרב אמיר הלוי (30) ורעייתו ניצה (32), זוג חוזרים בתשובה מחסידות חב"ד. שניהם באים במקור מבתים חילוניים. בתום השירות הצבאי נסעו ללימודים במילאנו שבאיטליה, ושם הכירו. בחלוף שלוש שנים של היכרות וחזרה בתשובה הם שבו לישראל, נישאו – ונולדו להם שלוש בנות.

    "חיפשנו מקום להקים בו את המרכז שלנו", סיפרו ניצה ואמיר, "ליד הבית שלנו ראינו ילדים בני ‎13-10‏ שמילאו טופסי ווינר בפתחה של חורבה מוזנחת ששימשה מרכז הימורים. אחרי כמה ימים המקום נסגר – ומייד שכרנו אותו".

    בסיוע רבים מתושבי עפולה ובעלי עסקים שיפצו השניים את המקום, צבעו אותו מחדש והכניסו לתוכו את הציוד הנדרש לבית קפה. "הרעיון שמאחורי המיזם שלנו הוא מקום לבילוי ולמנוחה באווירה נעימה לכל אישה המבקשת ליהנות מזמן איכות עם חברות", הם מספרים, "המקום משלב פעילות העשרה יהודית עם חוגי יצירה לילדים, סדנאות בישול ובריאות, הכנה ללידה, מושגים ביהדות, והכל – בדגש על העצמה נשית. כמובן, יש גברים שמעוניינים לבלות בבית הקפה שלנו, אבל בינתיים הדבר אינו אפשרי".

    בית הקפה הייחודי, שפועל כמוסד ללא מטרות רווח בחסות עמותת אהבת ישראל, פתוח בכל יום מהשעה 16:00. הוא פתוח אף בשבתות, אך לא במתכונת של בית קפה אלא כמקום מפגש. בשבת, אגב, הכניסה חופשית

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    7 תגובות

    1. בת של מלך
      ה׳ במרחשוון ה׳תשע״ה (29/10/2014) בשעה 15:04

      כל הכבוד ישר כוח יהיה רצון שתמשיכו להצליח!!!!!

    2. חב"דניקית משיחיסטית
      י״ט באייר ה׳תשע״ג (29/04/2013) בשעה 11:38

      כל הכבוד………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

    3. משיח עכשיו!
      י״ד באייר ה׳תשע״ג (24/04/2013) בשעה 15:36

      וואו! מיוחד!
      מה ההכשר? מתאים גם לחבדניקיות להגיע לשם?

    4. חני
      י״ב באייר ה׳תשע״ג (22/04/2013) בשעה 20:48

      ואייי…!! יישר-כוח!!!

    5. אנונימי
      י״ב באייר ה׳תשע״ג (22/04/2013) בשעה 18:20

      כל הכבוד!
      הצלחה בהמשך הפעילות:)

    6. בתשבע
      י״ב באייר ה׳תשע״ג (22/04/2013) בשעה 15:54

      רעיון מדהים יש כוח על היוזמה!!!!!!
      בהצלחה!!

    7. חיהלה
      י״ב באייר ה׳תשע״ג (22/04/2013) בשעה 14:55

      כל הכבוד על היוזמה…
      🙂

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.