• בעיית הצניעות של גיל ה"טיפש-עשרה" • במת...

    הגדלה

    גולשת משתפת בדילמה כואבת • הייתי רוצה להתייעץ איתכן אני אמא צעירה ואנו גרים בחו"ל ובנותי נכנסות עכשיו לגיל ה"טיפש-עשרה", והנסיונות מאוד קשים עם החברה. בנותי מתחילות להסתכל על ביגוד ולאמר לי שהם לא מוכנות ללכת באורך אמצע הרגל רק או ארוך מאוד או ממש רק עובר את הברך • לבמת הגולשות

    שלום לכולכן,
    הייתי רוצה להתייעץ איתכן אני אמא צעירה ואנו גרים בחו"ל ובנותי נכנסות עכשיו לגיל ה"טיפש-עשרה", והנסיונות מאוד קשים עם החברה. בנותי מתחילות להסתכל על ביגוד ולאמר לי שהם לא מוכנות ללכת באורך אמצע הרגל רק או ארוך מאוד או ממש רק עובר את הברך. הסברתי להן שכל דבר שלא נוגד את ההלכה מותר ללכת. הן מעדיפות את האורך הקצר העובר את הברך אך כשהן הולכות לאט לאט, החצאית מתרוממת ומגיעה לאורך אמצע הברך ולפעמים מעליו.

    שאלתי אותן האם היו מוכנות לעבור כך לקבל דולר מהרבי והן עונות לא, אבל הם יחד עם הטון של הלא הן נשמעות מאוד כועסות ומרגיז אותן שאני מעירה להן על כך. כיצד הנני יכולה להנחיל להם את חשיבות הצניעות שזה לא משהו פרמיטיבי אלא זה משהו שטוב להן ואדם מכובד גם אם הוא גוי ומכבד את עצמו הוא יתלבש.צנוע בכל אופן בנ.י. וזה מראה שצניעות זה משהו מכובד, הן לא כ"כ אוהבות לשמוע זאת. אם תוכלנה ליעץ,לכוון אשמח לשמוע.

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    21 תגובות

    1. לא ידוע
      כ״א בשבט ה׳תשפ״ב (23/01/2022) בשעה 3:15

      סיפור יפה שהרבי שלח פעם את המנהל החינוכי ב"בית רבקה" בכפר חב"ד הרב מרדכי לוין ע"ה למנהל "בית יעקב" ("סמינר וולף") בבני ברק הרב אברהם וולף ע"ה (שהיה ידוע כקנאי גדול). האחרון ענה להרב לוין, שהדבר הראשון צריך להיות דוגמא אישית של המורות!
      אנחנו בתור אימהות צריכות לבדוק את עצמנו עם הלבוש שלנו מתאים להוראת הרבי וככה להשפיע על בנותנו בעז"ה
      כי הם רואות אותנו בתור דוגמא חיה, ואולי פחות בגיל הזה אבל הם מושפעות מהגיל הקטן יותר בו היינו סמל ודוגמא להם. אזז בואו ניתן להם את הסמל והדוגמא😊

