• ליצור תקשורת נכונה עם הילדים

    הגדלה

    למחרת, יום שישי, ערב שבת, בנינו מענדי הלך לבית הספר עם שאר אחיותיו, בשעה 12 בדיוק, ארוחת הצהריים מוכנה על השולחן, ואני שומעת את הילדים עולים בריצה במדרגות. פותחים את הדלת בצהלה, ומענדי רץ אלי בקריאת שמחה "איזו השגחה פרטית, זכיתי היום בצל"ש מנהל על תפילה חסידית!! אחרי שכתבנו אתמול לרבי, התאמצתי במיוחד בתפילה והנה בדיוק היום זכיתי בצל"ש מנהל" • חיה גילר בטור חינוכי • לקריאה

    אתמול אחרי שהשכבתי את הילדים הקטנים, שוחחתי עם בני הבכור בן ה7 שיחת נפש ובה הוא גילה לי כל מיני דברים שקשים לו בחיי היומיום. ואז הציע לכתוב לרבי ולבקש ברכה מהרבי שיעזור לו להתגבר בעניינים שלו.

    הוא לקח דף חלק ועט מהקלמר שלו והתחיל לכתוב בהנחייתי את נוסח הפ"נ. זה היה מאוד מרגש, לראות את התמימות ואת האמונה הפשוטה שלו.
    הוא סבר שעליו להתחיל בבשורה טובה לרבי כדי לגרום נחת לרבי (כך שמע פעם מאחד המלמדים), ואח"כ החל לשתף בקשייו.

    אחד הקשיים שלו היה הקושי בלהתפלל. וכך לשונו:
    הרבי-קשה-לי-להתפלל. אני-מבקש-ברכה-שיהיה-לי-קל-בתפילה.
    אמר יחי אדוננו, חשב על הרבי, ואז פתח את האגרות קודש, לצערו לא קיבל תשובה ברורה על עניין התפילה, בני מענדי היה קצת מאוכזב, הוא ממש רצה ברכה בעניין. אני חיזקתי אותו ואמרתי שכל שלשת המכתבים שיצאו לו מסתיימים "בברכת בשורות טובות", ושהרבי בטח שמע אותך וישלח לך כוחות להתגבר ועוד השבוע תראה הקלה בעז"ה.

    למחרת, יום שישי, ערב שבת, בנינו מענדי הלך לבית הספר עם שאר אחיותיו, בשעה 12 בדיוק, ארוחת הצהריים מוכנה על השולחן, ואני שומעת את הילדים עולים בריצה במדרגות. פותחים את הדלת בצהלה, ומענדי רץ אלי בקריאת שמחה "איזו השגחה פרטית, זכיתי היום בצל"ש מנהל על תפילה חסידית!! אחרי שכתבנו אתמול לרבי, התאמצתי במיוחד בתפילה והנה בדיוק היום זכיתי בצל"ש מנהל". אני נדהמתי לראות, על הצל"ש מתנוססת תמונה גדולה של הרבי מחייך ולצד זה הכיתוב "לתלמיד היקר מנחם מענדל גילר על הצטיינותך בתפילה חסידית". התרגשתי ביחד עם בני, "תראה הרבי שמע אותך ומעריך את השתדלותך ושלח לך חיזוק!!"

    הרבי נמצא תמיד איתנו,  שומע אותנו ושולח לנו אותות וסימנים,  לנו נותר רק להתקשר אליו ולפקוח את העניים וכך נתחזק ונצליח!!

    ובפן החינוכי, ישנם מסרים סמויים בסיפור זה, שחשוב שנאמץ אותם בחיי היומיום:

    שעת איכות עם הילד
    שיתוף והתייעצות
    הכרת הילד בחסרונות עצמו
    בקשת עזרה
    התקשרות לנשיא הדור
    אמונה שהכל בהשגחתו יתברך …

    רוב נחת חסידי!

    חיה גילר- מרצה,  מנחת הורים ועוסקת בחינוך מיוחד.
    חדש!! הרצאה מרתקת בנושא "חינוך בדור הגאולה", לפרטים והזמנות: 054-9404776

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.