• אקדמיה בראש • טור נוקב

    הגדלה

    למה אני צריכה לקרוא מאמרים שאיזה גוי או מישהו לא שומר תורה ומצוות כתב ולהכניס את ההשקפות האלו לראש שלי?! עם כל הכבוד ל"אקדמיה". אבל אנחנו קודם כל יהודיות, שומרות תומ"צ וחסידות של הרבי ורק אחר כך אקדמיה. אני חושבת שיש לנו מספיק מקורות משלנו! • לטור המלא

    אני רוצה לשתף אתכן במשהו שמציק לי כבר הרבה זמן. אני תלמידת סמינר. יותר נכון כבר תלמידת מכללה. מכללת שאנן. המכללה לא חב"דית. המסלול חב"די. אבל – וזה האבל הגדול. יש דבר שנקרא "עבודה סמינריונית". אנחנו צריכות לקרוא הרבה מאמרים ולשאוב מהם מידע בנושא שלנו ולסכם אותם. הבעיה היא שאין כל כך מאמרים יהודיים (אני לפחות לא מוצאת).

    ואני רוצה לזעוק את הזעקה: למה? למה אני צריכה לקרוא מאמרים שאיזה גוי או מישהו לא שומר תורה ומצוות כתב ולהכניס את ההשקפות האלו לראש שלי?

    עם כל הכבוד ל"אקדמיה". והאמת היא שבשלב הזה אין לי כל כך כבוד אליהם… אבל אנחנו קודם כל יהודים, ושומרי תורה ומצוות, וחסידים של הרבי ורק אחר כך אקדמיה. האמת היא שאפילו לא הייתי מכניסה את זה ברשימה… זה עוד נספח בחיים.

    אני חושבת שיש לנו מספיק מקורות משלנו! יש לנו תורת אמת תורת חיים! למה אני צריכה לקרוא מאמרים אקדמיים שאיזה מישהו מדופלם עם תואר כתב? ועוד יש מורות שאומרות מה הבעיה לקרוא את המאמרים האלו?

    מורה אחת אפילו שלחה לי מאמר שאיזה ערבי שעשה תואר כתב אותו.. שמעתם? ערבי… למה??? ריבונו של עולם! היא אומרת לי כתוב "חכמה בגויים תאמין". אבל כשזה עוסק בנושא הנפש זה משהו שונה ממתימתיקה או פיזיקה. זה לא חוקים יבשים. זה נפש! ויש ביהדות גישה שונה לגמרי לנושא. 1+1 זה שווה 2 בכל השפות. אבל נפש ונשמה זה לא אותו דבר!

    גם ככה לימוד חכמות חיצוניות זה היתר די דחוק. זה לא מלכתחילה. אבל במכללה מקדשים את זה. כאילו זאת השאיפה. זה צריך להיות דווקא מאמר אקדמאי, ודווקא מאוניברסיטה נחשבת…. וככל שמישהו עם יותר תארים כתב אותו כך יותר טוב…

    אני באמת רוצה לדעת: מי התיר את זה? מה הרבי יאמר על זה? שבמכללה חב"דית מה שנחשב זה מאמרים אקדמאים.

    ואם אני רוצה להוסיף מקור יהודי או חסידי זה בכלל לא נחשב ברשימת המקורות, אלא רק "כתוספת"… ולא על זה יכול להתבסס המאמר.. למה אנחנו צריכים בכלל להדמות לאקדמיה? מי אנחנו ולאן אנחנו חותרים? להיות פרופסורים מדופלמים או מקדשי ה'?

    התחלתי לשנוא מאמרים אקדמיים. אבל מה לעשות אם אני לא אעשה את העבודה הזאת לא יהיה לי תואר…

    תגידו מה יותר חשוב: התואר או האמונה? נשארתי בחב"ד, לא כדי ללמוד השקפות לא יהודיות. תעשו טובה. תנו את הכבוד לדבר האמיתי.