    2. יחי המלך המשיח!
      י״א בתמוז ה׳תשע״ד (09/07/2014) בשעה 15:07

      בנות, הרגשתי שאני חייבת לומר לכן:
      מספר התגובות הרב כלכך מספר שיש אנשים שאכפת להם מהנושא הכאוב הזה, שבנות ישבו בבית והקדישו דקות יקרות מזמנן הפרטי כדי למחות בנושא את מחאתן של כל בת יהודיה בישראל.
      רציתי בזאת לחזק את כל אלו שכן מתלבשות באופן צנוע למרות הנסיונות, ושלא מביישות ללכת עםחצאית שהיא עשר סנטימטר מתחת לברך ושמראות שאכפת להן מעצמן ומכולם.
      רציתי להציע בזאת לכל אחת שקוראת כעת את תגובתי לתת יד ולעזור; אני בטוחה שאם כל אחת מכן תשפיע על כמה בנות ותחזק אותם נוכל להגיע להישג משמעותי בנושא.
      ולכל הבנות שמתלבשות צנוע מתוך קבלת עול מוחלטת ורוצות להשפיע הנה לכן כמה רעיונות קצרים שמנסיוני הקצר עוזרות מאוד להסביר את הנושא לאחרות:
      1. הרבי אומר שבנות שהולכות עם חצאיות ארוכות בגלל שגוי צרפתי מפריז קבע שזו האופנה הרי הצניעות שלהן לא נחשבת (אני לא בטוחה שאני מדייקת בניסוח, אל תתפסו אותי על זה).
      וההסבר המפורט: לכל יהודי יש נשמה טהורה שלפי אמות המידה בשמיים היא נמצאת במקום גבוה לאין קץ מנשמתו הבהמית של הגוי להבדיל. בת שמתלבשת באופן לא כל כך צנוע מכסה את הנשמה שלה באופן כזה עד שכלפי חוץ נראה שהנשמה של היהודיה הזו נמצאת ר"ל כמו נשמתו של הגוי (!!!) בת יהודיה צריכה להיות אחרת מהגוי, שונה ממנו, לא בגלל שכך כתוב בתקנון אלא בגלל שהיא יודעת שהיא יותר מהגוי, שהיא נמצאתבמקום גבוה יותר ממנו ולכן לא נאה לה להיות כמוהו!
      2. קראתי פעם סיפור מזעזע. אישה אחת הלכה להתפלל בציונו של הצדיק בעל היסורים שנודע עוד בחייו בכוחותיו למצוא לכל יהודי את תיקונו בעולם. (שוב סליחה אם איני מדייקת בפרטים). לפתע נכנסו לציון אווזים משונים, בכל מיני צבעים ססגוניים, נצמדו לחצאיתה ולא הסכימו לזוז ממנה. הם קרקרו בקולי קולות ולא נתנו לאיש להתפלל. הרבנית הייתה אובדת עצות. לשווא ניסו אנשים לדחוף אותן החוצה עם מקלות. לפתע שמה לב הרבנית שבאזור העינים שלהן היה צבע כול וקרוב למקור היה צבע אדום חזק. חשבה הרבנית שייתכן שאלו נשמות שהתגלגלו שוב לעולם הזה כדי לקבל תיקון על חוסר צניעותן בגלגולן הקודם. מיד נחלצה הרבנית לעזרת העופות והבטיחה להן שמיד כשתגיע לביתה , היא תיגש לאחד הרבנים הגדולים(אינני זוכרת את שמו) ותבקש שימצא להן תיקון. העופות הפסיקו לקרקר ואחד הנוכחים החל לומר קדיש. מיד בסיום הקדיש, יצאו בעופות מהציון ויותר לא שבו אליו.
      הרבנית שהלכה לאחד מגדולי הדור פרסמה את הסיפור לפי בקשתו של הצדיק והוסה שהיה שם עוף קטן יותר שהצדיק אמר שהוא מרמז שגם ילדות קטנות צריכות להקפי על צניעות.
      לא באתי לספר את הסיפור הזה כדי להפחיד מישהי אלא כדי להסביר את החיבות הרבה בשמיים לנושא הצניעות, שהחזירו נשמות לעולם הזה כדי שיתקנו את נושא הצניעות. מוטב שכל אחת תעשה חשבון נפש ותחליט בינה לבין עצמה מה עדיף לה; צער נורא שכזה לנשמה או לוותר על פופולריות בחברה. אני בטוחה שזה קשה כי אנחנו נמצאות בסך הכל בגלות וקצת קשה לנו לקלוט כאלו דברים אך כל נסיון שמישהי מקבלת היא צריכה לדעת שאם היא קבלה נסיון כזה, סימן שיש לה כוחות להתמודד עימו.
      ואסיים בקטע קצר שקראתי היכנשהוא (לא זוכרת איפה) שידוע שבמקום שיש דברים טובים השטן שותל נסיונות רבים.
      השטן יודע עד כמה חבד מקרבת אלינו את המשיח ופוחד שמא הוא ישאר בודד. לכן הוא החליט לשתול את נסיון הצניעות דווקא אצלינו החבדניקים. אשרינו מה טוב חלקנו שאפילו השטן מקנא בנו… עלינו להוכיח לו שעם כל הבלבולים שהוא יוצר אצלינו בנושא אנו נשארים איתנים
      יחי המלך המשיח ושלא תביאנו לידי נסיון לעולם בע"ה
      משיח נאו!!!
      ר.נ. מאחת הפריפריות, בת עוד מעט 13

