• 4 טיפים: איך לטפל בפרחים כמו מקצוענים?

    הגדלה

    לרגל חג השבועות, קבלו ארבעה טיפים: איך לטפל בפרחים כמו מקצוענים כך שהם יישארו רעננים ויפים לאורך זמן? • באדיבות מגזין הנשים לנשי ובנות חב"ד 'עטרת חיה' • לקריאה

    1. שמרו אותם במקום קריר

    אפילו כמה דקות של התחממות יתר עלולות להחמיר את מצבם של הפרחים החתוכים. הציבו אותם הרחק ממקורות חום, ואם אתם אמורים לקשט איתם רק למחרת, אחסנו אותם במקרר למשך הלילה. רק הרחיקו אותם מפירות וירקות שמשחררים גז המזיק לפרחים.

    2. עצבו זר מגוון

    באופן טבעי, פרחים מסוימים יחזיקו מעמד זמן ארוך יותר מאחרים. כשאתם מעצבים זר, שימו דגש על גיוון רחב. לדוגמה, חרציות וחמניות יכולות להישאר רעננות עד 10 ימים ואפילו ורדים וחבצלות יכולות להחזיק שבוע אם הן מטופלות כראוי. פרחים עם ניחוחות חזקים, כמו אירוסים וגרדניות, מכילים יותר שמנים, ולכן ינבלו מהר יותר.

    3. חתכו אותם נכון

    חיידקים גורמים לפרחים לנבול מהר יותר. הם מצטברים במים, חודרים לפרח דרך הגבעול וחוסמים את נתיב הכניסה של המים. חתכו את קצה הגבעול בזווית אלכסונית, מה שייצור שטח כניסה גדול יותר עבור המים, ובכל יום או יומיים שטפו את האגרטל והחליפו למים נקיים בטמפרטורת החדר.

    4. סייעו להם "להיפתח"

    רכשתם פרחים טריים, אך הם מסרבים להיפתח ונותרים סגורים וביישניים? חתכו את קצה הגבעול בזווית ישרה (אחר כך תוכלו להפוך אותה לאלכסונית), מלאו אגרטל זמני במים חמים ואת האגרטל בו התכוונתם להציב את הפרחים, מלאו במים קרים. הניחו את הפרחים במים החמים, המתינו 2 דקות, והעבירו אותם למים הקרים. תוך 20 דקות הפרחים יהיו לכם פרחים יפים במלוא פריחתם.

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.