    והאם מישהי מזדהה איתי כאן? שתצביע:)

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    14 תגובות

    1. בפועל ממש
      י״ז בניסן ה׳תשע״ט (22/04/2019) בשעה 10:46

      לבת עמי היקרה,
      כמובן שהכל הכל נמצא בחסידות!! אין לי ספק בכך!
      הסתכל באורייתא וברא עלמא.
      למדת המשך ע"ב של הרבי הרש"ב והמשך ס"ו וכו' וכו' וכו'???
      ה כ ל יש בחסידות!!!!
      כרגע זה לא אקדמי כי צריך שאי מי בעלת תואר תתחיל ללמוד חסידות ולתרגם אותה לאקדמיה..

    2. בפועל ממש
      י״ז בניסן ה׳תשע״ט (22/04/2019) בשעה 10:40

      אני לא לגמרי מסכימה..
      חכמה בגויים תאמין.
      לא מכניסים לך אמונות, כי "אמונה בגויים אל תאמין".
      אדרבא אני כתבתי על גורמי חוסן ובספרות היה כתוב שאחד מגורמי חוסן זה אמונה.
      אם תהי ד"ר תוכלי לכתוב מאמרים על טהרת הקודש לטובת הדור הבא.. מאמרים שמבוססים חסידות.

    3. מחכה לגאולה!!
      ג׳ בניסן ה׳תשע״ט (08/04/2019) בשעה 23:18

      למשיחנאו היקרה!
      את רוצה לארגן דבר כזה?! תעשי!!! כי אני אין לי מושג למי פונים בעניינים האלה ופה זו הבמה היחידה שאני מכירה.
      חוץ מזה, שגם אם יקימו מוסד לחינוך על טהרת הקודש לגמרי לגמרי בלי שום ענייני חול (אמן!!!)
      אחר כך שכשתרצי לעבוד באיזה מקום יקבלו אותך בלי תואר? יתנו לך משכורת נורמלית? או שאת מתכוונת שיהיה אפשרות לתואר חסידי על טהרת הקודש? שגם יחשב תואר וגם יהיה בלי לימודי חול?
      או שיהיו מסגרות שלא יצטרכו תואר אקדמי?
      אם ככה למי פונים בעניין הזה?
      בנות בואו נעשה משהו! גם אם אנחנו לא נהנה מזה, שהילדות שלנו לפחות ילמדו אחרת…
      ובע"ה תבוא הגאולה עוד לפני ומלאה הארץ דעה את ה' כמים למים מכסים!!!

    4. אסתי
      ג׳ בניסן ה׳תשע״ט (08/04/2019) בשעה 16:29

      הי בת עמי
      מסכימה איתך לגמרי . הלוואי שישנו את הגישה במכללה . או שיפתחו עוד אופציות ללימודים חבדים אחרי תיכון.
      זה באמת מתסכל. אבל אם כרגע זה המצב את לא יכולה לשנות. ותהני ממה שאפשר בדרך. (חברות , בטח יש שיעורים מענינים).
      אגב אני בשיכבה שלך אבל עצרתי את הלימודים באמצע . אסתי

    5. משיחנאו
      ב׳ בניסן ה׳תשע״ט (07/04/2019) בשעה 21:13

      יישר כח לכל המגיבות.
      אך כל עוד אין מישהי שתפעל ותעביר את המכתב ותגובותיו, או כל מכתב אחר חתום על-ידי עשרות או אפילו מאות תלמידות ובוגרות ותראה זאת למנהלות בתי הספר העל יסודיים ולרבני אנ"ש הדבר לא יביא תועלת מעשית, אלא יהיה בבחינת כשכואב צועקים. עלינו לדרוש מהם להקים מוסד על טהרת הקודש כפשוטו לבנות חב"ד הרוצות ללמוד הוראה וחינוך ממקורות תורניים וחסידים
      לגבי זאת שכתבה שאין מסודר תוכנית על-פי היהדות: אז דבר ראשון זה אכן ידרוש יותר מאמץ מצד המרצים להכין תוכנית המבוססת על התורה והחסידות, אך הכל קיים בתורה ומשם זה נובע. כפי שיצא לי לשמוע את הרב שלמה רייניץ שהכין תוכנית על חינוך ויצירת כללים ומשמעת ובוודאי אפשר להכין תוכנית שתעמיק בנושאים של חינוך והוראה -'רק' דורש מאמץ (וכסף).
      ד"א לא רואה הבדל אם את קוראת חומר גוי או חומר שכתב יהודי שהבסיס שלו לא יהודי.
      בהצלחה ושנפעל תמיד לרצון הרבי מלך המשיח

