• מתגייסים לשפרה ופועה בשכונת המלך!

    הגדלה

    מזל טוב נולד לך תינוק נסיך או נסיכה חדשים, איזו שמחה!! את חוזרת הביתה, הכל משתנה, ב"ה הסיבות טובות אבל לך קשה פחות שעות שינה, הילדים הגדולים דורשים את שלהם ואת חלשה כ"כ…..והנה הבוקר מגיע, דפיקה בדלת.... הרבי התכוון בדיוק לזה כשייסד את ארגון שיפרה ופועה לפני 41 שנה • לסיפור המלא

    מזל טוב 
    נולד לך תינוק נסיך או נסיכה חדשים, איזו שמחה!! 
    את חוזרת הביתה, הכל משתנה, ב"ה הסיבות טובות אבל לך קשה 
    פחות שעות שינה, הילדים הגדולים דורשים את שלהם ואת חלשה כ"כ….. 
    והנה הבוקר מגיע, דפיקה בדלת,  אשה מחייכת מהעבר השני ובידה שקית גדולה, ארוחה חמה ומזינה במיוחד בשבילך!! האוכל הבריא והחיוך הגדול, זה מה שבדיוק היית זקוקה לו! 
    הבית לא לגמרי מסודר, ישנם כלים בכיור והנה מגיעה עוזרת חייכנית לכמה שעות והבית מבריק ובשעות הערב בחורה חמודה נכנסת ומעסיקה את הקטנים גדולים
    נשמע חלום? 
    הרבי התכוון בדיוק לזה כשייסד את ארגון שיפרה ופועה לפני 41 שנה,
    ביום כיפור בשנת תשל"ז – בהפסקה שבין תפילת מוסף לתפילת מנחה  קרא מזכירו של הרבי, מליובאוויטש ליושב ראש ועד כפר חב"ד דאז, ומסר לו כי רצון קודשו של הרבי שבכפר חב"ד יקום ארגון שיסייע ליולדות בכל דרך אפשרית, ובלשון הרבי "מעגלה ועד חיתול" שממנו יתד ופינה לסניפים ברחבי הארץ המסייעים ליולדות. כבר באותו מעמד נתן הרבי שם לארגון: 'שפרה ופועה' – ע"ש שתי המיילדות העבריות שבזמן  גלות מצריים לא נתנו למציאות הקשה להכתיב את 'סדר היום היהודי' ובזכות נשים צדקניות זכינו להיגאל במרוצת השנים התפתח הארגון בצורה מעוררת ההשתאות והוא מהווה מודל ראוי לסניפים נוספים של 'שפרה ופועה' בארץ ובעולם.
    לפני כשבע שנים נשי חב"ד לדוברות עברית בקראון הייטס הצטרפו לפעילות ברוכה זו וארגון חדש נוסד בשכונה.
    קראון הייטס, שכונת הקודש, כאן ציווה ה' את הברכה, היא שכונה המשופעת בזוגות צעירים שרבים מהם חיים כאן ללא משפחה קרובה ותומכת. כארגון נשי לדוברות עברית הורגש הצורך העז לעמוד לצד משפחות אלו. יחד עם אגף שפרה ופועה בארגון ביקור חולים שפעל בשכונה בראשות הגברת חנה פינסון אנחנו מספקות חבילה מושלמת ליולדת הכוללת ארוחת בוקר מפנקת, שירותי נקיון, שירותי בייביסיטר, ארוחות לשבת, מתנה מיוחדת ליולדת, וכן השתתפות בתשלום בית החלמה.
    כמו כן יש לארגון קו חם ליולדת הנתונה במצוקה.
    הפעילות מבוססת בחלקה על התנדבות והשאר ממומן עי תורמים. המתנדבות מכינות ארוחות בריאות, מזינות ומפנקות. מערך של נהגות ומלוות משנע את הארוחות לבתי היולדות בוקר בוקר כך כבר שבע שנים.
