• להיות מחוברת • טור אישי לג' תמוז

    הגדלה

    מחובר/ת, וי אפור, שניים כחולים, נראתה לאחרונה ב... - מונחים שמכירה כל אחת שברשותה אפליקציית הוואטסאפ. את קובעת הגדרות ברורות: מי יכולה לראות שאני מחוברת, מתי ועד כמה. אצל חלקנו זה אפילו לפי מצב רוח נתון, קצת פרטיות בתוך עידן חטטני במיוחד בו אנחנו מרצוננו מאפשרים לסובבים אותנו לדעת מה קורה איתנו בכל רגע ורגע ממש. גם אם הציבור הרחב לא בדיוק מעוניין בכך • טורה הפופולארי של שמחה קוסאשוילי, באדיבות 'עטרת חיה' • לקריאה

    מחובר/ת, וי אפור, שניים כחולים, נראתה לאחרונה ב… – מונחים שמכירה כל אחת שברשותה אפליקציית הוואטסאפ (שלא כעת נדון על תועלתה או חסרונותיה, בשניהם יש בהחלט מה לפרט).

    את קובעת הגדרות ברורות: מי יכולה לראות שאני מחוברת, מתי ועד כמה. אצל חלקנו זה אפילו לפי מצב רוח נתון, קצת פרטיות בתוך עידן חטטני במיוחד בו אנחנו מרצוננו מאפשרים לסובבים אותנו לדעת מה קורה איתנו בכל רגע ורגע ממש. גם אם הציבור הרחב לא בדיוק מעוניין בכך (כן, זה בהחלט רמז דק).

    לראות ולהיראות. מושג שבדרך כל אנו משתמשות בו כדי לתאר את הנסיעה לרבי, חצרות קודשנו, 'בית רבינו שבבבל'. מצד אחד לחוש בקדושה, לחזות בהתרוממות הרוח של ממש, אך בד בבד לזכור שבאנו גם להעניק מלוא חופניים נחת רוח למשלח, לאבא הכי טוב וגדול שיש, לאבא שלי, שלך, שלנו.

    לראות ולהיראות. ג' תמוז ה'תשנ"ד. נראה לאחרונה…בלי פרשנויות. בלי דעות. בלי רעיונות. כמו שרק אנחנו הנשים יכולות, נתמקד בנקודה האמיתית. אנחנו כבר עשרים ושלוש שנים מחכות לראותו. בכל יום. בכל רגע. גם אם התמהמה, גם אם לא מובן, גם אם זה לא בדיוק מסתדר עם מציאות העולם – זה לא מעניין אותנו. כי להרפות זו לא אופציה. הרבי הבטיח והרבי יקיים! אבל…
    בלי אבל. לא הכל אני חייבת להבין. ובכלל, לא הכל אני יכולה להבין. וזה הניסיון: להמשיך, בלי לדעת כמה זמן, באמונה וביטחון אמיתיים שברגע זה ממש הרבי מתגלה ומעניק לנו גאולה כללית הכוללת גאולות פרטיות רבות כל כך, ועליי מוטלת הזכות (וכמובן, גם החובה) לדאוג שזה יקרה רגע אחד קודם.

    קשר רבי–חסידה, אב וילדה כוללים בתוכם נקודות רבות של השקה, של חיבור פנימי בלתי ניתן לערעור. שם, אין אופציה לבטל את ה'נראתה לאחרונה', זה מורגש אצל שני הצדדים בהתאמה נפלאה. את מרגישה בנוכחותו, והוא בנוכחותך. 'מורח ודאין'. יודע בצורה המדויקת ביותר היכן את מונחת, מהן משאלות לבך הגלויות והכמוסות ועד כמה את רוצה וחפצה בהתגלות באמת.

    אל תחששי. הרבי יודע שמתחת לכל השכבות את חפצה בהתגלות, רק שלא תמיד זה קל, ברור וידוע. בעצם, זה כן ידוע. כולנו יודעות מה עלינו לעשות כדי להתקדם. וגם אם לא, בדיוק עבור זה יש לנו משפיעה שתכוון ותיתן את נקודות האור המכוונות לדרך העולה בית ה', את כבל החיבור לנשיא הדור במלוא העוצמה, בחיות ובשמחה.

    את מחוברת למקור האנרגיה הכי גדול עלי אדמות. הוא כאן איתנו, מחזק, מחיה ועוטף באינסוף של אהבה, קבלה וכוח.

    ג' תמוז ה'תשע"ז. לא מסתפקת רק בנראה לאחרונה ב…רוצה גם לעשות. לראות. לחזות במחובר. נאו עכשיו, בבית המקדש!

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.