    3. נטע
      כ׳ בטבת ה׳תשע״ד (23/12/2013) בשעה 12:48

      אני חושבת שמה שלא תעשי וכן תעשי – כל עוד רוב החברה שלהן בעייתית מבחינת צניעות – לא ממש יעזור.
      ילדות בגיל הזה מושפעות בעיקר מהחברה. לא מההורים. לא מההורים.
      אם בחב"ד היו משקיעים הרבה יותר בעניין הצניעות, החל מילדות, דרך דוגמה אישית, וכלה בצעדים דרסטיים נגד מי שמזלזלת בצניעות – בנות היו מגיעות לגיל "טיפש עשרה", כשהן כבר בנויות וחזקות בנושא הזה. קשה "להנחית" עליהן ת'נושא המורכב הזה בדיוק בגיל המורכב הזה!
      רק מה, לצערי הרב – אני רואה שבחב"ד זה נורמטיבי להיות 'גבולית' ואפילו 'בעייתית' מבחינת צניעות, ולא מוקיעים מהחברה בנות כאלה. אם זה בסדר לאשה ללבוש בגדים צמודים וגבוליים מבחינת האורך, ולחבוש פיאה ארוכה ופזורה, ולהחזיק טלפון סלולרי לא-כשר [עם אינטרנט וכיו"ב], וזה מה שהילדות רואות מגיל אפס – – – אז מה אפשר לצפות מהן??? זה לא פייר לצפות מהן יותר!!!
      סליחה על הבוטות. מכאב לבי אני זועקת. את בתי שלחתי לבית יעקב ולא לבי"ס חב"ד – בדיוק מהסיבה הזאת.

    4. ההיתי רוצה להתעקש?
      י״ד בכסלו ה׳תשע״ד (17/11/2013) בשעה 0:35

      תודה שהעלית את הנושא. בתור בת עשרה -(ולא "טיפש עשרה":)) יש לי עוד נקודה להעלות, אומרים לנו תמיד שצניעות זה חשוב. אבל לא מספיק מוכיחים שצניעות זה באמת דבר חשוב, ואני רוצה לתת דוגמה קונקרטית לא שמעתי שיש בי"ס שבמערכת ישנו גם שיעור צניעות. יש מתמטיקה כמה שעות, יש תורה, תניא. אנגלית, נביא, ספרות הכל טוב ויפה קודש וחול אבל המצווה שאומרים שהיא אחת מההשלוש של נשים נשארת מוצנעת חסרת התייחסות – מלבד כמה הרצאות ארוכות, משעממות ומייגעות.

      נו, באמת. מה רציתם?
      אם למישהו זה היה מספיק חשוב כנראה שהוא היה מוצא זמן ללמד גם לזה.
      אם אתם האחראים על החינוך לא מוכנים להקריב, שאנחנו נקריב?

      צניעות זה נושא ארוך ורחב רק בתורה בפשט של הכתובים הוא מופיע לא פעם, וכדוגמה אני אקח את פרשתינו הסיפור עם דינה אף פעם לא לימדו אותו אותנו ברצינות, את ההשלכות הנוגעות לחיי המעשה ודינה ככל הנראה הייתה "טיפש עשרה" באותו זמן לכאורה היא התמודדה כמונו, אני לא באמת יודעת אבל מן הסתם התורה לא חיפשה סתם ללכלך על משפחת יעקב, לאה ודינה.

