• סוכריה לשבת: קנאה בין אחים ובתוך המשפחה

    אילוסטרציה. צילום אודליה ש
    הגדלה

    מזל טוב! ביתי חוגגת 5 שנים. כשבני בכורי, בן ה-6, ראה את הבלון ההליום הגדול בצורת 5 ואת העוגה הכושית העגולה מצופת קרם שוקולד, הוא לא ידע את נפשו, והתמרמר כולו שגם הוא רוצה כזאת חגיגה. אני הרגעתי אותו, ואמרתי לו: "אני רואה שקשה לך שקנינו הפתעות יום הולדת לאחותך, אני מרגישה שזה גורם לך לקנא, במשפחה שלנו כל אחד מקבל את מה שהוא צריך לקבל ולא מה שהשני קיבל" • לטור המלא

    סוכריה חינוכית לשבת – פרשת קרח

    מאת מנחת הורים חיה גילר, בוגרת מרכז י.נ.ר

    מזל טוב! ביתי חוגגת 5 שנים. כשבני בכורי, בן ה-6, ראה את הבלון ההליום הגדול בצורת 5 ואת העוגה הכושית העגולה מצופת קרם שוקולד, הוא לא ידע את נפשו, והתמרמר כולו שגם הוא רוצה כזאת חגיגה. אני הרגעתי אותו, ואמרתי לו: "אני רואה שקשה לך שקנינו הפתעות יום הולדת לאחותך, אני מרגישה שזה גורם לך לקנא, במשפחה שלנו כל אחד מקבל את מה שהוא צריך לקבל ולא מה שהשני קיבל", ואז הצעתי לו שיעזור לי לתלות את הבלונים ולקשט את העוגה במומחיות כמו שרק הוא יודע לעשות. הוא כמובן נרתם לעזרה בשמחה.

    פרשתנו מספרת על מחלוקת קורח ועדתו נגד משה רבינו. קרח תבע שוויון מוחלט בין כל בני ישראל, הוא רצה שתהייה אחדות מושלמת בין כל חלקי העם. הוא לא הבין שההפך הוא הנכון, לכל נברא תפקיד מיוחד, והוא נברא על פי התפקיד שעליו הוא ממלא, ודווקא כאשר הוא שומר על צרכיו ועל תכונותיו המיוחדות לו הוא יגיע לשלמות ייעודו.

    כך גם בתא המשפחתי שלנו, לכל אחד הרצונות שלו, הצרכים שלו והכוחות שניחן בהם, אם נפעל בנחישות ללא רגשות אשמה, ונסביר לילדים שכל אחד מקבל את מה שהוא צריך ולא מה שהשני קיבל, נבליט את הייחודיות שלהם וכך הם יגיעו למיצוי כל הכוחות והכישרונות שלהם.

    (מבוסס על לקוטי שיחות כרך י"ח עמוד 202, קורות בתינו של רחל ארבוס)

    להרצאות, סדנאות וייעוץ אישי: 054-9404776
    לקבלת ה'סוכריה'🍬 ישירות לנייד שלחו הודעה למספר הנ"ל

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.