    6. מחכה לגאולה!!
      כ״ז באדר ב׳ ה׳תשע״ט (03/04/2019) בשעה 22:56

      לכל המגיבות היקרות!
      תודה רבה! החכמתן אותי מאד. שמחה לראות שזה נושא שנוגע לעוד בנות. קיבלתי כיוון קצת בזכותכן.
      אגב, כן, לא בחרתי ללמוד באקדמיה. בחרתי ללמוד בסמינר חב"די. וכתוצאה מכך לומדים גם דברים אקדמיים והולכים לשאנן.. ואם כבר התחלתי תואר מן הסתם אני ארצה לסיים אותו. אני לא בחרתי ללמוד תואר אלא בחרתי להיות חב"דניקית. ובחרתי להיות באוירה חסידית כמה שיותר כהכנה לחיים. והתואר "על הדרך". מבחינתי הוא לא העיקר.
      גם הבנתי שככל שאני קוראת מאמרים אקדמיים כך צריך ללמוד הרבה חסידות כדי להתאזן ולקבל את המבט הנכון על הדברים הנ"ל…. ועדיף כמובן יותר חסידות מאקדמיה…
      חוץ מזה, לגבי זה ש"אין מקור אחר חוץ מהפסיכולוגיה", היום יש כבר הרבה ספרים שמדברים על פסיכולוגיה יהודית וחסידית. זה נושא שמדברים עליו וכותבים עליו.
      הרבה פעמים הגישה של הפסיכולוגיה הפוכה לגמרי מהיהדות. לפעמים זה גם מקביל. ולפעמים זה פשוט רדוד ושטחי לעומת הדבר האמיתי.
      נכון לרגע זה אני לא מרגישה שהלימודים האלה עוזרים לי במשהו כמעט. לעומת זאת החסידות שספגתי זה מה שמחזיק אותי שומרת מצוות חרדית בכלל. בלי זה לא יודעת איפה הייתי….
      אז למה להשקיע כל כך הרבה שעות בלימודי חול? אפילו בצפת שעות לימודי החול היו שוות לשעות לימודי הקודש לצערי…
      זה פשוט אבסורדי.
      פשוט כל המצב הזה שצריך תואר ובלי תואר אי אפשר וכל זה ועוד יש אנשים שאומרים היום גם בלי תואר שני אי אפשר עוד מעט יגידו שגם בלי דוקטורט אי אפשר. זה הנחות העולם. פשוט מגוחך
      זה בכלל מה שמשאיר אותי בלימודים האלה. אה, וגם השיעור קודש היחיד שיש לנו במשך היום של שאנן. שווה רק בשבילו להשאר שם…
      נ.ב אני מדברת בשם עצמי בלבד ולא מנסה לייצג אף אחד

