• כנס 'שלושים' לשליחה מרת חנה סגל ע"ה

    52 | הצג גלריה

    כאלף נשים השתתפו בכנס האדיר והמרומם 30 לפטירתה של הרבנית השליחה הצדקנית מרת חנה ע"ה סגל משכונת נעורים ראשון לציון • את כנס האחדות, השלושים של חני, אין מצב שאני מפסידה! • לדיווח ותמונות

    מאת: חוי לידר שליחה בראשל״צ

    כאלף נשים השתתפו בכנס האדיר והמרומם 30 לפטירתה של הרבנית השליחה הצדקנית מרת חנה ע"ה סגל משכונת נעורים ראשון לציון.

    את כנס האחדות, השלושים של חני, אין מצב שאני מפסידה! ארזתי את מטלטלינו במהירות משבת שבע ברכות של אחייניתי שבביתר, והודעתי לאחותי שאנחנו עוזבים…

    כל הדרך חשבתי על ההלוויה הכי ארוכה בעולם שהייתה לך..למעלה משבעים שעות שהעולם עצר מלכת. עיני וליבות כולם, אנשים נשים וטף היו איתך.שמצבך אנוש, שמעתי כשהייתי בחניית בינים במוסקבה, בדרך לבית חיינו,את הטיסה הזו לא אשכח לעולם..- החמצן – נגמר לי, צוות המטוס טיפל בי כבתינוקת..הגעתי לבית חיינו..ואז קיבלנו את הבשורה המרה.. סרבנו להאמין… שהגרוע מכל קרה, וחיכינו ללוות אותך ב770 בדרכך האחרונה.

    בשעה 16:00  אמרו לנו… אבל חיכינו וחיכינו שהסערה ביוסטון תפסיק, אבל היא לא הפסיקה… השמיים סערו… ואת כדרכך בקודש, טיהרת את האוירה בשקט שלך…שש שעות חיכינו לך..ואז נפגשנו,  שתי שליחות מראשון לציון נפגשות בבית המשלח… הדבר הכי הגיוני בעולם… והכי לא…זה היה קצר ומפלח…רציתי להיות איתך עוד..אבל את המשכת במסעך לטיהור העולם..לראשון לציון מקום שליחותך לצפת – עיר הולדתך… ואנחנו איתך… ועם משפחתך האהובה…

    חני, את יודעת? הפכת אותנו למשפחה אחת גדולה, בהסתלקותך, ציווית לנו את החיים! אחדות! את חני, הכי פרטית בעולם, פתחת לנו חלונות ענק לעבודת הצדיקים שעיתותם בידיהם.מקורבייך, משפחתך, בעלך, ילדייך. העידו עלייך! דיוק במעשה, דיוק בדיבור, דיוק במחשבה.

    הכנס שהיה אתמול במוצש"ק, נוהל בדיוק המופתי על ידייך. על כך העידו מארגנות הכנס היקרות הגב' גרוזמן השליחה הראשית של ראשל"צ והגב' שרונה חונן מנטורית ומרצה בעלת שם. הכל התנהל בדרך נס.. למעלה מדרך הטבע! האולם היה מלא מפה אל פה והייתה תחושה של אחדות אמיתית של שליחות מקורבות משפחה וחבירות. רק את יכולה… והכל בהידור ובטוב טעם.

    דברי בנייך ובנותייך מהקטן ועד הגדולה שבהם, מהדהדים באוזני. מקסימום דיוק והעמקה, ניצול הזמן(עצירה בכביש שש להתפלל מנחה) ללא פשרות וחיבור למשלחעל ידי לימוד מאמרים ושיחות עם העולל הרך על ידייך. קושי עבורך, לא היה בלקסיקון…!! נוחות? גם לא..! "מלכתחילה עריבער"- זו הייתה הנוסחה! "להיות לו דירה בתחתונים – זו הייתה הסיסמה! מקושרת ופעילה בכל רמ"ח איברייך ושס"ה גידייך. לא צריך לדבר (דברים מיותרים) אין זמן. צריך לעשות! את חיית עם הזמן כל הזמן! כל המילים בכנס נשזרו למסכת. חיים של צדיקה, "אשת חייל עטרת בעלה" ובראשם נאומה של אמך היקרה תחי' לאורך שנים טובות. נאום חוצב לבבות – בכנותו ובעוצמתו.  "מותר לבכות…קצת…,בעיתים קבועים…בתפילה..בהדלקת נרות ..אבל לא תחת כל עץ ענן ובית..עבדו את ה' בשמחה! איזו שמחה יש בעולמך? "תורתך שעשועי" – שמחה של תורה! "פקודי ה' משמחי לב"! לכו תלמדו ותלמדו, אין זמן להפסיק אנחנו רוצים לשמח אותך?

