• קחו סוכריה: שמאל דוחה או ימין מקרבת?

    הגדלה

    "שמעתי סיפור מדהים מהרב נדב כהן: אבא שהיה צריך להיכנס ליחידות עם בנו אצל הרבי, ידע שכשאר הם יבואו לרבי, הרבי ישאל את הבן שאלות על המשנה או הגמרא שהילד למד באותו עת. ולכן חודש לפני לחץ על בנו שילמד את החומר, שהבן שלו לא יעשה לו 'בושות'" • טור חינוך מאת חיה גילרלקריאה

    מאת: מנחת הורים חיה גילר, בוגרת מרכז ינר

    שמעתי סיפור מדהים מהרב נדב כהן: אבא שהיה צריך להיכנס ליחידות עם בנו אצל הרבי, ידע שכשאר הם יבואו לרבי,  הרבי ישאל את הבן שאלות על המשנה או הגמרא שהילד למד באותו עת. ולכן חודש לפני לחץ על בנו שילמד את החומר, שהבן שלו לא יעשה לו 'בושות'. הבן לא למד, והאבא המשיך ללחוץ עליו והדבר כמובן לא הועיל, אלא להפך.

    שעת היחידות הגיעה,  האבא והבן נכנסים לרבי, וראו איזה פלא,  הרבי שאל את הילד שאלה, שבדיוק את התשובה עליה הילד ידע. הרבי עודד ואמר לילד: 'ישר כוח'!

    פרשת השבוע מטות נפתחת בדיני הנדרים. אדם שזקוק לנדרים, על מנת לפרוש מדברים מותרים שעלולים להורידו ממעלתו הרוחנית, אינו עושה זאת תוך כדי הדגשת השלילה שבהם, אלא להפך- על ידי הנדר הוא עושה אותם כקרבן קדוש, שמשום קדושתו אסור להשתמש בו.

    רעיון חשוב זה מתבטא אף בחינוך ילדינו ובכלל, כאשר אנו רואים ילד שהתנהגותו אינה בכיוון הרצוי, הדרך לגשת אליו אינה על ידי 'שמאל דוחה'-  על ידי גערות,  צעקות ואיומים בעונשים וכו', אלא דווקא בגישה של 'ימין מקרבת'- מתוך אהבה, קירוב לבבות והדגשת המעלות שבו, ומימלא הוא יתנער מהדברים השליליים ויגלה את הטוב האמיתי הטמון בו.

    (מבוסס על ספר השיחות תשמ"ח כרך ב', עמוד 553)

    להרצאות, סדנאות וייעוץ אישי: 054-9404776

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.