      הכותבת דלעיל

    7. בת עמי
      כ״ז באדר ב׳ ה׳תשע״ט (03/04/2019) בשעה 10:04

      רוב המורות החרדיות לומדות בסמינר בית יעקב ולא מסיימות תואר אקדמי. בחב"ד זה שונה, ומסיבות שונות המורות לומדות בשאנן ומסיימות תואר אקדמי. אם לא מתאים לך ללמוד חומר אקדמי, את מוזמנת ללכת עם רוב המורות החרדיות שלא לומדות באקדמיה.
      לגופו של עניין, המאמרים האקדמיים והחומר המחקרי הוא חומר חשוב מאוד לכל מורה ולכל אדם חושב. בחסידות חב"ד יש המון רעיונות נפלאים וחכמה נפלאה אך קשה מאוד לתרגם את זה להתמודדות בפועל. אציג למשל כמה סוגיות, ואשמח אם את או מישהי מהגולשות תוכל למצוא חומר רציני במקורות חז"ל או בחסידות:
      1. איך ראוי להכין שיעור? איך להתמודד עם חומר קשה וארוך? איך להוביל למידת חקר? איך לבנות יחידות שיעור?
      2. איך להתמודד בכיתה עם בעיות התנהגות? איך להוביל משמעת?
      3. איך להתמודד עם לקויות למידה באופן מיטבי? איך ללמד קריאה ילדה שהשיטה הרגילה לא מתאימה לה?
      4. אסטרטגיות להוראת מתמטיקה: למשל לוח הכפל, כפל וחילוק בשברים, חיבור וחיסור עם פריטה…
      5. איך מתמודדים בכיתה עם הפרעות קשב וריכוז?
      הדרך למצוא פתרונות להתמודדות היומיומית של המורה בכיתה עוברת דרך מחקר שעיקרו ניסוי ותצפיות על מה שעובד ומה שלא עובד. במקורות תורניים יש רעיונות נפלאים אבל בדרך כלל המורה לא יודעת ליישם את הרעיונות האלה בלי לחקור באופן שיטתי. מכיוון שלמורה אין כלים וידע לחקור כראוי, בהחלט רצוי להסתמך על אנשים שחקרו את הנושאים האלה במשך עשרות שנים – ולזה קוראים "מקורות אקדמיים".

      • משיח
        כ״ח באדר ב׳ ה׳תשע״ט (04/04/2019) בשעה 19:08

        בת עמי היקרה
        הרשי לי לחלוק במידה רבה על דברייך.
        אכן, מקורות אקדמיים יכולים לתת לי מידע על אסטרטגיות למידה בתחומים שונים ואולי להעשיר את ידיעותי בנושאים רבים ומגוונים הנושקים לתחום החינוך. אך, אינם יכולים בשום אופן להוות תחליף ללמידה מעמיקה בתורה הקדושה בנושא החינוך. התורה ובפרט תורת הרבי הרייצ והרבי נותנת כלים מעשיים ביותר בכל נושא החינוך וההוראה ועד לפרטי פרטים. המקורות התורניים העוסקים בנושא ודאי יותר מבוססים מכל מיני מאמרים אקדמיים שסותרים אחד את השני במשך השנים…
        חשוב להעזר בכלים אקדמיים אך הבסיס הוא התורה!

      • מחכה לגאולה!!
        ב׳ בניסן ה׳תשע״ט (07/04/2019) בשעה 22:38

        לבת עמי היקרה,
        את אומרת שלדעתך אין תשובות לדברים האלה ביהדות ובחסידות,
        תרשי לי לחלוק עליך. ביהדות יש תשובה לכל דבר!!!
        ממליצה לך לשמוע שיעורים של הרב ברוך וילהלם על חינוך זה פשוט מדהים כמה אוצרות קיימים ביהדות ובחסידות בנושא הזה.
        המאמרים בפסיכולוגיה וכו' יכולים לשמש בתור תוספת בלבד, אבל לא כדי לתת גישה חינוכית.
        יהודי צריך להסתכל על חינוך איך שהתורה מסתכלת על חינוך. זו משימת קודש.
        המאמרים בפסיכולוגיה זו תוצאה של מחקרים ארוכי שנים על ידי פרופסורים מלומדים וכו'.
        על זה אין חולק. יכול להיות שהם השיגו תוצאות חשובות ומדהימות.
        אבל להשוות מחקרים של בני אדם, בשר ודם, אנושיים
        לתורת חיים אלוקית שניתנה מבורא עולם???
        אנשים יכולים לטעות, התורה לא טועה.
        בתורה יש הכל! צריך לדעת את מי לשאול!

