• בייבי סיטר: מתי, איך ומי? • שו"ת חינוך

    הגדלה

    יש לי שלושה ילדים ברוך השם. מידי פעם, כשאני יוצאת בערב לשיעור, חתונה וכד' אני מזמינה בייבי סיטר. אשמח לקבל הכוונה כללית בהקשר לבייבי סיטר • שו"ת חינוך מאת הרב נתניאל זיס • לקריאה

    מאת: הרב נתניאל זיס

    שאלה:

    יש לי שלושה ילדים ברוך השם. מידי פעם, כשאני יוצאת בערב לשיעור, חתונה וכד' אני מזמינה בייבי סיטר. אשמח לקבל הכוונה כללית בהקשר לבייבי סיטר, תודה רבה.

    מענה:

    רקע: 'בייבי סיטר' נועדה כדי לאפשר לנו ההורים, לצאת מהבית, לנשום אוויר, למלא מצברים, ללכת לשמחות וכו'.

    ה'בייבי סיטר', היא סוגיה רחבה. בתשובה זו ניגע רק בכמה נקודות אחדות מהותיות:

    1] מתי' בייבי סיטר': ככלל, עדיף מה שפחות להביא לבית בייבי סיטר. יש לכך כמה סיבות, אך הסיבה העיקרית היא, אין תחליף להורים. השם נתן את הילדים האלה לנו. הם שלנו ובאחריותינו.

    אנחנו – ההורים – נשגיח עליהם הכי טוב ונעניק להם אהבה באופן הכי טוב. בדומה לחפץ יקר ערך שקבלנו בירושה מהסבא, לא נרצה להעביר חפץ זה לאף אדם. בדיוק כך (ואף יותר מכך) לא נביא בייבי סיטר בקלות, רק במצב של חוסר ברירה אמיתי.

    2] איך 'בייבי סיטר': במידה ונקלענו למצב של חוסר ברירה, נזכור את הכלל; כמה שיותר נוכחות של ההורים בבית וכמה שפחות בייבי סיטר בבית.

    ולכן: א] נעשה מאמץ להישאר עם הילדים כמה שיותר זמן ולהביא את הבייבי סיטר לכמה שפחות זמן. ב] נעשה מאמץ להביא בייבי סיטר לאחר שהילדים נרדמים (לפחות הילדים הקטנים).

    3] מי 'בייבי סיטר': הכלל הוא: אין מובן מאליו. גם אם היא מגיעה ממשפחה טובה וחסידית וכו', יש לוודא: שהבייבי סיטר בעלת יראת שמים, צנועה, עם רגש עדין וחסידי. בייבי סיטר נחשבת כדמות חינוכית בעיני הילדים ולכן יש לוודא ולבדוק היטיב, שהיא אכן דוגמה חסידית לילדינו.

    בנוסף (לכך שאנחנו מבהירים לבייבי סיטר את הכללים בבית – זמן הארוחה, זמן השינה וכו') –

    יש לוודא;א] שהמכשיר הסלולרי שלה מסונן, ובכל אופן שלא תתעסק עם המכשיר (גלישה, וואצאפ) ליד הילדים.  ב] שלא תראה סרטונים לילדים מהסמארטפון, או מהמחשב בבית, אלא רק סרטים שאותם אשרנו מראש.

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    3 תגובות

    1. אחת שמחכה להתגלות
      כ״ג במרחשוון ה׳תשע״ח (12/11/2017) בשעה 19:18

      והתיחסו גם אתם אליה 🙂 היא עשתה מאמץ להגיע אלכם:) 🙂

    2. אחת שמחכה להתגלות
      כ״ג במרחשוון ה׳תשע״ח (12/11/2017) בשעה 19:17

      שימו לב שהבייבי סיטר יודעת לטפל בילדים ולהתיחס אליהם!!

    3. מחכה לגאולה!!
      כ״ב במרחשוון ה׳תשע״ח (11/11/2017) בשעה 22:27

      וגם חשוב מאד לבדוק שאין בעיות של ייחוד.

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.