• הום סטיילינג: כללי זהב לתכנון ועיצוב נכון של הסלון

    הגדלה

    הסלון הוא החלל המרכזי בבית. הוא מרכז העניינים, המקום בו הכול קורה; נמצא שם את פינת הישיבה והספות, את שולחן האוכל המרכזי, את איזור הספרייה עמוסת הספרים ולעיתים ניתן למצוא גם את שלחן פינת האוכל שגובל במטבח. כיצד גורמים לכל הנתונים האלו להצטרף לכדי חדר משפחתי, אינטימי, מעוצב ואסתטי? • מינדי ויזל - מעצבת פנים, מגישה טור קבוע באתר • לקריאה

    בס"ד

    כמה כללי זהב לתכנון ועיצוב נכון של הסלון

     

    הסלון הוא החלל המרכזי בבית. הוא מרכז העניינים, המקום בו הכול קורה; נמצא שם את פינת הישיבה והספות, את שולחן האוכל המרכזי, את איזור הספרייה עמוסת הספרים ולעיתים ניתן למצוא גם את שלחן פינת האוכל שגובל במטבח. כיצד גורמים לכל הנתונים האלו להצטרף לכדי חדר משפחתי, אינטימי, מעוצב ואסתטי?    

     

    הפעם הכנתי עבורכם כמה כללים פשוטים וחשובים לחלל המרכזי של הבית:

     

    הגדירו את האזורים השונים של הסלון

    הסלון הוא החלל המרכזי בבית. הוא מרכז העניינים, המקום בו הכול קורה; נמצא שם את פינת הישיבה והספות, את שולחן האוכל המרכזי, את איזור הספרייה עמוסת הספרים ולעיתים ניתן למצוא גם את שלחן פינת האוכל שגובל במטבח.

    דווקא משום כך חשוב להגדיר את האזורים השונים על מנת ליצור סדר וארגון בחלל. תיחום ניתן לייצר בעזרת שטיח גדול, גופי תאורה, קיר בצבע שונה או אלמנט מעניין בתקרה. תחימה חכמה ונכונה של האזורים תייצר מראה מאורגן ולא בליל פונקציות הגולשות אחת אל עבר השנייה…

     

    תכננו נכון את המרחב

    חשוב לתכנן את החלל באופן שייצור תחושה אוורירית ופתוחה. הקפידו למקם את פינת הישיבה באופן שלא תפנה את גבה כלפי איזור הכניסה על מנת שלא לחסום את שדה הראיה. תכננו את המעברים באופן נוח והקפידו על מינימום של 60 ס"מ בין רהיט לרהיט.

    בחללים קטנים העדיפו אזור מרכזי אחד גדול על פני כמה אזורים קטנים על מנת לחסוך במעברים. ריבוי מעברים יוצר תחושת צפיפות בחלל.

     

    השקיעו מחשבה בבחירת גופי התאורה

    התאימו גוף תאורה ייעודי לכל פונקציה בחלל. אל תסתפקו בגוף תאורה מרכזי אחד גם אם הוא מספק תאורה מספקת. גופי תאורה נפרדים ייצרו עבורכם הפרדה ויזואלית בין הפונקציות וגם ייתנו לכם את האפשרות לשלוט ולהתאים את אופי התאורה לסיטואציה (שלחן שבת משפחתי או ערב זוגי…) אני אוהבת לבחור בסגנון אחיד לכל גופי התאורה בחלל, על מנת ליצור מראה אחיד ונקי. גם אם השתמשתי בגופי תאורה שונים: על הקיר, על התקרה או על הרצפה- תמיד אקפיד על התאמה מבחינת סגנון וצורניות. (הכוונה היא לא ל"סט" של גופי תאורה זהים, אלא להתאמה סגנונית ביניהם)

     

    רכשו את הרהיטים בחכמה!

    כשאני מלווה לקוחות לאולם תצוגה על מנת לבחור את הריהוט לבית, אני תמיד צריכה למקד אותם ולהצביע על הרהיטים שיתאימו בצורה מושלמת בסופו של דבר לבית שלהם.  אולם התצוגה רחב וגבוה במיוחד (בסביבות 4 מטר) ומייצר תחושה אחרת לגמרי לגבי הפורפורציה של הריהוט.(גובה ממוצע בדירות היום הוא: 2.65)  שימו לב: גם ספה שנראית מדהים באולם התצוגה יכולה להיראות מגושמת ובלתי מתאימה לחלל. כך נכון לגבי כל סוגי הרהיטים וגופי התאורה. חשוב להגיע עם תכנית מדוייקת ולא להתפתות לרכוש משהו, רק כי הוא נראה מצוין בחלל בגובה 4 מטר…

     

    הקפידו על יצירת אזור מבואה נפרד

    גם בדירות בהן לא ניתן לתכנן אזור מבואה נפרד, חשוב לייצר אותו! אנחנו תמיד חוזרים הביתה עם מכתבים מתיבת הדואר, מפתחות, תיקים, מעילים וכו'. אם לא נייצר לעצמינו מקום מסודר בו נניח את כל השלל הזה, נמצא אותו מפוזר אחר כבוד בסלון. הניחו סמוך לדלת שידה מתאימה בגודל ובסגנון, ניתן להניח טפט מאחוריה ולייצר איזור נפרד בו נניח את כל השלל לפני הכניסה הביתה.

     

    ייצרו אינטרקציה נוחה עם המטבח

    כיום מתוכננות רוב הדירות כך שהסלון והמטבח חופפים או לגמרי מחוברים. נקודה זו מהווה יתרון מבחינת תחושת המרחב וניצול המקום, אך יכולה להוות גם חיסרון למי שאינו אוהב את הצירוף הזה. בכל מקרה אם רוצים (ורצוי..) ניתן ליצור הפרדה בין החללים על ידי קיר נמוך, בר או פינת אוכל. ניתן לעשות זאת בצורה חכמה ולהשתמש בבר למשל באופן דו כיווני, כאשר בכיוון הסלון הוא משמש כספריה ומכיוון המטבח הוא פינת אוכל.

     

    עד כאן להיום… מקווה שהפקתן תועלת.

     

    אשמח אם תשתפנה אותי בלבטים שיש לכן בנוגע לתכנון ועיצוב הבית או שתעלינה נושאים שמעניין אתכן לשמוע עליהם..

     

    אם אתן בדיוק לפני תהליך של שיפוץ, אשמח להגיע אליכן לפגישת ייעוץ חינם!

    מעוניינות לקרוא עוד על עיצוב הבית? כנסנה לאתר שלי: www.mindyvizel.com

     

    שלכן,

    מינדי ויזל- מעצבת פנים

    052-7632491

    www.mindyvizel.com

    [email protected]

     

     

    תגיות: ,

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.