    8. משיח
      כ״ז באדר ב׳ ה׳תשע״ט (03/04/2019) בשעה 9:21

      לדינה.
      א. אין ספק שבת חבדית שלומדת במסלול הרגיל נכנסת למכללת שאנן כחלק מהמשך המסלול ולא באמת מבחירה אישית…
      ב. נושא החינוך מובא על כל פרטיו בתורה. מכיוון שמכללת שאנן היא מוסד אקדמי אני מבינה שבחלק מהקורסים יסתמכו על מקורות אקדמיים. אך, הבת החבדית שרוצה להמשיך במסלול וללכת בתלם בהחלט מעוניינת שבנושא כה חשוב יסתמכו גם ובעיקר על מקורות מים חיים- תורתנו הקדושה שמתווה לנו את הדרך.
      ג. בתור מורה בבי"ס על יסודי חב"די אני רואה את הנזקים הגדולים של 'קדושת האקדמיה' בראשונה אצל המורות והצוות החינוכי ובהמשך אצל התלמידות…. במקום שנלמד הלוך ושוב את שיחות ומענות הרבי בנושא חינוך אנו מסתמכות על פסיכולוגים גויים.. והמחיר מי ישורנו וד"ל.
      ד. ידועה דעתו הקדושה של הרבי שגם בתחום הטיפול יש לפנות למטפלים שומרי תומ"צ. והסיבה לכך ברורה.
      ולכותבת היקרה,
      קחי על עצמך כשליחות ללמד את חברותייך לכיתה מידי יום עניין חסידי מהתורה ובפרט מתורת הגאולה באישור המרצה כמובן.. מניסיון אישי התגובות מדהימות.

    9. חיה
      כ״ז באדר ב׳ ה׳תשע״ט (03/04/2019) בשעה 7:54

      יקירתי שלום לך,
      את צודקת מאד וכיף להיווכח שיש עוד בנות שהרגש האלוקי חי אצלן וזה מציק לך.

      א. בלימודים כאלה, עם כל ההיתרים עבור פרנסה, אכן מטמאים את השכל של הנפש האלוקית!!! ראי תניא פרק ח'.

      ב. הרבי לא הבדיל בין הבנים והבנות בנושא של לימודי חול ותמך בהקמת "חדרים" ו"ישיבות" לבנות.

      ג, הרבי נגד לימוד באוניברסיטה ומכללת שאנן זה בדיוק זה. מקושרים ומכניסים את הרבי איתנו ל"ביוב".

      ד. זה עמלק של דורנו: "נזכר לעיל (ס"ג) פתגם כ"ק מו"ח אדמו"ר שגם עתה ישנה מחשבת המן, שזהו ענינו של עמלק שישנו בכל דור ודור, גם בדרא דמשיחא.
      והעצה לזה – על-ידי-זה שנשי ישראל מחנכות את ילדיהם על טהרת הקודש, ללא פשרות, וללא חשבונות של תכלית בעולם-הזה הגשמי – שבשביל זה צריכים ללמדם שפת המדינה (אנגלית), ולהבטיח שיסיימו "קאַלעדזש" (אוניברסיטה), ולכל הפחות "היי-סקול" (בית ספר תיכון); עליהן לדעת שכל מה שקשור לתכלית הגשמית – יספק ויכלכל הקב"ה, ואילו הן צריכות לספק ולכלכל את התכלית הרוחנית של הילדים." (פורים ה'תשי"ג)

      ד. אי הציות להוראות הרבי שליט"א מה"מ מתחיל הרבה קודם כשלא שמעו לרבי שלא רצה שתהיינה בגרויות ב"בית רבקה" ושהוא יהפוך לתיכון (אג"ק כ' יז, ו'שפג)!!!!