      לדעתי בכל הקטע של צניעות ואולי צריך סוף סוף להגיד את זה פעם אחת בקול, כן אנחנו רוצות להיות יפות, כן אנחנו מעוניינות למשוך גברים! לא נראה שיש הרבה יוצאות דופן בעניין הזה גם מכל אלו שקוראות את זה ומתכחשות לעצמן ואומרות יו איזה שטיות כותבים פה…

      כולן רוצות להיות מושכות, יפות, סטייליסטיות, רזות ולזה אני בוחרת לספר לכן על האימהות שלנו שכתוב עליהן שהן היו יפות מאוד ועל לאה כתוב שהיא הייתה בכיינית וכתוצאה מיזה לא יפה כל כך ושרה הייתר אישה מהממת כזאת שלכל מקום שהיא הלכה היא סחבה עיניים עד שהיה צריך להחביא אותה בקופסה ואלימלך נתן לה כסות עיניים שהמדרש אומר שזה היה בגד יפה כל כך שאנשים יסתכלו עליו "ויספסו" את הדבר באמיתי וכו' התורה הקדושה פעמים רבות מקדישה פרשיותלנוש היופי של כל מיני נשים עד כמב יפות הן היו מה זה גרם להן, הנשים של מי הן היו בהחלט משתמע שיעקב רצה גם אישה יפה, שאברהם היה גאה ביופי של אישתו. שמשה לקח כושית מהממת ועוד ועוד,

      סתם נקודה למחשבה, אומרים לנו תלבשו צנוע, מה טוב מכופתר ארוך או אמצע לא מידי אופנתי, תהיו שקטות וצנועות תחכי לבעל שלכן בסבלנות ותהמרו על זה שהוא חיכה כמוכן שהוא יאהב אתכן גם שבועים אחרי החתונה- סלחו לי על חריפות ההתבטאות אבל בהרגשה שלי שהדברים האלה צריכים להיאמר, שמישהו מתי שהוא יעשה עם זה משהו.

      וכאן לדעתי המקום להצדיע!!! לכל הנשים והבנות הצנועות ואני הקטנה בתוכן שלמרות כל מה שכתבתי לעייל לובשות בצניעות מיתוך קבלת עול ואמונה שזה הדבר הנכון.

    5. דש
      ח׳ בכסלו ה׳תשע״ד (11/11/2013) בשעה 21:30

      שלום לכולן!
      צדקה במגיבה שכתבה שזו שאלת הדור!
      כי הרי ידוע שבחב"ד מחמירים בהכל חוץ מבצניעות.
      אני מצטרפת לגיטי שטוענת שעובדה זו היא כורבת ומורידה את מידת "חרדיותינו" מאוד אצל הצחבור החרדי
      אני רואה בחתונות אמל קרובי משפחתי פשוט תענוג! לבוש יפה וצנוע! ובחב"ד נדיר למצוא מישהי שעומדת בתקנון של בית יעקב!!
      העניין הוא שהלכות צניעות הן בדיוק כמו כל הלכה אחרת! למה בנות לא מבינות שכמו שלא יעזו לכניס לפיהן דבר מאכל שאינו בכשר המודר ביותר, כך לא יעזו ללכת בלבוש שאינו מאה אחוז! וכמו שבת חסידית לא תפסיד יום בלימוד שיעורי החת"ת, כך לא תפסיד יום בהקפדה על צניעות!!! אין להתפשר בנושא הזה
      ולדעתי גם מוסדות הלימוד צריכים לאכוף יותר!
      הנושא בהחלט קשה וכואב אך עלינו להבין שהוא היסוד והבסיס לכל!!
      בהצלחה לכולן! ויישר כח על העלאת הנושא

    6. מקושרת
      כ״ג במרחשוון ה׳תשע״ד (27/10/2013) בשעה 3:31

      תודה לכל המגיבות, אז כן ב"ה אני עוסקת בחינוך ובביתי חי רבי עם כל המשתמע מכך אך הלחץ החברתי על הבנות בכגדול מאוד ולא רק בקראון הייסט אלא בעולם כולו. כל אחת בתגובתה צודקת אך כיצד מסבירים לבנות שלהגרר אחרי החוץ הוא רק הנאה רגעית אך שההסבר יהיה באופן ברור ומתקבל על בנות בגילאים הנ"ל????

