• גולשת: ההקפדה על 'ייחוד' הופכת אותי לקיצונית?

    הגדלה

    הרופא פנה אלי פעם ואמר לי שאני בטח דתיה קיצונית, אחרת למה אני מקפידה כ"כ לסחוב איתי מישהי שתהיה איתי בכל פעם שאני באה? הנה, הוא אומר לי תראי את זאת וזאת וזאת שאת מכירה הן באות לבדן בלי שום בעיה! • גולשת כאובה ואכפתית משתפת את הגולשות בבעיה נפוצה אליה נחשפה • לקריאה

    סבלתי מבעיות שונות שנזקקו לטיפול ממושך אצל רופא פרטי. הטיפול נעשה בביתו. אני זוכרת את הפעם הראשונה שנסעתי לשם ובדרך חשבתי שאולי עלולה להיות בעיית ייחוד. מיד התקשרתי לבעלי והסתבר שבאמת צריך זהירות שם.
    הרופא מטפל  בביתו הפרטי בלי שום מזכירה או אחות. כשהגעתי לדירה ( אגב , עם ילדתי שהיא פחות מגיל 4 וזה לא פותר) הבנתי שגם להשאיר דלת פתוחה לא יועיל כיוון שנכנסים לחדר בתוך הבית ואף אחד לא יכול להפתיע ולבוא פתאום. התגברתי על המבוכה וביקשתי חלון פתוח. הייתי גם צריכה להסביר מה זה איסור ייחוד .. לא ממש נעים.
    אבל ידעתי שמה שצריך פשוט עושים, בלי נעים או לא נעים. כך גם המשכתי להיזהר כשקלטתי, לאחר מכן , שבעצם  החלון פונה אל  מקום שממנו אף אחד לא יכול לצפות בנו. התקשרתי לרב, למדתי שוב את ההלכות כדי להיות בטוחה שאיני עוברת על איסור חמור זה. המסקנה הייתה שהדרך היחידה שמתאפשרת היא להביא איתי בכל פעם ילד/ה מעל גיל 5 (עד 9 ). ואם זה בלילה אז זה יותר חמור וצריך להגיע עם חמותי או גיסתי וכו'.
    הרופא הזה היה מומחה ועזר לי רבות, אז באופן טבעי המלצתי עליו לעוד כמה חברות חב"דיות  שהיו זקוקות וכך הגיעו אליו עוד ועוד חברות חבד"יות שאני שלחתי.
    כמובן שהסברתי להן את המצב שהרופא הוא טוב מאוד רק שצריך להיזהר מייחוד.
    וכאן הגיעה ההפתעה הגדולה שכאבה לי מאוד מאוד … הרופא פנה אלי פעם ואמר לי שאני בטח דתיה קיצונית, אחרת למה אני מקפידה כ"כ לסחוב איתי מישהי שתהיה איתי בכל פעם שאני באה, הנה,הוא אומר לי תראי את זאת וזאת וזאת שאת מכירה הן באות לבדן בלי שום בעיה!!
    האמת  בתחילה ניסיתי לומר שאולי הן יודעות משהו שאני עדיין לא יודעת, למרות שכבר בדקתי את הנושא הייטב, אבל הן נשים חסידיות .. אז התקשרתי אל הרב שוב, ושאלתי  אולי יש איזה צד היתר שאינני יודעת ולצערי הסתבר שלא.
    הנושא הזה כואב לי מאוד , במיוחד שקיבלתי תגובה לעגנית מחברה על הקפדה זו שלפעמים עלתה במסירות גדולה ממש האם יתכן שבדיוק החברות האלה (שאינן קשורות אחת לשניה) נשים חסידיות, אינן מודעות לחומרה שבדבר??
    אם הן מקלות ראש בעניין (כי הרי אמרתי להן מראש) כנראה שישנן עוד נשים שצריך לעורר אותן להיזהר בזה מאוד  מאוד ולא רק ללמוד את ההלכות בזה אלא, גם ללמד את  ילדנו מגיל קטן.
    ויהי רצון שבזכות ההקפדה הנוספת בעניינים של צניעות  וקבלת החלטות טובות להוסיף ללמוד בהלכות הצניעות, נזכה לגאולה האמיתית והשלימה מיד ממש נאו!!

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    5 תגובות

    1. מיטל770
      כ״ו באדר א׳ ה׳תשע״ו (06/03/2016) בשעה 12:42

      חשוב מאוד להקפיד על זה. לפני ששמרתי תורה ומצוות עד הסוף פגשתי בהרבה רופאים חצופים שממש הרשו לעצמם להגיד דברים לא שייכים. מאוד כדאי להזהר. כשהייתי בת מדרשה, רופא מומחה אף אוזן גרון בבית חולים במהלך הבדיקה (שעלתה לי 800 ש"ח) הזמין אותי לצאת איתו.. הרגשתי ששילמתי על הטרדה. ***

      אני מכניסה לפעמים איתי את האישה שמחכה בתור אחרי או מבקשת ממי שהיתה לפניי אם יכולה להכנס איתי. אני רואה בזה ממש מבצועים.

      התורה מבקשת לשמור עלינו. ❤בשורות טובות.

    2. גולדי שאער
      כ״ז בטבת ה׳תשע״ה (18/01/2015) בשעה 22:07

      !!!!!!!!!

    3. נ.מ
      כ׳ בטבת ה׳תשע״ה (11/01/2015) בשעה 23:16

      יישר כח גדול!! אני משתדלת ללכת לרופאות ואם יש מורך ברופא גבר אז בליווי בעלי.. אבל בכל אופן עוררת וחיזקת! תודה רבה!

    4. פנינה
      כ׳ בטבת ה׳תשע״ה (11/01/2015) בשעה 19:24

      אחרי הכל זה בישבילנו הנשים פשוט שלא יקרו מיקרים לא נעימים וכל אלה שלא מקפידות הם מפסידות

    5. חני
      כ׳ בטבת ה׳תשע״ה (11/01/2015) בשעה 17:55

      יישר כח! כיף ומרגש לשמוע על נשים חזקות ! שבעז"ה נצליח בכך כולנו!

      ראוי לציין את הספור: פעם פנה חסיד אל הרבי ואמר לו שהוא רוצה להיות חסיד גדול של הרבי אז מה הוא יכול לעשות לשם כך? ענה לו הרבי שיקפיד על שולחן ערוך…

      בהצלחה ובגאווה לכולנו!:)

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.