      ה. אבל אם את כבר שם אולי את צריכה להמשיך ולסיים.
      "לשאלתו האם ירשום עצמו לבחינה ביוניברסיטה.
      כנראה ממכתבו אין השאלה האם ילמוד באוניברסיטה, כי נעשה זה בלאו-הכי, כי אם בהנוגע לבחינות – בכל אופן בכגון דא יש לבחון (לשער) תגובת הצבור על האמור, אם יתפרש זה כנתינת הכשר לענין בלתי רצוי, ובזה הרי יש לבחון המצב על אתר דוקא.
      הדגשתי האמורה לעיל שאינו שואל בהנוגע ללימוד עצמו – מובנת על-פי היחס המפורסם בהנוגע ללימודי חול, וקל-למבין." (אג"ק כ', ז'תקפט)
      "ועד"ז בנוגע למי שנמצא בבית-חולים ברוחניות, כמו אוניברסיטה ("קאַלעדזש") שבה לומדים ענינים שהם נגד התורה – שצריך לידע שכוונת היותו שם היא בשביל להפיץ את אור החסידות, וכאשר ישלים זאת, אזי יתפטר משהותו שם." (בשלח, י"ב שבט ה'תשי"ד)
      אבל תשאלי משפיעה.

      ה. מה שעצוב הוא שרק בארץ(!) מי שלא ממשיכה במכללה, גם בעיני אימהות חסידיות היא סוג ב', כי אינה "אקדמאית" ונפסלת לשידוך לבניהן.

      ו. לגבי זו שמזמינה אותך לקליניקה של בעלה….- אם מישהו אחד רוצה להיות מטפל ולסייע לאנשים ושאל רב ומשפיע וקיבל אישור יוצא דופן… זה לא הופך את הלימודים הנ"ל לשיטה רצויה והכרחית לכל בנות חב"ד בארץ הקודש!!! והלוואי שיפתחו מוסדות חסידיים שיכינו את הבנות בשנותיהן הקריטיות לפני הנישואין לבניית בית, שליחות וחינוך מתוך טהרת הקודש לגמרי.
      והאמור לעיל אינו שולל תודה לסמינר "בית רבקה" על כל החיובי שבה – התכנים החסידיים שהיא נתנה ונותנת.

      תודה שהעלת את הנושא ולפחות תדעי את האמת שרבים מנשות הצוות שם לא יודעות…

    10. דינה
      כ״ו באדר ב׳ ה׳תשע״ט (02/04/2019) בשעה 23:21

      אני תוהה בקול רם
      אם את מערערת על האקדמיה ואת לא מוצאת תועלת בכלים שקיבלת מהאקדמיה אז למה הלכת לשם?
      נדמה לי אם אני מבינה נכון את זו שבחרת ללכת לאקדמיה אף אחד לא הכריח אותך!

      מה המסר שאת מנסה להעביר כאן לקוראות?
      כי מבין השורות אפשר לשמוע זלזול וחוסר כבוד משווע ואף כפיות טובה לבאר ששתית ממנה, המבטא אופן מסוים של תסכול שגם אם בסיסו הוא נכון האופן בו בחרת להביע את זעקתך לא מעביר מסר מכבד וערכי.

      את ממש מוזמנת לקליניקה של בעלי ולמפגשים עם נפש האדם אותם הוא מקיים יום יום שם הוא נפגש עם אלה שלולא הידע שקיבל באקדמיה לא היו מוצאים מזור לנפשם בלשון המעטה

      נכון שאין לנו כחסידים עניין באקדמיה עצמה, אבל בהחלט יש שם כלים שעמם נוכל להשתמש ולעזור לאלה שלא מצאו מזור לנפשם השוכנים בתוכנו והגרים לצידנו שלא מצאו אצל אף אחד פתרון למצוקותיהם, ונפגשו עם אותם אנשים שלמדו את מאמריהם של אותם גויים שבחרת לזלזל בהם ובהינף יד ביטלת אותם

      היכולת לעשות שימוש בכלים אלו ולתעל אותם לכיוון יהודי חסידי זו בעיניי התועלת שבכלים שירדו לעולם שעל זה נאמר בהחלט "חכמה בגויים תאמין", ואנו עושים בהם את השימוש הנכון על מנת להעלותם לקדושה.

      תחשבי על כך שאותן נשים הזקוקות לעזרה מקצועית ומעדיפים מטפלת יהודיה חרדית חסידית תמצאנה נשים שלמדו וקיבלו כלים באקדמיה העושות שימוש תועלתי ושירות נהדר עבורן בכך שיש להן גם כלים מקצועיים מהאקדמיה.