    7. מ770
      כ״ג במרחשוון ה׳תשע״ד (27/10/2013) בשעה 1:06

      ב"ה,

      לחיילת באורו היקרה, 😉
      שמחה מאד שלקחת את הנקודות למחשבה….
      זו היתה המטרה…

      לכולנו יש התמודדויות וצריך לזכור שבמקום בו יש לי התמודדות- כאן התפקיד שלי בעולם!!!!
      בהצלחה!

    8. חייקי
      י״ט במרחשוון ה׳תשע״ד (23/10/2013) בשעה 16:38

      לפי דעתי פשוט למצוא בגדים יפים מאוד ושבאורך המתאים, ואז יבינו שהיופי זה לא בגלל כמה סנטימטרים פחות.

    9. גיטי
      י״ט במרחשוון ה׳תשע״ד (23/10/2013) בשעה 4:21

      ב"ה
      שלום רב!
      אני באה מבית חרדי הנקרא בעגא החב"די פולישערס וב"ה היום אני חסידת חב"ד בגלוי.
      והנה המענה לשאלתך.
      א. לרוב זה בא משקיעה בחומריות שאין מספיק "רבי". "מלך המשיח" . והעיקר "חי וקיים". והעצה היא להוסיף באור
      בפרט בעניינים הנ"ל.
      ב. אין כמעט עיסוק בהלכות צניעות בפרט עוד לפני שמגיעים לגיל הזה.
      ג. להעביר לבנות מסר חד משמעי שיחזור ע"ע גם בדיבורים אחד על אחד וגם ובעיקר בהתוועדויות. שהדבר היחיד
      שבאמת יכול ח"ו לגרום היפך הקירוב לחב"ד היא הצניעות של הבנות והנשים וכן התנהגותן. ולא שום דבר אחר. וכל זה מנסיון אישי.
      שאנשים שנראים בדרגא של חוצה חוזרים על הטענה אתם מדברים על אלוקות תסתכלו איך הבנות והנשים שלכם לבושות.
      וב"ה שהרגע הרבי שליט"א מלך המשיח יתגלה לעיני כל ויגאלנו ויוליכנו קוממיות לארצינו הק'.
      יחי המלך המשיח

      • נחמי770
        י״ט במרחשוון ה׳תשע״ד (23/10/2013) בשעה 15:40

        סליחחה… אבל במה יועיל כשאומרים לילדה בגיל הטיפש עשרה שהרבי חי וקיים בגשמיות? אני במקום הבחורה ההיא הייתי מוחקת..

      • דבורי1
        י״ט במרחשוון ה׳תשע״ד (23/10/2013) בשעה 19:59

        גיטי את 10!נהנתי!

      • יחי המלך
        י״ט במרחשוון ה׳תשע״ד (23/10/2013) בשעה 21:22

        ב"ה!
        בהחלט נכון שירידה ובפרט בצניעות מגיעה משקיעה בחומריות וזאת כתוצאה מהשפעת החברה..
        רק לא הבנתי מה הקשר לרב ומלך המשיח?..

      • דבורי1
        כ׳ במרחשוון ה׳תשע״ד (24/10/2013) בשעה 14:19

        חברות,גיטי התכוונה כשיש יותר רוחניות בבית,ממילא פחות שוקעים בגשמיות.
        כשבית חדור בבשורת הגאולה והגואל יש פחות מקום לחומריות.