    "והחי יתן אל ליבו" נלך בדרכך, נמשיך את שיעורייך הקיימים ונוסיף עוד שיעורי תורה בשיחות בטהרת המשפחה ללמוד וללמד כמו שהרבי אמר- אתה יודע א' תלמד א' אין תירוצים!! רוצים לגלות את המשיח כאן למטה? רוצים תחיית המתים? אז תחשבו גאולה דברו גאולה ותעשו גאולה! אמא שלך הוסיפה ואמרה:"חנהלה, אני זוכרת שלפני הרבה זמן חלמתי חלום..ששבילי בית העלמין של צפת נפתחים ומתרחבים ומשם עולים, אנשים, נשים וטף.." אז הנה לוקחים אחריות לעוד פעולה, עוד שיעור, עוד דיוק… זה קורה, זה ממש כאן… בואו נספיק נחטוף עוד לפני תחיית המתים. עשיה מתוך שמחה אהבה ודיוק, "להיות לו דירה יתברך בתחתונים"

    עוד מוסיפה נחמה דינה דייטש אחותה של חני ע״ה:

    סימן הכנס בזעקת ״עד מתי״? כלומר קריאה לקב״ה לסיום חשכת הגלות, ולזרוז ההתגלות של הרבי  מיד ביטאה זאת דברושי ביתר פירוט, וכן שמענו את הרבנים דוברבסקי וגרוזמן שהביעו הערכה לשליחות המיוחדת שלה בקרוב נשים לתורה ומיצוות, ריבוי טהרה בקרב אנ״ש ומקורבות, דאגה למיקוה בתכלית ההידור, וראינו שכנות ומקורבות שסיפרו על השליחה שנגעה בנשמתן והאירה להן פנים וכך יכלו לקבל על עצמן קיום מצוות ואהבה ליהדות, תוך כדי הערכה לאישיותה ודוגמא אישית מאוד גבוהה של מסירות לילדים- חינוך ליראת שמים והתקשרות לרבי, ורגישות לזולת וקבלת כל אחת באשר היא, כל אחת קיבלה חוברת מהודרת על סיפור חייה, חברות, משפחה ומקורבות המספרות עליה ומעשים להמשך לימוד מדרכה…

    אחותה דבורה לאה זילברשטרום מצפת הגיעה לספר על האמונה שלה ומעשיה באהבה רבה לכל אחת, וחברתה חני ערד שליחה מאור יהודה סיפרה על עזרתה לחברות במסירות רבה ועל הקפדה ב-3 תפילות וחת״ת בכל יום- כל מילה ומילה שהשפיעה על כולן לקבל החלטות בעניין.הרבה קטעי וידיאו של הרבי  בנושאים הקשורים:עד מתי, לימוד ״והחי יתן אל ליבו״ , חינוך ילדים, טהרה, רגישות לזולת , בקשת הגאולה השלימה.

    בעלה הרב סגל הודה לכל הנשים שהגיעו ואמר שאת כל הכנס המכובד נראה שחני מארגנת… והבליט את החלום של חני- בניית מקוה מפואר בתוך מבנה 770 שבונים במסירות נפש ממש וויתור רציני על עניינים פרטיים למען הכלל.

    יפוש ברכהן הגיעה לנגן- ניגונים של געגועים, התעוררות ולבסוף שמחה להמשך הפעילות- בהחלטות טובות בחינוך ילדים , הידור מיצוה, וזרוז הגאולה.

    נשים רבות נרתמו לעזרת הכנס הן באופן פיזי לארגן ולסדר, והן בתרומה על ההוצאות…

    אחראיות לכנס- חני וולף, חני זוהר, נחמה דינה דייטש, שרונה חונן.

    צילום ווידאו נתאי אבל ושניאור שיף







































































































    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    תגובה אחת

    1. דבורי
      ט׳ באייר ה׳תש״פ (03/05/2020) בשעה 18:28

      וואו איזה מרגש!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.