    11. שרה
      כ״ו באדר ב׳ ה׳תשע״ט (02/04/2019) בשעה 22:09

      ב"ה
      מזדהה לחלוטין!!
      חזרתי בתשובה לפני בערך 11 שנים והחלטתי ללמוד חינוך, רציתי לשמוע וללמוד חינוך לפי היהדות. את התואר הראשון למדתי במקום דתי לאומי ולאחד הקורסים קראו "יסודות תאורטיים", למדנו הרבה גישות ותאוריות וכמובן רובם מהגויים.. זאת הייתה אכזבה ראשונה עבורי.
      אח"כ את התואר השני ב"ייעוץ חינוכי" למדתי במקום חרדי. אך רוב המרצות היו לא דתיות, ואיך אפשר ללמוד תחום כל כך נפשי עם מרצות לא דתיות – שהתפיסות בבסיס הן שונות!
      רציתי לשמוע איך מייעצים לפי היהודית ובסוף הלא דתיים "נדחפים" גם למקומות של החרדים, לעניות דעתי סוג של כפייה חילונית, והתחושה הייתה שהמרצות הלא דתיות הן היודעות והן החכמות והמשכילות שבאות ללמד את החרדיות ה…..
      עולם הפוך!! ממש אכזבה!

      אחרי כל זה למדתי ייעוץ עפ"י היהדות – הרגשתי שהגעתי הביתה, סוף סוף לשמוע אמת.

      הלוואי ויפתחו מוסדות ללימודים גבוהים ששם יהיו רק מרצים חב"דניקים !! (שיהיה אפשר ללמוד חינוך, ייעוץ, פסיכולוגיה, טיפול באומנות וכו'.. ויקבלו תעודות שיהיה ניתן לעבוד איתן במשרד החינוך וכו')

    12. srs
      כ״ו באדר ב׳ ה׳תשע״ט (02/04/2019) בשעה 13:11

      שלום!
      אני חייבת לומר- שאת באמת צודקת בכל מילה
      וזה הזכיר לי את עצמי כשאני הייתי בשנות האקדמיה (שאמנם לא היתה במכללה חב"דית, אבל היתה מכללה דתית לבנות, בדתי לאומי) וגם לי זה מאוד מאוד הפריע- ללמוד גישות שהן לא יהודיות וגם להגיש על כך מלא עבודות (במשך 7 שנים).

      נכון, יש לרבי הרבה שיחות שאין צורך להשקיע באקדמיה ולשבת בבית המדרש וללמוד, אך זה יותר מיועד לבחורים. גם בחורות לא צריכיות להשקיע את הראש שלהן באקדמיה עד כדי כך, אלא באופן ובגישה של- "זה מה שכרגע אני צריכה לעשות בשביל עצמי, שביל העבודה שלי והשליחות שלי בעולם"

      והאמת, היא שגם תשובה לזה יש אצלנו. הרי כתוב בתניא בפרק ח' על עיסוק ולימוד חכמות הגויים וההתעסקות איתם, שאם זה לפרנסת האדם זה משהו אחר, מאשר אם זה לצורך הנאה וכו.

      וזה מה שלדעתי, צריך להוביל אותך- את לומדת במכללה שהיא דרך המסלול של המכללה החב"דית, העבודות שאת מגישה- זה רק לצורך סיום התואר וזה רק כלי לברכת הפרנסה שתגיע בזע"ה עם התואר. גם כשיושבים וסוקרים מאמאר בשביל עבודה, אפשר לעשות זאת עם העיניים ולהוציא את הנקודות העיקריות בלי לקרוא את המאמר לאורכו ולרוחבו ולעומק וכו…. (זה מניסיון אני אומרת) וכשהולכים עם שכל כזה, בלי להכניס את הרגש ולבקש מהקב"ה שיעזור לך לסיים את העבודות בלי שום קושי של מציאת המאמרים הרצויים, זה יקל עליך מאוד מאוד בדרך לסיום לימודים.

      שיהיה בהצלחה רבה ומופלגה!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.