• ננעל בהצלחה יום העיון לכלות "בואי כלה" •...

    10 | הצג גלריה

    בואי כלה – זוהי כותרתו של יום העיון המיוחד לכלות, לנשואות טריות ולבנות העומדות לקראת הקמת בית בישראל, שנערך ביום רביעי י"ד באייר ע"י "מכון צופיה הליכות ביתה" בשיתוף עם מכללת "בית רבקה". משעות הבוקר החלו נוהרות צעירות נרגשות ליום העיון המיוחד להן. ניתן היה לחוש את האווירה המרוממת עוד בטרם החלה התכנית. הארוע התקיים באולם החתונות החדש אשר בכפר חב"ד ב' • לכתבה המלאה

    בואי כלה – זוהי כותרתו של יום העיון המיוחד לכלות, לנשואות טריות ולבנות העומדות לקראת הקמת בית בישראל, שנערך ביום רביעי י"ד באייר  ע"י "מכון צופיה הליכות ביתה" בשיתוף עם מכללת "בית רבקה".

    משעות הבוקר החלו נוהרות צעירות נרגשות ליום העיון המיוחד להן. ניתן היה לחוש את האווירה המרוממת עוד בטרם החלה התכנית. הארוע התקיים באולם החתונות החדש אשר בכפר חב"ד ב'. לצד בימת החופה אשר מחוץ לאולם, כבר בעמדת הרישום הורגשה אווירה של שמחת כלולות. את הבנות קידם בר עשיר של קפה, עוגה ושתייה חמה. האולם היה ערוך לשמחה . כל אחת חשה, שמפה תצא עשירה בהכוונה, תכנים ותובנות כדי ליצוק יסודות איתנים מהמסד עד הטפחות.

     יום העיון, בהנחייתה המוצלחת של הגב' חיה מושקא הלפרין מקרית מלאכי, נפתח בקטעי מולטימדיה – "אני נולדתי על ההר ", סיפור מרגש על מאמציו  של מטפס הרים להגיע אל פסגת ההר הגבוה ביותר. כשזה מגיע אל הפסגה הוא פוגש ילד קטן במקום אשר אליו הכי קשה להגיע, לתדהמתו אין קץ אך הילד מסביר בפשטות כי הוא נולד על ההר. מעלת וזכות הבנות הבונות בית מקדש מעט לשכינה- בית יהודי, אשר ילדיהן יזכו להיוולד על ההר…

    את ברכת האכסניה הביא הרב משה חפר, מנהל מכללת בית רבקה- הבית של בנות חב"ד, שהיה שותף  בארגון יום זה, ומסייע במאור פנים לפעילויות של מכון 'צופיה הליכות ביתה' במהלך השנה. הרב חפר קידם בדברי ברכה את הנוכחות, בירך על השותפות הטבעית בין 'בית רבקה' וארגון נשי ובנות חב"ד ומכון צופיה הליכות ביתה בבחינת "המשולש המנצח" ואיחל למשתתפות הצלחה בהקמת בית חסידי על יסודות איתנים.

    המשתתפות צפו במראות קודש מדברי הרבי לחתנים וכלות.

    יו"ר ארגון נשי ובנות חב"ד, הגב' צפורה וישצקי, בירכה בחום את המשתתפות ודיברה על המסלול לבת החב"דית, מ'בית רבקה'- בית החינוך בו מקבלות הבנות את הבסיס להקמת בית חסידי, ומשם, מצטרפות לנבחרת הנשים שהקים הרבי- נשי חב"ד, בהקמת ביתן.

    הרב בלינוב, רב מרכז העיר בני ברק, נשא את המשא המרכזי במושב א', בו העביר בטוב טעם יסודות הלכתיים והשקפתיים החשובים להקמת בית יהודי בישראל.

    לאחר ארוחת צהריים חגיגית, פנו הבנות לסדנאות. הרבנית ברוריה אשכנזי דיברה בטוב טעם על השוני בין איש ואישה כמנוף להצלחה בזוגיות. הגב' זיזי קוצ'מן – מאמנת אישית – נתנה כלים מעשיים בקבלת החלטות בצמתי החיים. הגב' ציפי גלוברמן – מטפלת במגע  העבירה סדנא בנושא של תקשורת בריאה ללא מילים. יועצת הנישואין הגב' רחלי צמח הקנתה כלים לבניית יסודות נכונים בבית היהודי בשנה הראשונה של הנישואין.

