• ההכרזה ההיסטורית שנחרטה באותיות זהב

    הגדלה

    ואז, מגיע הרגע הגדול.. היא עומדת לבדה, אל מול פני המלך "ותאמר בת-שבע: יחי אדוני דוד לעולם" היא מכריזה את ההכרזה שתיחרט באותיות זהב בהיסטוריה היהודית • אלפי שנים חולפות מאז אותה הכרזה. במוצאי שבת וארא, אור לכ"ח טבת ה'תשנ"ב, נראה כי ההיסטוריה משחזרת את עצמה • בזכות נשים צדקניות..

    "והמלך דוד זקן, בא בימים", המלך ספון בביתו ושוכב על מיטת חוליו. באותו זמן, היה מישהו שכבר הכין את הקרקע "ליום שאחרי" ולטש את עיניו לכיסא המלוכה. הוא לא הסתפק בלטישת עיניים גרידא, אלא החל בסדרת פעולות ממשיות להשתלטות על הממלכה ולקבלת הכרה ציבורית כממשיכו של דוד אביו.

    הוא ניצל את הזמן הקשה, כשהציבור טרם ידע על ההוראה הברורה של המלך, ושום קול מחאה לא נשמע נגדו. הוא החל להכין את טקס ההכתרה שלו למלך, עוד בחיי דוד…

    באותם שעות גורליות, נחלצה אישה גדולה לפעולה. בת-שבע אם שלמה – אותו הועיד דוד למלוך אחריו, פונה לנתן הנביא, אשר זכה לקבל את הנבואה מפי ה' על המשך מלכות דוד על ידי בנו שלמה. הם נכנסים למרתון של פעילות קדחתנית לסיכול המזימה. יחד איתם התכנסו "הגיבורים אשר לדוד", העקשנים נאמני המלך, שעיניהם לא הסתנוורו מברק הכסף והכבוד שהוצע לכל מי שיצטרף לצד השני.

    הם נכנסים אל המלך ומספרים לו על המצב החמור, דוד מבהיר את הדברים מיד ונשבע לבת שבע בה' אלוקי ישראל כי בנה שלמה ימלוך אחריו.

    ואז, מגיע הרגע הגדול… היא עומדת לבדה, אל מול פני המלך "ותאמר בת-שבע: יחי אדוני דוד לעולם" היא מכריזה את ההכרזה שתיחרט באותיות זהב בהיסטוריה היהודית ובדברי ימי מלכות בית דוד. הרלב"ג מסביר במקום, הכי הכרזת המלכות באה דווקא ממנה – כי היא היתה "יותר עצמית בזה", אפילו יותר מנתן הנביא..

    זוהי ההכרזה המבטאת את האמונה בנצחיות מלכותו של דוד המלך שנמשכת במלכותו של בנו שלמה – עד לשלימות המלוכה בחולייה האחרונה והמסכמת בשלשלת – מלכותו של הרבי מלך המשיח שליט"א, שימלוך על העולם כולו ויתקן אותו לעבוד את ה' ביחד, בגאולה האמיתית והשלימה!

    ***

    אלפי שנים חולפות מאז אותה הכרזה. במוצאי שבת וארא, אור לכ"ח טבת ה'תשנ"ב, נראה כי ההיסטוריה משחזרת את עצמה, או יותר נכון – מגיעה למטרתה והשלמתה של קבלת מלכות בית דוד.

    בשכונת המלך – קראון הייטס, בבית משיח 770, מתכנסות אלפי נשי ובנות ישראל לכינוס מיוחד שכותרתו: "סעודת קבלת פנים למשיח צדקנו". בערב זה, הוכן כסאו של המלך במקומו הקבוע בשולחן ההתוועדויות, נישאו נאומים נלהבים על חשיבותה של קבלת המלכות.

    רגע השיא היה, בעת שכל המשתתפות נעמדו יחדיו והכריזו בהתרגשות את אותה הכרזה עתיקת-יומין – בגירסתה העדכנית: "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד".

    והמלך אישר ועודד, בירך ושיבח את הפעולה המיוחדת לקבלת פניו, ואף ציין את החגיגה הזו, כמודל מצליח ודוגמא לחיקוי – בסניפי נשות חב"ד במדינות נוספות. ערב זה, היה ללא ספק פריצת דרך גדולה בנושא זה של קבלת מלכותו של הרבי כמלך המשיח והוא מהווה דרך מרכזית וחשובה בדברי ימי תקופת הזוהר המיוחדת של שנות הנפלאות – בהם זכינו להתגלות מלך המשיח, טרם הגאולה השלימה.

    חגיגה זו, היה כמו "בניין אב" לשאר ה"תולדות מלאכות" בעבודה עיקרית זו של קבלת פני משיח צדקנו.

    במסגרת פרוייקט 'נקודת האמונה' של אתר נשי ובנות חב"ד, נחזור אל אותם ימים ונבחן מקרוב את יחסו המיוחד של הרבי, כמו גם, קטעי וידאו מהמעמד ומענות מופלאות היחידות מסוגן – שהתקבלו ממנו לאירוע.

    בזכות נשים צדקניות…

    תגיות: , ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    5 תגובות

    1. mina
      י״ד בסיון ה׳תשע״ד (12/06/2014) בשעה 0:36

      יישר כח לאתר על היוזמה!!
      מהמם! מחזק!

    2. יחי המלך!
      י״ב בסיון ה׳תשע״ד (10/06/2014) בשעה 23:20

      ממש יפה לשמוע את המקור…!

    3. rinape
      י״ב בסיון ה׳תשע״ד (10/06/2014) בשעה 18:18

      כמדומני שהרבנית סימה אשכנזי היתה הראשונה ש"העזה" להכריז "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" ברבים.
      אף שמעתי, שהיא אמרה, שלמחרת, בחלוקת דולרים, היא חששה מהתגובה של הרבי להכרזתה. התברר שחשש זה, היה לשוא, היות שהרבי דוקא עודד אותה על כך!
      אולי הרבי חיכה ל"נשים הצדקניות" יכריזו!

    4. יחי המלך המשיח
      י״ב בסיון ה׳תשע״ד (10/06/2014) בשעה 16:42

      יפה מאד!!!
      מחזק ומעורר. יישר כוח!

    5. תודה לך רבי!
      י״ב בסיון ה׳תשע״ד (10/06/2014) בשעה 15:23

      חזק!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.