• קראון הייטס: הלימודים בבית רבקה הושבתו

    4 | הצג גלריה

    בעוד כל מוסדות החינוך בקראון הייטס פתחו את שעריהם, רק מוסד החינוך בית רבקה נותר סגור, לאחר שהמנהלות החינוכיות הודיעו ישביתו את הלימודים עד שהמורות יקבלו את המשכורות שלא שולמו בשמונת החודשים האחרונים • מסתבר שאין זו הפעם הראשונה והרבי כבר התייחס בפירוט למצב כזה כשהתרחש לפני עשרים שנים • לסיפור המלא ולצילומי המענות

    בעוד כל מוסדות החינוך בקראון הייטס פתחו את שעריהם, רק מוסד החינוך בית רבקה נותר סגור, לאחר שהמנהלות החינוכיות הודיעו ישביתו את הלימודים עד שהמורות יקבלו את המשכורות שלא שולמו בשמונת החודשים האחרונים, וכן יגיעו להסדר כדי שלהבא המשכורות ישולמו בזמן. למעלה מאלף בנות נותרו בבתיהן, כאשר ההורים אובדי עצות.

    מסתבר שאין זאת הפעם הראשונה, וכבר היו דברים מעולם. זה היה לפני למעלה מעשרים שנה, מוסד החינוך המפואר 'בית רבקה' בשכונת קראון הייטס נקלע לקשיים שעיכבו את תשלום המשכורות במספר חודשים. המנהלות החינוכיות כתבו לרבי וזכו למענה כי עליהם להתאסף יחד עם ההנהלה הגשמית.

    בהמשך לכך הם אכן התאספו וחברי אגו"ח (שקיבלו אחריות על המוסד מ'מרכז לעינינ חינוך' הממונה הרשמי) הודיעו כי יטפלו בענין. הזמן עבר וכאשר לא נפתרה הבעיה הם כתבו שוב לרבי על הפרשייה הכואבת. המענה היה:

    מכאן ולהבא בכל ענינים כהנ"ל לפי פסק דין רבני השכונה.

    למרבה הצער, סירבו המנהלים לעשות כהוראתו הברורה של הרבי והותירו את כל סמכויות המוסד בידיהם, דבר שגורם בעיות עד לימינו אלו. במכתב נוסף, שנכתב בשפה האנגלית, כותבות שוב המנהלות חינוכיות (שעדיין מנהלות כיום את המוסד) מכתב לרבי ובו הם מספרות כי למרות כל הישיבות וכו', לא נפעל דבר ומנהלי המוסד עדיין לא שילמו את משכורתיהם ולמרות שפנו לרבני השכונה, עדיין לא נפתרו הבעיות. בסיום המכתב הם כותבות:

    בתור הנהלה הרוחנית האחראית לחינוך של 1100 תלמידות כן תרבנה, האם יש עוד משהו שאנחנו יכולות לעשות כדי למנוע את הרס המוסד. ועל כך זכו למענה:

    ?! היפך המודגש בש"ק האחרון דבר המשנה: הפך בה כו' דכולה בה (באם לא היו בהתוועדות ישאלו) ידרשו פס"ד בכתב מרבני השכונה שי' כפשוט בשו"ע

    08-09-2016-12-46-45-01

    08-09-2016-12-46-47-02

    08-09-2016-12-46-49-03

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.