• שליחה כותבת: האם לא 'התבלבלנו' מעט?

    הגדלה

    האמת היא שבהתחלה נסחפתי איתו בהתלהבות. לא ידעתי הרבה על אותו אומן – ידעתי רק שהוא כוכב ילדים מפורסם, קצת מבולבל, שלובש מכנסים מהראש וחולצה מהרגלים. בעיני רוחי כבר ראיתי את אלפי הילדים צועדים עם שלטים ביד ולבסוף מתיישבים בפארק העירוני לכנס ענק • במת הגולשות

    אני עומדת נבוכה אל מול המודעה אותה אני אמורה לייצג, שאלות רבות מנקרות במוחי- כמו סרט נע נוקבות ולא נותנות מנוח. האם זה מה שאני? את זה אני רוצה לייצג? עם איזה פנים אצעד מחר לחינוך ילדיי?

    אקדים ואומר. אנחנו זוג צעיר ובחסדי ה' זכינו להימנות על לגיונו של מלך. לפני כשנתיים יצאנו לשליחות בעיירת פיתוח נחמדה שלאחרונה הולכת וגדלה, כזוג שלוחים שירעננו ויסייעו לשליח הוותיק להגיע לכלל תושבי העיר.

    הפעילות פה היא מדהימה, גני חב"ד מצליחים, ביקורי בית מרוממים, שיעורים, כנסים, מסיבות ראש-חודש, ועיקר העיקרים אין ספור שיחות נפש עם נשים וצעירות מכל המגזרים.

    אבל בשבועות האחרונים, אני מרגישה קצת בוגדת. בוגדת בעצמי, בחינוך אותו קיבלתי, ובחינוך אותו ארצה להקנות לילדי. בוגדת בכל מה שהיה קדוש לי עד היום.

    הכול התחיל לפני חודשיים לערך, בעלי חזר הביתה בעיניים בורקות מאסיפה בבית חב"ד וסיפר לי שהשנה התהלוכה הולכת להיות משהו היסטורי, תהלוכה בעוצמה שהעיר עוד לא ראתה, לא יהיה ילד אחד שיישאר בבית. השנה אנחנו מביאים לתהלוכה את… (וכאן נקב בעלי בשמו של אחד מהאומנים המפורסמים בארץ).

    האמת היא שבהתחלה נסחפתי איתו בהתלהבות. לא ידעתי הרבה על אותו אומן – ידעתי רק שהוא כוכב ילדים מפורסם, קצת מבולבל, שלובש מכנסים מהראש וחולצה מהרגלים. בעיני רוחי כבר ראיתי את אלפי הילדים צועדים עם שלטים ביד ולבסוף מתיישבים בפארק העירוני לכנס ענק.

    אך התהייה, הגיעה בשבועות שלאחר מכן. "אה, ראיתי שאתם מביאים את… לתהלוכה" פנתה אלי אחת מהשכנות שלי "את זוכרת שסיפרתי לך על השטות שיוגב עשה, עם הספרים בספריה". הנהנתי בהסכמה "אז הוא ראה את זה בdvd  של … (ואתם בטח מנחשים בשם של מי היא נקבה) הוא בטח מה זה ישמח שאספר לו שהוא מגיע לתהלוכה".

    בנינו, לא בדיוק זכרתי מה יוגב הקטן שלה עשה, ועל איזה ספריה היא מדברת, אבל עצם הביטוי 'השטות שעשה יוגב' זה כבר מה שהדליק אצלי נורה אדומה. וכשבימים הבאים שמעתי משפטים כגון דא מעוד כמה נשים, נורה זו הפכה גם למהבהבת.

    האם זה הדרך שלנו למשוך ילדים לתהלוכות? האם לא איבדנו את הכיוון?

    אז כן, אני מסכימה עם כך שחייבים לשנות. אני לא טועה וחושבת שצריך להמשיך עם המסורת של התהלוכות הישנה. כשאנו היינו ילדים, עם פעלולן קטן וזוג אופנים- הינו מקבצים את כל ילדי העיר.

    אבל השאלה אם השינוי צריך להיות כל כך קיצוני, וכל כך מרחיק לכת.

    האם התועלת שנביא בכמות הילדים שישתתפו בתהלוכה בדרך זו, לא תפגע בסופו של דבר בקן הפרטי והחסידי שלנו.

    איזה תשובה אענה לילדי כשהם יבקשו ללכת להופעה שלו בעוד חודשיים, שזה לא מתאים לנו…    אז למה בתהלוכה, זה כן התאים לנו? אצל ילדים אין שחור ולבן.

    אני לא מתיימרת להציג דרך עבודה חדש- אבל אולי כדאי לשים את הדגש על מי שכן יכול להעביר את המסר שלנו. ולא חסרים כאלו. שלומי וסתם, רכבת המצוות, ומנחם שרון…

    נכון, הדור שלנו הוא דור יותר ויזואלי. דור שחייב ריגושים בצורה מוחשית וחזקה יותר אבל אף כוכב מפורסם, לא נולד כזה.. כולם טיפסו אט אט בדרגת החשיפה לציבור.