    את מושב ב' פתחה הרבנית אסתר ירוסלבסקי שנשאה את דבר מכון "צופיה הליכות ביתה" שע"י ארגון נשי ובנות חב"ד. היא הביאה את דברי קודשו של הרבי אודות הזמן טרום החתונה, המכונה "יקר מכל יקר"  ואחר סקרה פעילות המכון והציגה בפני הצעירות את התכניות השונות המוצעות להן במכון צופיה הליכות ביתה. בדבריה, ציטטה מתכנית העבודה שכתב הרבי לארגון: "לנהל תעמולה לחזק ענייני יהדות בכלל וטהרת המשפחה… בפרט" (אג"ק ו, עמ' רכ"ה), והביאה את דבר המכון, שהוקם במטרה לקיים את הוראת הרבי ולחזק את נושא טהרת המשפחה והבית היהודי, במגוון דרכים ופעילויות. לסיום, הודתה לרב משה חפר, מנהל מכללת בית רבקה, המסייע למכון בחפץ לב במשך השנה כולה, לחברות צוות המכון, הרבנית ברוריה אשכנזי, הגב' דבורה מקובצקי, הגב' לאה הלפרן והגב' חני אריה הפועלות במסירות במשך כל השנה, וכן לגב' חני זוהר ממכללת בית רבקה, שותפה פעילה בארגון יום זה.

    במליאת "לקראת כלה" בה הנחתה הגב' דבורה מקובצקי צפו הבנות בתכנית אומנותית הומוריסטית ע"י השחקנית הנפלאה הגב' מיכל לויטין שהצליחה להעביר מסרים חשובים ועמוקים בצורה נעימה ומשעשעת , על הווה ועתיד, רצינות והומור, בבניית הבית היהודי. בקטעי דרמה נראו צעדי ההתחלה, ההתרגשות, האושר והתקוות- השלב עימו הזדהו המשתתפות, יחד עם הצצה אל העתיד, ההתמודדויות לצד כוחות האישה לבנות, להשתנות ולהעצים את הבית. התכנית העניקה תובנות והארות חשובות לעוסקות ביציקת היסודות לביתן.

     הרבנית ברוריה אשכנזי  שנשאה את המשא המרכזי במושב זה העבירה  דברים מרתקים, עשירים ומחכימים בליווי מצגת, בנושא "יסוד היסודות ועמוד החכמות"- יציקת היסודות האמיתיים והטהורים, בחכמה ובדרך הנכונה, לבית חסידי איתן.

    במליאת "בואי כלה" בה הנחתה בטוב טעם הגב' אסתי גופין ממכלת בית רבקה, האזינו הצעירות לדברי הד"ר סבין זגורי מומחית ברפואת נשים שהתייחסה לצד הרפואי הלכתי בבניין הבית. המליאה נחתמה במופע "הלכות והליכות – טהרת המשפחה בתלת מימד", המשולב במשחקה של הגב' מיכל לויטין.

    הבנות יצאו מהאירוע מלאות תודה, ומביעות משוב חם ונלהב על היום החשוב והמיוחד שתכניו ילוו אותן בבניית ביתן ובידיהן שי ייחודי, חוברת 'בואי כלה' שהופקה  במיוחד ליום העיון, מלאת תכנים והעשרה לחיזוק יסודות הבית החסידי. תודה מיוחדת לרב מאיר סטמבלר, על סיועו בהנפקת חוברת זו.

    מכון 'צופיה הליכות ביתה' לא שוקט על שמריו. זה למעלה מ-20 שנה, מארגן מכון צופיה הליכות ביתה פעילויות בנושא הבית היהודי. יום עיון למדריכות לכלות, ייערך השנה במתכונת מקצועית במיוחד ע"י טובי המרצים בתחום, בעז"ה ביום רביעי כ"ה בתמוז, 3 ביולי,  במכללת 'בית רבקה'.

    ימי עיון ונופש במלון ניר עציון בנושא הבית היהודי, המיועדים לכלל הנשים, יתקיימו בעז"ה בימים שני- שלישי, א'-ב' באב, (8-9 ביולי). התכנית מרתקת ומגוונת, זוהי השקעה מטעינה ומעצימה את האישה החסידית, בכוחות לבניית ביתה הפרטי, כי בית חסידי הוא לדורי דורות.

    לפרטים והרשמה: משרד ארגון נשי חב"ד, 03-9606142.

    תמונה 2

    קהל8

    קהל3

    עריכה

    הרב חפר2

    הרב בלינוב2

    הרב בלינוב

    הנחיה2

    בואי כלה - עטיפה

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    2 תגובות

    1. רחל
      כ״א באייר ה׳תשע״ג (01/05/2013) בשעה 21:08

      אפשר עוד תמונות בבקשה? !!

    2. י.ח.
      כ״א באייר ה׳תשע״ג (01/05/2013) בשעה 15:13

      היה מאוד מוצלח!

      תודה רבה!!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.