הנובר
  • מה הרבי לומד מכביסה מלוכלכת?

    הגדלה

    "כביסה או בגד לפני לבישתו הוא נקי לחלוטין ומגוהץ למשעי, והכל נמצא במקום המתאים. אבל כאשר לובשים אותו במשך זמן, זה (הבגד) נהי' מקומט, או מאובק או מוכתם. אעפ"כ, לא צריך לזרוק כביסה או בגד כזה, אלא מוסרים אותו למכבסה או לניקוי (יבש) • קטע ממכתב מעובד מהרבי • מרתק

    "כביסה או בגד לפני לבישתו הוא נקי לחלוטין ומגוהץ למשעי, והכל נמצא במקום המתאים. אבל כאשר לובשים אותו במשך זמן, זה (הבגד) נהי' מקומט, או מאובק או מוכתם. אעפ"כ, לא צריך לזרוק כביסה או בגד כזה, אלא מוסרים אותו למכבסה או לניקוי (יבש). בעל המכבסה מכניס את הבגד לכלי או למכונה, שם יש מים בטמפרטורה חמה או לוהטת, מים חמים, וכן כימיקלים או סבון, שכל זה מסיר את האבק ואת הכתמים, ואחר מגהצים אותם ע"י שמניחים עליהם משא או מכבש, או אז אפשר שוב ללבוש את הבגד.

     

    אותו דבר הוא עם נשמה יהודית. כאשר הקב"ה נותן ליהודי את נשמתו, הן איש הן אישה באופן זהה, הנשמה נקי', מגוהצת ומתאימה לכל אחד, כפי שאנו אומרים בברכות השחר: נשמה שנתת בי טהורה היא.

     

    אך במשך הזמן, כיון שמשתמשים בה גם לעניני העולם, היא מתקמטת כשמשתמשים בה לא למה שהקב"ה רוצה, ויתכן שנדבק בה אבק או כתם כשלא עושים ח"ו מצוה שצריך לעשות, או שח"ו עוברים עבירה שאסור לעשות.

     

    מלמדת אותנו התורה, שאף על פי כן, ח"ו לא יאבדו את התקוה לנקיון הנשמה והתאמתה לחיי האדם היהודיים. אלא יש להביא אותה לטמפרטורה חמה, כלומר לחמם אותה בחום התורה ומצוות, ש'תתבשל" בזה ותהי" לה בזה חיות. (יחד עם) החום צריך להיות לח, שתהי' לה לחלוחית ודביקות לכל הדברים שבקדושה, שאת זה ניתן לפעול בעצמו ע"י תפילה לבבית, שעל כך נאמר: שפכי כמים לבך; וע"י לימוד לבבי, כמו שכתוב: הוי כל צמא לכל למים, אין מים אלא תורה.

     

    לכך יש (להוסיף) לערב דברים שונים: לתת צדקה, לשמור כשרות ומצוות אחרות, שע"י זה הנשמה חוזרת ונעשית נקי' לחלוטין. ואם מניחים עלי' משא של תורה, אף שנדמה שזה נטל, הרי לא זו בלבד שאינו פוגע בדבר אלא מגהץ אותו, כל דבר במקומו, בצורתו ותבניתו המתאימה. כלומר, שע"י תורה ומצוות הנשמה נעשית מה שהיא צריכה להיות"

    (קטע מתוך מכתב של הרבי)

    1184

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    8 תגובות

    1. רחל
      כ״ב בסיון ה׳תשע״ג (31/05/2013) בשעה 18:07

      ל"בת ישראל" אין כאן עניין של שלילי או לא שלילי- יש כאן עניין של צניעות פשוטה ושל דוגמא- זה אתר חבד"י ואי אפשר להכניס כל דבר. . בנות רואות -העין מתרגלת ובסוף… כמו הרבה חבדניקיות לצערי…
      לא חסר תמונות של יד עם מכונת כביסה בלי ציפורניים אדומות….
      מקורבת

      • בת ישראל
        כ״ד בסיון ה׳תשע״ג (02/06/2013) בשעה 11:33

        בואי לא נהיה תמימות. לק אדום על הצפורנים לא מהווה בעיה יותר צניעותית מאיפור על הפנים. עכשיו בכל פעם שבנות חב"דיות יחשפו לאיפור בחיים או באתר, הן תתרגלנה… איך זה נראה עכשיו? הגיוני?
        זה פשוט ענין של מוסכמות והרגלים. בחו"ל איפור הולך אוטומטית עם לק על הצפורניים. בארץ איכשהו , לק נחשב למחוץ לתחום.
        ולענין תגובתי,כל מה שכתבתי הוא, שבד"כ במקום להתענין בכתבה עצמה, שהיא העיקר, מחפשים דברים שוליים להתריע עליהם . וגם אני לא יוצאת מכלל זה, כי מה לעשות, עין ביקורתית רואה מיד וקודם כל את השלילי!

    2. חני
      כ׳ בסיון ה׳תשע״ג (29/05/2013) בשעה 9:40

      אפשר לקבל את המכתב המקורי של הרבי על הכביסה?

    3. רחל
      י״ח בסיון ה׳תשע״ג (27/05/2013) בשעה 13:11

      ציפורניים ארוכות עם לק אדום!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??!!!!!!!!!!!!!!

      • רחלי
        י״ח בסיון ה׳תשע״ג (27/05/2013) בשעה 21:41

        גם אני חשבתי על זה..

      • בת ישראל
        כ״א בסיון ה׳תשע״ג (30/05/2013) בשעה 18:00

        אוף, למה תמיד רואים את השלילי מיד?

    4. חיהלה
      י״ז בסיון ה׳תשע״ג (26/05/2013) בשעה 14:36

      יפההההההה! 😉

    5. רחלי
      י״ז בסיון ה׳תשע״ג (26/05/2013) בשעה 14:23

      יחי המלך! ממש יפה!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.

גללי למעלה