• צמיחה נשית • לקריאה

    הגדלה

    טיפוח של עציצים ושתילים הוא דבר הדורש תשומת לב, השקעה וכוחות. רבות מאיתנו מתחברות לעניין ומכניסות אותו לסדר יומן, אבל לאחרות מדובר בנושא שנוטל זמן וכוחות מיותרים. כך או כך, כיוון שמאחורי כל עציץ פורח עומדת השקעה ותשומת לב, בדרך כלל עומדת מאחוריו אישה... כי כשמדובר בצמיחה וגידול, הנשים הן הכתובת הנכונה • מתוך עלון עלמה פריננס • לקריאה

    טיפוח של עציצים ושתילים הוא דבר הדורש תשומת לב, השקעה וכוחות. רבות מאיתנו מתחברות לעניין ומכניסות אותו לסדר יומן, אבל לאחרות מדובר בנושא שנוטל זמן וכוחות מיותרים. כך או כך, כיוון שמאחורי כל עציץ פורח עומדת השקעה ותשומת לב, בדרך כלל עומדת מאחוריו אישה… כי כשמדובר בצמיחה וגידול, הנשים הן הכתובת הנכונה.
    ט"ו בשבט הוא ראש השנה לאילנות או במילים אחרות: ראש השנה לצמיחה ולגדילה. הצמיחה העיקרית שנלמדת מט"ו בשבט היא כמובן הצמיחה האישית שלנו – “כי האדם עץ השדה". ניתן לומר שהצמיחה הזו באה לידי ביטוי בעיקר אצל הנשים, כיוון שהתמסרות מתוך הרגש והחום הטבועים בנו היא תכונה שקיימת במיוחד אצלנו והיא זו שמביאה את היכולת לצמיחה מקסימלית.
    לכל חג יש מסר אחר שהוא מעניק לחיינו. מסר זה רלוונטי לכל ימות השנה, אך החג מהווה תחנת ריענון והטענה שלו, עד לפעם הבאה בשנה הבאה, שבה נטען את המסר מחדש.
    מסר הצמיחה של ט"ו בשבט בא לידי ביטוי בשלושה רבדים.
    ראשית, צמיחה וגידול אישיים: עץ טוב ממשיך לגדול משנה לשנה ולעשות עוד ועוד פירות, והיום שבו ניתן לו הכוח להתחדש לשנה שלמה הוא ט"ו בשבט – "ראש השנה לאילנות". ביום הזה עלינו לעשות חשבון נפש על הגדילה והצמיחה בשנה שעברה, ויחד עם זאת לקבל על עצמנו להוסיף לגדול ולפרוח בשנה הבאה. הווי אומר: להיות אנשים טובים יותר כלפי אלוקים ואדם ולעשות עוד ועוד מצוות ומעשים טובים.
    שנית, לוודא שהצמיחה והגידול יהוו מודל לחיקוי: להוות דוגמא אישית של אילן המצמיח פירות, כך שנגרום לשאר האילנות – האנשים סביבנו – לרצות להידמות לנו.
    ושלישית, הצמיחה של הילדים שלנו: הרובד הזה הוא החשוב ביותר כי הילדים הם הפירות האמיתיים של כל אדם ומסמלים את הצמיחה שלנו. הילדים שלנו חייבים תשומת לב אישית, חום והרבה רגש כדי לגדול ולפרוח. הפריחה שלהם, בדיוק כמו בעולם הצומח, דורשת השקעה יומיומית כדי שלא יבלו חלילה, אלא רק יצמחו.
    לשם כך נדרשת התמסרות טוטאלית. מרגע הלידה אנו מלוות אותם יום יום ושעה שעה ושמחות לראות את התפתחותם לאורך השנים. לא משנה אם מזג האוויר סוער, רגוע או לוהט – הם השתילים שלנו ואנו מסורות אליהם מכל הלב.
    כאימהות יהודיות ברור שהליווי הזה יכלול גם חינוך באקלים יהודי, מה שיגרום להם לצמוח ולהוסיף בקיום המצוות ובלימוד התורה, כדי שיוכלו לעשות מה שבורא העולם מצווה אותנו. זו הצמיחה הגדולה ביותר שאדם נברא יכול וצריך לשאוף אליה.
    בספרות היהודית מוזכר כי בזכות מסירות נפשן של נשות ישראל לטובת חינוך יהודי לילדיהן וגידולם והצמחתם בדרך הישרה והנכונה בזמן שבו היה עם ישראל נתון בגלות במצרים זכה כל העם להיגאל ממצרים. וכיוון שגאולה וצמיחת הילדים על ידי הנשים קשורים זה בזה, גם אנו, על ידי שנצמיח ונגדל דורות יהודיים נזכה לצמיחה של עידן חדש: הגאולה האמיתית והשלמה.
    (מעובד מתוך הספר 'אל נשי ובנות ישראל' – הרבי מליובאוויטש)
    מתוך עלון ‘עלמה פרינסס’ – נשים ויהדות בראייה אקטואלית עפ"י תורת חב"ד   לפרטים:054-4371991
     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.