    יותר מ1000 יולדות זכו לקבל שבועיים שלמים של פינוקי בוקר. והמטרה העומדת לנגדינו היא הגדלת מספר היולדות המקבלות את השירות. התחלנו עם כארבע יולדות בשבוע ונכון להיום יש כשש עשרה יולדות (!!) מקבלות ברגעים אלו את חבילת הפינוקים שלנו. אנחנו חפצות להגדיל מספר זה. מפאת קוצר ידינו ניתנת עדיפות עכשווית ליולדות ללא משפחה במקום, אבל החלום הגדול שלנו שכל יולדת תוכל להנות מהשירות המיוחד שלנו. בדיוק כמו שביקש הרבי.
    לא היינו מצליחות להגיע למספר כזה של יולדות ללא הסיוע של ארגון ג'וניור נשי בשכונה.
    לפני מספר חודשים חברו אלינו והצטרפו למעגל המתנדבות נשים מקומיות שחלקן קיבלו ארוחות בוקר מאיתנו בעבר וחלקן התוודעו לארגון לאחר שקרובות משפחתן או שכנותיהן קיבלו עזרה משפרה ופועה.
    ואנחנו מקוות שנשים נוספות תחבורנה אלינו ונוכל לעמוד במשימה של הענות לכל בקשה.
    יש לנו המון תוכניות להתפתח ולהגיש עזרה מקסימלית לאמא כי הרי כמו שאומר הרבי: כשנולד ילד במשפחה הרי זה סימן ברכה בכל הענייניים" (אגר"ק חלק י"ז עמ' רי"ג)
    אנחנו רוצות לתת יותר שירותי נקיון, יותר שירותי בייביסיטר, יותר ימי החלמה ליותר נשים, יותר ארוחות לשבת, יותר מתנות ליולדת ובמילים אחרות: יותר חיוכים ויותר שמחה בבית היולדת.
    מחקר שנעשה בישראל הראה גם את הקשר הישיר בין פחות מקרים של דיכאון אחרי לידה אצל נשים שיש להן קבוצה תומכת!
    העבודה היא לא פשוטה אך מה שמחזיק אותנו אלו העדויות של האמהות, כמו שאמרה לנו אמא אחת: "אני מחכה כל הלילה לארוחת הבוקר, וזה מה שמחזיק אותי כל היום" או: " לא רוצה שהשבועיים ייסתיימו" ועוד אחת: "שווה ללדת בשביל הארוחות האלו"
    וכשנוספת לכך העזרה בניקיון והבייביסיטר, סעודות השבת והסיוע הכספי לבית ההחלמה אנחנו מקוות שכיוונו למה שהרבי דורש מאיתנו.
    אנחנו רוצות להודות לכל המתנדבות שלנו, לכל התורמים, לארגונים המסייעים בידינו וכמובן לרבי שהפקיד בידינו זכות גדולה זו.
    סגולה לתמוך בארגון:
    מדי שנה ארגון "שפרה ופועה" מפיק דינר שבאמצעותו ממומנת הפעילות השנתית.
    כל פעם מגיעים אלינו סיפורי מופת של התורמות על מה שקרה בשנה הבאה בעקבות תרומתן, אך סיפור אחד שבה את ליבנו:
    שתי אחיות בשכונה תרמו לזכות אחותן שעדיין לא מצאה את זיווגה.
    הן זכו בשטר מיוחד של 20 דולר שהתקבל מידו הקדושה של הרבי  ונתרם עי הגב' אסתר קורן מנשות המקווה. הן מיד מסרו את הזכיה הנדירה לאחותן.
    כחודשיים לאחר הדינר התוודענו כי האחות מצאה את זיווגה ב"ה.
    לשנה הבאה היא כבר קיבלה מ"שפרה ופועה" ארוחת בוקר מפנקת לאחר שבנה בכורה נולד!
    בואו והיו חלק משפרה ופועה
    ביום שני ושלישי הקרובים טו, טז באייר אנחנו יוצאים בקמפיין התרמה מיוחד

    עזרו לנו לעזור ליולדת!

    לאתר הקמפיין:

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.