• פאה או ספר תורה, מה דעתכן?

    הגדלה

    לו יש בידכן סכום כסף, ובפניכן עומדת הבחירה: להשקיע אותו ברכישת ספר תורה, או להשתמש בו לקניית פאה - במה תבחרו? נשמע מוזר? אולי. אך כך החל סיפורה של הגברת ש. גרינברג מכפר חב"ד • לקריאה

    מזה מספר שנים ביקשה הגב' שרה גרינברג להקדיש סכום כסף להנצחת זכרו של קרוב משפחתה, הת' אריה צבי ע"ה בן ר' אהרון ומרת שיינא פייגא.

    בעיניה, כתיבת ספר תורה ותרומתו לבית כנסת, נראתה דרך ההנצחה הטובה ביותר לעילוי נשמת הנפטר. אך כשכתבה על התוכנית לרבי, והכניסה את המכתב בכרך אגרות הקודש של הרבי, נכונה לה הפתעה: "בנוגע לשאלתו האם… או להשתמש בכסף לקניית ספר תורה. לדעתי צריך הוא לתת את הכסף לקרן גמילות חסדים, שאז ברוב המקרים הכסף נשאר בשלמותו… וזה משמש זכות נצחית לנותן הכסף…" (אגרות קודש כרך ח' עמ' רל"ד)

    במכתב נוסף שכתבה לרבי, קיבלה הגב' גרינברג באגרות הקודש, בהשגחה פרטית, את המענה הבא, שנשלח בזמנו לרב שניאור זלמן גורליק, רבו של כפר חב"ד:

    "מצער אותי ביותר מה שכנראה עניין השייטלין (פארוק- פאות) נעשית הזזה בזעיר אנפין… ומה שכותב אודות דוחק המצב כו' וכו', הנה האמנם אי אפשר היה להשיג הלוואות בקופות בגמ"ח של אנ"ש…"(אגרות קודש כרך י' עמ' ר"ד)

    עם תשובות ברורות אלו, יצאה הגב' גרינברג לדרך, ויסדה את קרן "אפש"ר". מול עיניה עמדה המטרה – להקל מעל נשות כפר חב"ד את הנטל הכלכלי הכרוך ברכישת פאה חדשה. הוחלט על סכום מקסימלי להלוואה בתנאי גמ"ח, אשר יוחזר בתשלומים נוחים. צ'ופר מיוחד יינתן לכל לקוחה בקרן, שתעמוד בהחזר התשלומים במועד: התשלום האחרון יהפוך למענק!

    עוד הוחלט כי קרן אפש"ר תסייע ברכישת פאה קצרה בלבד, המתאימה לכללי הצניעות כפי שנקבע בתקנון רבני חב"ד – פאה באורך הכתפיים. הלקוחה תחתום על התחייבות לעמידה בתנאי הקרן, ומשם ועד לפאה חדשה ומחמיאה – הדרך קצרה מתמיד!

    עם פרסום הפרטים הראשונים, החלו לזרום פניות טלפוניות רבות לאחראיות על הקרן. בין הפונות, גם פאניות שביקשו להצטרף למיזם, ומציעות הנחה נוספת ללקוחות שתגענה לרכוש אצלן פאה דרך קרן אפש"ר. פאניות נוספות המעוניינות בשיתוף פעולה עם קרן אפש"ר, מוזמנות ליצור קשר עם הנהלת הקרן, ולטובת נשים רבות, להפוך את הדרך לפאה לקצרה עוד יותר…

    לפניות לקרן:
    ציפי- 053-2329443
    רוחי- 050-7921770
    או בדואר אלקטרוני: [email protected]

    לתשומת לב: הקרן מיועדת לנשות כפר חב"ד בלבד.

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.