      • אסתר
        כ׳ במרחשוון ה׳תשע״ד (24/10/2013) בשעה 14:58

        אין ספק בחשיבות הצניעות וההסבר בזה לבנות העשרה אך הסיבה שנכתבה בתגובתך גיטי מוטעית מיסודה! אם נאמר למישהי שעליה להיות צנועה כי בעיית הלבוש מרחיקה אחרים מחב"ד היא יכולה לענות: "מה אכפת לי?" או "בעיה שלהם, לא שלי" וכדו'…..בחורה צריכה להיות צנועה לעצמה! לא לאחרים! גם הסיבה שנאמרת פעמים רבות – על ידי הלבוש הלא צנוע בחורה מחטיאה גברים אינה תשובה מלאה ומספקת כי אין זה עונה על צניעות המחשבה, הדיבור, בין בנות בלבד וביני לבין עצמי……
        אנו צריכות להיות צנועות כי נולדנו נסיכות!!! אדם מכובד המכבד את עצמו לא ילבש בגדים שאינם צנועים (ניתן לתת דוגמא הכי פשוטה – מלכת אנגליה) – הקב"ה בחר בנו להיות נסיכות ואנו צריכות להתנהג בהתאם לכך….נכון גם נסיכה לפעמים מתרגזת שאסור לה להשתולל, לצעוק וכדו'…אך האם הייתה היא מעדיפה לוותר משום כך על נסיכותה?!

      • bjnv
        כ׳ במרחשוון ה׳תשע״ד (24/10/2013) בשעה 16:06

        כי כשעיקר ההדגשה בבית היא על הנושאים האלה ממילא הבנות יהיו יותר מקושרות לרבי. וכך יותר צנועות.

      • דבורי
        כ״ב במרחשוון ה׳תשע״ד (26/10/2013) בשעה 23:28

        אסתר,

        שפויה בים של …

        אני מקווה מאד שאת אשת חינוך!

        בבקשה ממך, פתחי עוד מעט את הנושא שהעלית, בדבר הסיבות האמיתיות של הצניעות, ותשלחי ככתבה נפרדת משלך..

        אני בטוחה שהדברים שלך יועילו, קצת יותר מאשר לצעוק "חי וקיים", בבית ומחוצה לו.

    10. חני
      י״ח במרחשוון ה׳תשע״ד (22/10/2013) בשעה 23:44

      שאלת הדור!

      אין בשורות הבאות תשובת מחץ, אלא דיעה אישית, והמסכימות יסכימו:

      א. מעל הכל, ההלכות הן פשוטות וברורות ויש לוודא שהבנות יודעות אותן כראוי. מי לא רוצה לקיים את "התקנון של הקב"ה"? דבר ה' זו הלכה.

      ב. פתיחות בין האם לבנות, בכל הנוגע להסברים הלבביים שהצניעות בשורשן: בנות צריכות לדעת בברור אילו השלכות יש ללבוש לא צנוע על הסביבה הגברית. זוהי אחריות של האישה והבת, וזו המצווה העיקרית שלנו הרבה לפני כל מצווה אחרת (ממש במקביל ל"והגית בו יומם ולילה" של האנשים). באופן כללי, רצוי שאם אמיצה תדבר עם בנותיה מראש על כל מה שהן עלולות לשמוע בחוץ בצורה מעוותת. חינוך אמיתי מאפשר לשאול ולקבל תשובות נכונות ובריאות מהמקורות הנכונים – ההורים, דמויות הסמכות. אף ילד / ילדה לא מבינים שום דבר מעצמם, חובה להסביר וללמד את רזי החיים.

      ג. בספר "אל נשי ובנות ישראל" הרבי מביא את המקורות המרגשים ביותר על השכר הרב של המצווה, ועד כמה היא חביבה בעיני ה'. כמה שפע מובטח על שמירתה!!! לדורי דורות!!!

      ד. בנות בגיל הזה לא משקיעות מחשבה בעתיד, וחשוב להביא אותן למודעות שהתנהגותן משפיע על ביתן וילדיהן כבר מעכשיו. אנו בונות את ביתינו מאז שנולדנו.