    אולי אם אנחנו נביא אותו לתהלוכה, אז הילדים שיגיעו (גם אם הם יהיו יותר מועטים) יהנו ממנו ויעבירו את ההכרות עמו הלאה.. כך שלאט לאט הוא יגדל ויתפרסם. אולי מיעוט זה יגרום להחדיר בכל ילדי ישראל יותר ערכים של תורה, ערכים של אהבה לזולת, נתינה והענקה. הערכים שבשבילם יצא הרבי ועודד את תהלוכות ל"ג בעומר…

    ואולי, רק אולי, נצליח לשנות את הדור הבא…

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    8 תגובות

    1. חני ברגר
      כ״ג באייר ה׳תשע״ה (12/05/2015) בשעה 23:15

      סליחה מכל מי שהגיב נגד השחקן שמשום מה לא רוצים להזכיר בשמו. האם ידוע לכן משהו על ההופעות האחרות שלו? לי ידוע שהוא מדבר ושר הרבה מאד על אהבת ישראל ואחדות וזה דבר שמסמל אותו. לדעתי דווקא אחד כזה שנמצא בתהלוכה יכול לחדור ללבבות הילדים שגם כך אוהבים אותו. ועל הדרך גם לקרב אותו בעצמו( שמעתי שלאחרונה התחיל לשמור שבת) לילדים שלנו זו הזדמנות מעולה לחנך ולהסביר שלכל יהודי יש חלק אלוקה ממעל ממש. וכל יהודי הוא יהלום. וגם אחד כזה. וגם ממנו יש מה ללמוד.(לנו המבוגרים נזכיר שעבודה על המידות ומצוות שבן אדם לחברו זה עבודה ששווה בין כל יהודי ויהודי בלי הבדל)ולמה לא נראה אותו בהופעה אחרת שלו? כי גם יהלום יכול להיות מלוכלך בבוץ. נתפלל שיחזור בתשובה שלימה. זו דרכה של חבד. ובטח ובטח בתהלוכה שתפקידה לאחד את העם. כמו ששרים בשיר התהלוכה. "כל אחד שונה אך כולם אחים"

    2. lewko
      כ״א באייר ה׳תשע״ה (10/05/2015) בשעה 11:55

      מסכימה איתך שבשנים האחרונות אנחנו יותר נותנים דגש על קירוב רחוקים מאשר על חינוך על טהרת הקודש גם באירועים האלו. באמת אפשר לבדוק תוכנית יותר חסידית או לשבת מראש עם זה שיעביר את הפעילות ולבקש ממנו שישלב מסר חסידי/יהודי. זכרי: זה נראה שאנחנו צריכים אותם אנשים כדי לאפשר להמון ילדים להגיע אבל גם הם צריכים אותנו לפרנסתם ולמוניטין שלהם.

    3. ד"ל
      י״ז באייר ה׳תשע״ה (06/05/2015) בשעה 19:36

      גם בפאראד אצל הרבי,
      חלק מתכנית התהלוכה היתה הופעה של טום וג'רי.
      בטוחני, שכל שליח/מוסד שהביא שחקן טלויזיה כזה או אחר,
      התייעץ קודם עם רבניו/ משפיעיו..

      • חיה
        כ״א באייר ה׳תשע״ה (10/05/2015) בשעה 12:11

        אני לא רוצה לכתוב את המילים "שטויות במיץ עגבניות",
        לכן רק אשאל: מהיכן המקור לעובדה שכתובה כאן בפשטות כל כך,
        "גם בפאראד אצל הרבי,
        חלק מתכנית התהלוכה היתה הופעה של טום וג'רי".
        ?!?!?!?!?!?!?!

      • נעמה
        כ״א באייר ה׳תשע״ה (10/05/2015) בשעה 22:49

        מה את סחה?! טום וג'רי.. הרבי בשיחה שלו הסביר למה מיקי מאוס, חמוד ככל שיהיה,הוא דמות שלא ראויה לייצג עולם ילדותי מול תינוקות רכים, אז טום וג'רי?
        בחיאאאאאאתתתתתתתת

      • ד"ל
        כ״ב באייר ה׳תשע״ה (11/05/2015) בשעה 9:04

        למרות חוסר החשק לענות.
        (בייחוד את למעלה, (חיה), יש דרך להגיב.
        אחפש לכן בע"ה מקור שנה מדויקת.

    4. פנינה
      י״ז באייר ה׳תשע״ה (06/05/2015) בשעה 18:29

      זה מאד נכון!
      ברור שאם יביאו כוכב מפורסם יבואו עוד המון ילדים. אבל מה בעצם הכוכב הזה יעשה להם יקלקל אותם, אז כל הילדים האלה שבאו לתהלוכה שזה המון ילדים הם בעצם מתקלקלים- לא מבחינה שזה תוכן לא מתאים מבחינה שאותו הכוכב אחרי זה הם יראו בטלוויזיה ושם אף אחד לא יגיד לו לדבר על אהבת ישראל וכו וכו
      שם הוא ידבר מה שהבאמי שלו יגיד ולא בהכרח שזה יהיה דברים כלכך טובים…
      באמת צריך להתחיל לעשות שינוי בדבר הזה וכן יש תהלוכות שאני מכירה שעושות הפנינג בלי כוכבים וזמרים ובובות וכל מיני שטויות וצריך לזכור שכדי שיהיה שינוי אז כל אחד צריך לשנות את עצמו וזה מתחיל באנשים בודדים שמשתנים …ואחר כך בעזרת ה' כולם אחריהם ורואים לזה הוכחה מיציאת מיצריים ברגע שנחשון קפץ כולם עשו אחריו….

    5. בת
      י״ז באייר ה׳תשע״ה (06/05/2015) בשעה 15:49

      צודקת ב100 אחוז גם לי יש את התחושה הזו

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.