      ה. ואחרי הכל, לא לריב עם בנות מתבגרות על בגדים. כל מה שרבים עליו יוצר מרד ו'דווקאיות', שלא לדבר על כך שההערות מרחיקות את אהבת המצווה. אפשר לערוך הסכמים, להבטיח הבטחות, לשוחח בנעימות, לספר סיפורים , להחמיא על מה שטוב, להתייעץ עם משפיעות, להשפיע דרך חברות או מורות, ורק באופן המתקבל (הרבי אומר שכשההורים מתקשים להשפיע על ילדיהם, שיחשבו על מישהו מהסביבה הקרובה שילדיו מעריכים ויכול לסייע בטקט ובכבוד. השפעה מבחוץ יכולה להועיל רבות במקרים כאלה).

      • רחל
        י״ט במרחשוון ה׳תשע״ד (23/10/2013) בשעה 16:40

        יפה

      • מ770
        י״ט במרחשוון ה׳תשע״ד (23/10/2013) בשעה 20:19

        ב"ה,

        חני היקרה,
        מחזקת כל מילה בדבריך!

        החינוך בתקופתנו נתפס לרוב כטיפול בסימפטומים. הילד התחצף- מקבל עונש. הילדה קנתה חצאית קצרה- מקבלת גערה… וכו' וכד'
        אך זה לא חינוך!

        נמשיל משל לצורך הבנת העניין:
        ילד אלרגי לחלב. לא יעזור לתת לו לאכול חלבי וכשמופיעה פריחה למרוח משחה וכך שוב ושוב ושוב.
        צריך לשבת ולהסביר לילד שהגוף שלו רגיש. וכמשהו שמורכב מחלב נכנס לגופו הגוף מיד מגיב. וכדי למנוע זאת יש להמנע מלאכול חלבי.

        אותו דבר גם בכל עניין בחינוך ילדים
        חינוך עניינו הקניית כלים מעשיים להתמודדות החיים.
        חינוך עניינו ללמד את הילד לבחור נכון ולא לבחור בשביל הילד, כי לא לעולם נוכל לבחור עבורו……………

        אז רוצים לחנך לדרך ארץ- נסביר את העניין שאדם שגדול ממני עלי לכבדו….
        רוצים לחנך לצניעות? נסביר לבת את מה שעומד מאחורי עניין הצניעות. הן בסור מרע והן בעשה טוב. הן ההשלכות של לבוש לא צנוע על הגבר והן היופי שבצניעות- השמירה על היהלום שלנו עטוף ומוצנע.

        כאן המקום להבהיר שצניעות אינו רק בלבוש!!!!! כאשר מסבירים מה עומד מאחורי עניין הצניעות מובן מאליו שצניעות זה גם בסגנון ובטון הדיבור, בהליכה, בישיבה, בעמידה, באכילה, בריקוד, ובכל דבר שאני עושה….

        ונק' אחרונה למחשבה: הרי אנו בנות של מלך. נסיכות. דמייני נסיכה…………
        האם את רואה אותה שוכבת על הדשא???
        האם את רואה אותה צועקת ברחוב לחברה בצד השני????
        האם את רואה אותה יושבת עם רגליים על הכיסא??? (שלא נדבר על ישיבה כזו בפני רב….!!!)

        זהו, מקווה ששפכתי הכל….:):):) ועוד יותר מקווה שזה יפעל אצל כולנו…

      • חיילת באורו
        כ׳ במרחשוון ה׳תשע״ד (24/10/2013) בשעה 21:28

        מ770 .את כל כך צודקת בעניין שצריך לטפל בבעיה באמת מהשורש זה מה שפותר באמת את הבעיות.נתת לי כמה נקודות למחשבה..תודה רבה!! 🙂
        שה' יעזור לכולנו כל אחת בעניניה!
        שנזכה להתגלות נאו!!

      • חיהלה
        ט׳ בטבת ה׳תשע״ד (12/12/2013) בשעה 23:07

        בשביל 'מ770'!
        לדעתי את מאוד צודקת! ביארת את הדברים בצורה מאוד נכונה ומדוייקת,וגם לי העלית כמה תמיהות טובות… ישר כוחך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.